Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nikon Z50
Collapse
X
-
-
Re: Nikon Z50
Goed offerte, jammer dat de lenzen zijn zo langzaam en dat de roadmap van Nikon voor Dx is echt slechtI am Italian. Please pardon my Dutch :-)
Some of my photos at www.pessolano.net
-
Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk berichtGoed offerte, jammer dat de lenzen zijn zo langzaam en dat de roadmap van Nikon voor Dx is echt slecht
Maar ik denk niet dat Nikon zich met dat toestel op een semi pro publiek richt, de meesten zullen het gebruiken
met de nieuwe kit objectieven denk ik.
Comment
-
En dat is jammer omdat zo een kleine body is echt interessant voor wie heeft al een Z body.
Iki zit nu met Fuji en Nikon, maar iets zoals de Z50 naast mijn Z7 (en alles van Fuji verkopen) was interessant. Maar met zo een roadmap, de Z50 is een tijdelijk product, of zo het voelt.I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk berichtEn dat is jammer omdat zo een kleine body is echt interessant voor wie heeft al een Z body.
Iki zit nu met Fuji en Nikon, maar iets zoals de Z50 naast mijn Z7 (en alles van Fuji verkopen) was interessant. Maar met zo een roadmap, de Z50 is een tijdelijk product, of zo het voelt.
Persoonlijk vind ik de Z50 wel mooi, leuk om in te stappen alleen moet je dan wel gelijk FX lenzen kopen.
Ben zeer benieuwd naar de prestaties.Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
Our English website: www.kaichitravel.com
Breng eens een bezoekje aan Siberie!
Comment
-
De FX Z zijn weel groot en zonder VR. Maar ja, de Z50 is interessant. En al met korting in de 1 of 2 lens pakket.I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
Comment
-
-
Mooi toestel, maar klopt het dat deze geen ibis heeft
Meen dit ergens gelezen te hebben
toen de Canon's uitkwamen stond het internet in rep en roer, geen IBIS, hoe was dat mogelijk, een gemiste kans voor Canon, enz ... waren de reacties
Blijkbaar doet Nikon nu hetzelfde
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtMooi toestel, maar klopt het dat deze geen ibis heeft
Meen dit ergens gelezen te hebben
toen de Canon's uitkwamen stond het internet in rep en roer, geen IBIS, hoe was dat mogelijk, een gemiste kans voor Canon, enz ... waren de reacties
Blijkbaar doet Nikon nu hetzelfde
grts
Sieg
Ook elektronische stabilisatie wat dat ook mag zijn heb ik gelezen.Last edited by Guest42; 10 oktober 2019, 18:30.
Comment
-
Voortreffelijk!
Comment
-
Logische uitbreiding vind ik
Over IBIS: INTERVIEW NIKON Z 50: Rob Harmon of Nikon UK ‘If we include IBIS we’d have to sacrifice size and form factor’
Zie https://www.amateurphotographer.co.u...ljUFOK4AlRe.99
Voor de gebruikers van een Z6/Z7 die een Z50 als backup overwegen, vind ik het verschrikkelijk onnozel dat er weer een ander type batterij en uiteraard lader gebruikt wordt
Positief is dat de Z objectief roadmap alweer wat duidelijker geworden is https://photographylife.com/nikon-z-lens-roadmap
Comment
-
-
Uiteraard zijn er voordelen aan een nieuwe vatting met een verbeterd protocol en een korte registerafstand.
Men wil nieuwe objectieven verkopen en daarom moeten er ook instapbodies zijn.
Nu Canon nog met een APS-C met RF-vatting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtNu Canon nog met een APS-C met RF-vatting.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk berichtNu Canon nog met een APS-C met RF-vatting.
Dat maakt dat de lenzen voor die APS-C camera's ook een heel grote vatting moeten hebben waardoor die veel minder compact zijn dan de Canon mirrorless APS-C camera.
En de minimale afmetingen van de mirrorless APS-C camera's van Nikon worden ook mee bepaald door die grote lensvatting.
De nieuwe mirrorless APS-C camera's van Nikon presteren daardoor zeker niet slechter, maar de grote lensvatting is helemaal niet nodig voor die kleine sensor, en dat kan problemen opleveren met het design van de lenzen en camerabody's die daardoor groter moeten zijn dan die van de concurrentie.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Maar in die manier ja kan makkelijk lenses mixed tussen alle Z bodies en dit is positief voor wie heeft al een Z6 of Z7 zoals me. De z50 met de langzaam pancake kan een mooi 2de body zijn in plaats van mijn Fuji, zeker met de twee kleine lenzen in de roadmap.
Wat stopt me is de roadmap zelf … niks voor DX daar te zienI am Italian. Please pardon my Dutch :-)
Comment
Comment