Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #17
    Re: Nikon Z50

    onze "vriend" Tony is toch wat minder entousiast... hij spreekt van een "huge mistake".


    The Nikon Z50 is the newest APS-C mirrorless camera for Nikon's Z-mount. It has 20.9 megapixels, 11 frames per second, and 4k video (full-width) at 30 FPS. T...
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #18
      Re: Nikon Z50

      Ja dat is een super zoom. Niks meer
      I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
      Some of my photos at www.pessolano.net

      Comment


      • #19
        Re: Nikon Z50

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        onze "vriend" Tony is toch wat minder entousiast... hij spreekt van een "huge mistake".


        https://www.youtube.com/watch?v=3SFq1_ImjzQ
        Ik vind het zelf een huge mistake om nog maar één klik te verspillen aan Tony & Chelsea Northrup, Jared Polin, Ken Wheeler en nog andere Youtube Nikon 'review grootheden'

        Comment


        • #20
          Re: Nikon Z50

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Ik vind het zelf een huge mistake om nog maar één klik te verspillen aan Tony & Chelsea Northrup, Jared Polin, Ken Wheeler en nog andere Youtube Nikon 'review grootheden'
          tsja, daarmee wordt elke andersluidende stem doodgemaakt natuurlijk ... aan wat zou U dan uw "clicks" verspillen ... enkel diegenen die dan naar uw mond spreken ?
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #21
            Re: Nikon Z50

            Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
            Maar in die manier ja kan makkelijk lenses mixed tussen alle Z bodies en dit is positief voor wie heeft al een Z6 of Z7 zoals me.
            Als je beide systemen door elkaar wil gebruiken dan kan het inderdaad handig zijn dat je de lenzen op beiden kan gebruiken.
            De meesten hier begrijpen het verschil tussen full-frame en APS-C lenzen, maar er zijn blijkbaar toch heel wat mensen die zo'n camera gebruiken zonder die basiskennis, en daardoor zijn er die zelfs op full-frame camerabody's werken met APS-C lenzen omdat die goedkoper zijn (bij Canon heb je nooit APS-C lenzen kunnen gebruiken op full-frame DSLR's, bij Nikon is dat wel mogelijk, maar dan gebruikt die automatisch maar een deel van de sensor).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #22
              Re: Nikon Z50

              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              tsja, daarmee wordt elke andersluidende stem doodgemaakt natuurlijk ... aan wat zou U dan uw "clicks" verspillen ... enkel diegenen die dan naar uw mond spreken ?
              Volledig akkoord Nikon forever

              Comment


              • #23
                Re: Nikon Z50

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Volledig akkoord Nikon forever
                In het land der blinden is eenoog koning...
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #24
                  Re: Nikon Z50

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  In het land der blinden is eenoog koning...
                  Zeker weten

                  Comment


                  • #25
                    Re: Nikon Z50

                    Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                    De Z50 zal waarschijnlijk mijn Fuji XT-2 gaan vervangen. Heb het gehad met gebrekkige ergonomie en rare artefacten in raw files.
                    Van de Nikon weet ik dat hij zo vertrouwd in de hand zal liggen als mijn D810.
                    Teveel willen opscherpen, structuur, details, clarity etc is dé hoofdreden waarom er sneller artefacten ontstaan in de raw bestanden van Fuji die met een x-trans sensor zijn uitgerust.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • #26
                      Re: Nikon Z50

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij Nikon hebben ze besloten om de hele grote "Z" vatting te gebruiken voor een veel kleinere sensor.
                      Dat maakt dat de lenzen voor die APS-C camera's ook een heel grote vatting moeten hebben waardoor die veel minder compact zijn dan de Canon mirrorless APS-C camera.
                      En de minimale afmetingen van de mirrorless APS-C camera's van Nikon worden ook mee bepaald door die grote lensvatting.

                      De nieuwe mirrorless APS-C camera's van Nikon presteren daardoor zeker niet slechter, maar de grote lensvatting is helemaal niet nodig voor die kleine sensor, en dat kan problemen opleveren met het design van de lenzen en camerabody's die daardoor groter moeten zijn dan die van de concurrentie.
                      APS-C DSLR bodies zoals de D500 en de 7DII zijn even groot als een FF, niemand die daar een probleem van maakt.
                      De kans op een opvolger van de D500 als APS-C met Z-vatting is redelijk groot, want deze klanten zullen later ook nieuwe Z-lenzen kopen.

                      Zoals in het tevoren aangehaalde artikel heeft Canon de segmentatie al jaren geleden ingezet met de M-vatting, met het voordeel van de compactheid.
                      Het is technisch mogelijk om hierin evenveel power te steken dan in een FF, maar er zijn redenen genoeg om dat niet te doen.
                      Alhoewel de specs van de M6 Mark II beter zijn dan van de Z50.
                      Last edited by palombian; 12 oktober 2019, 21:48.

                      Comment


                      • #27
                        Re: Nikon Z50

                        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Ik vind het zelf een huge mistake om nog maar één klik te verspillen aan Tony & Chelsea Northrup, Jared Polin, Ken Wheeler en nog andere Youtube Nikon 'review grootheden'
                        Dacht ik toch niet.
                        In de aangehaalde bespreking herinnert Tony Northrup eraan dat het APS-C formaat ingevoerd is toen het maken van een FF sensor zeer duur was.
                        Momenteel is de prijs geen belemmering meer voor FF, wat Canon al bewezen heeft met de RP (waar trouwens ook EF-S lenzen op passen, waardoor dit nadeel tov Nikon wegvalt).
                        Dus misschien toch een grote vergissing ?

                        Comment


                        • #28
                          Re: Nikon Z50

                          De DX-lenzen met Z-mount die erop staan zijn de twee al leverbare kitlenzen en een 18-140.
                          Niet beter van lichtsterkte dan wat bij de Canon M toestellen wordt verkocht. Daarenboven zijn er daar wel een aantal betere en vooral compacte lenzen voor.

                          Nikon gebruikers zullen zeker appreciëren dat er geen aparte mount voor DX wordt gelanceerd, maar dan gaan ze misschien toch een kleiner toestel van een ander merk bijkopen.

                          In de praktijk heeft die overdraagbaarheid van lenzen niet zoveel zin, ik gebruik zelden een EF(-S) lens op een M body omdat ze veel te groot zijn.

                          Comment


                          • #29
                            Re: Nikon Z50

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Dacht ik toch niet.
                            In de aangehaalde bespreking herinnert Tony Northrup eraan dat het APS-C formaat ingevoerd is toen het maken van een FF sensor zeer duur was.
                            Momenteel is de prijs geen belemmering meer voor FF, wat Canon al bewezen heeft met de RP (waar trouwens ook EF-S lenzen op passen, waardoor dit nadeel tov Nikon wegvalt).
                            Dus misschien toch een grote vergissing ?
                            De Canon RP is inderdaad zeer betaalbaar maar wie weet exact wat momenteel het prijsverschil tussen FF tov APS-C sensor is? Blijkbaar nog voldoende groot? Laat dan een Nikon vertegenwoordiger een smoes vertellen waarom je geen IBIS 'kan' implementeren en je zit zo aan een substantieel prijsverschil

                            Iedereen blijft vrij zijn 'aankoop' oordeel te laten afhangen van welke bron dan ook en Tony Northrup kan inderdaad wel enkele terechte opmerkingen geven maar verder blijft het een typische YouTube reviewer die 'nadelen' graag buiten proportie opblaast en de controverse niet schuwt met de bedoeling veel aandacht en kliks/inkomsten te genereren. Ik denk in dit geval dat hij de doelgroep van deze Z50 verkeerd inschat. Dat zijn veel minder Z6/Z7 gebruikers die een tweede kleine body erbij willen maar eerder instappers die zelden verder gaan dan de twee kitobjectieven.

                            Qua Youtube reviewers zijn altijd nobele uitzonderingen zoals Ricci Talks die nooit dramatiseert en zijn video's altijd documenteert met bruikbare testresultaten

                            Verder blijft Thom Hogan voor mij DE referentie als Nikon previewer/reviewer/criticus. Misschien droge tekst maar ook ontdaan van hyperbolen: http://www.sansmirror.com/newsviews/...ouncement.html en http://www.sansmirror.com/newsviews/...-announ-2.html

                            Comment


                            • #30
                              Re: Nikon Z50

                              Hoi,

                              Frank, er zijn duizenden popi-jopi Youtubers, die wel zo ontzettend veel onzin uitkramen... wat dan alleen een mening is en geen uiting van kennis, ervaring of testgegevens.
                              Ook zijn er velen die gesponsord worden door een bepaald merk, wat hun uitspraken zeker niet ten goede komt (daar zitten vooral "beroemdheden" tussen...)
                              Wat jij aangeeft, Frank, die Ricci Talks, die bevalt mij ook wel. Hij brengt het wel goed, gewoon, zonder bla-bla.

                              Zo ook uitspraken over wel of geen APS-C.
                              Als dat formaat één grote vergissing zou zijn... zijn er veel merken heel fout bezig...

                              Verder vind ik uitspraken hier ook steeds onaangenamer worden.
                              Bij het minste of geringste wordt je bijna tegen de wand gezet, aan de verkeerde kant van het vizier.
                              Daarom doe ik ook niet zoveel meer op fora.
                              Dan maar minder behulpzaam voor diegene die dat nodig heeft.
                              Informatie om goede keuzes te maken vind ik zelf wel op het gehele Internet.
                              Daarbij heb ik ook totaal geen spijt voor de keuze van mijn FF Nikon.
                              Deze voldoet aan totaal mijn wens, dat is het enige wat belangrijk is.

                              Comment

                              Working...
                              X