Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele Foto's met voorzetlenzen ter info...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Enkele Foto's met voorzetlenzen ter info...

    Voor al diegenen met een Nikon, die nog twijfelen over de aanschaf van een voorzetlens.

    Ik heb een 9-tal foto's op mijn website geplaatst, respectievelijk genomen met:

    - normale lens : wide
    - normale lens : max zoom (2,5 op mijn CP880)
    - normale lena : max zoom + max digitale zoom

    dit heb ik telkens herhaald met de Nikon TCE3-ED (dit is de 3x teleconvertor van Nikon zelf), en met de Kenko Multi-Scope 8x32 (dit is een 'veldkijker').

    Voor beide lenzen moet ik het UR-E2 tussenstuk gebruiken (van Nikon). De Nikon lens heeft een 28mm draad die hier op past.

    De Kenko lens heeft een speciaal adaptor stukje met een 28mm schroefdraar, past zonder problemen.

    Persoonlijk vind ik de Kenko wat makkelijker in het gebruik, gezien de omvang van de Nikon lens (groot en zwaar).

    De foto's staan op http://www.ann-en-rony.tk/

    Enne sorry voor het onderwerp , dat zijn de typische belgische kotterijen die hier te bewonderen zijn vanuit ons raam .

    Hopelijk doet iemand hier zijn voordeel mee.

    Groetjes,



    DiCE
    ----
    www.ann-en-rony.tk

  • #2
    Hoi Dice,

    wat vriendelijk van je!
    Waar heb je die Kenko lens gekocht? Als ik het goed begrijp hoef je dan geen tussenstukje appart te kopen, of wel?
    Heel erg bedankt hoor (nu weet ik weer wat te vragen voor mijn verjaardag!!)

    groetjes,
    Kristien

    Olympus E500
    take the time it takes so it takes less time...
    www.pnh.be

    Comment


    • #3
      K10,


      Die Kenko heb ik hier via het koopjesforum op de kop getikt.

      Op deze lens schuif je een soortement kap met een 28 mm mannelijke schroefdraad.

      Deze past op zijn beurt in de schroefdraad van de camera (als je een Nikon CP9xx hebt, hoef je geen andere adaptor(s) te gebruiken - in het geval van mijn CP880 heb ik nog het UR-E2 tussenstuk nodig).

      http://www.ckcpower.com/kenko8x32.htm hier staat nog wat info over deze kijker.

      Ik ken echter geen winkel in Belgie die deze dingen verkoopt, via het web lijkt me de enige oplossing...

      Groetjes

      DiCE
      ----
      www.ann-en-rony.tk

      Comment


      • #4

        K10,


        Die Kenko heb ik hier via het koopjesforum op de kop getikt.

        Op deze lens schuif je een soortement kap met een 28 mm mannelijke schroefdraad.

        Deze past op zijn beurt in de schroefdraad van de camera (als je een Nikon CP9xx hebt, hoef je geen andere adaptor(s) te gebruiken - in het geval van mijn CP880 heb ik nog het UR-E2 tussenstuk nodig).

        http://www.ckcpower.com/kenko8x32.htm hier staat nog wat info over deze kijker.

        Ik ken echter geen winkel in Belgie die deze dingen verkoopt, via het web lijkt me de enige oplossing...

        Groetjes

        DiCE
        ----
        www.ann-en-rony.tk
        Hoi Dice,

        bedankt voor jouw antwoord!
        Ik heb weer een excuse om te surfen
        groetjes en nog veel foto plezier!

        Kristien

        Olympus E500
        take the time it takes so it takes less time...
        www.pnh.be

        Comment

        Working...
        X