Hallo,
ik heb vandaag pas dit forum ontdekt en ben ondertussen na uren leesgenot al heel wat wijzer geworden, alhoewel... Hoe meer je leest, hoe moeilijker de keuze wordt.
Uiterlijk tegen het einde van het jaar had ik graag mijn 1ste digitale camera aangekocht. De laatste 2 maand volg ik DPREVIEW en check ik geregeld de prijzen bij top-foto (leuk te lezen dat de service zo goed is).
Wat zijn mijn verwachtingen van de digitale camera?
* grote zoom-mogelijkheden (wil geen ander toestel kopen om op safari te gaan)
* gebruiksvriendelijk (snel een goede foto nemen)
* max-budget rond de 1000 eur (all-in)
* een stabiliteitsysteem/anti-shake systeem lijkt mij interessant
Mijn toestel moet niet het van het zijn, maar langs de andere kant verwacht ik ook dat het morgen niet verouderd is.
Ik had mijn zinnen ondertussen gezet op de Minolta Dimage A200. Dit toestel heeft zowat bovenvermelde kenmerken en heeft als voordeel dat het LCD-scherm in alle richtingen kan bewogen worden. Ondertussen heb ik hier ook positieve reacties gelezen van de Panasonic FZ20. De Coolpix 8800 lijkt mij ook een prachtig toestel.
Wie kan mij helpen?
* Minolta Dimage A200: 779 eur
* Panasonic FZ20: 599 eur
* Nikon Coolpix 8800: 949 eur (met 1GB geheugenkaart)
* ...
Hoeveel MP moet je eigenlijk hebben om een mooie A4 afdruk te maken? En voor A3?
Alvast bedankt voor de tips.
Kenneth
ik heb vandaag pas dit forum ontdekt en ben ondertussen na uren leesgenot al heel wat wijzer geworden, alhoewel... Hoe meer je leest, hoe moeilijker de keuze wordt.
Uiterlijk tegen het einde van het jaar had ik graag mijn 1ste digitale camera aangekocht. De laatste 2 maand volg ik DPREVIEW en check ik geregeld de prijzen bij top-foto (leuk te lezen dat de service zo goed is).
Wat zijn mijn verwachtingen van de digitale camera?
* grote zoom-mogelijkheden (wil geen ander toestel kopen om op safari te gaan)
* gebruiksvriendelijk (snel een goede foto nemen)
* max-budget rond de 1000 eur (all-in)
* een stabiliteitsysteem/anti-shake systeem lijkt mij interessant
Mijn toestel moet niet het van het zijn, maar langs de andere kant verwacht ik ook dat het morgen niet verouderd is.
Ik had mijn zinnen ondertussen gezet op de Minolta Dimage A200. Dit toestel heeft zowat bovenvermelde kenmerken en heeft als voordeel dat het LCD-scherm in alle richtingen kan bewogen worden. Ondertussen heb ik hier ook positieve reacties gelezen van de Panasonic FZ20. De Coolpix 8800 lijkt mij ook een prachtig toestel.
Wie kan mij helpen?
* Minolta Dimage A200: 779 eur
* Panasonic FZ20: 599 eur
* Nikon Coolpix 8800: 949 eur (met 1GB geheugenkaart)
* ...
Hoeveel MP moet je eigenlijk hebben om een mooie A4 afdruk te maken? En voor A3?
Alvast bedankt voor de tips.
Kenneth
Comment