Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 90D nieuws.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Canon 90D nieuws.

    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    ja Sieg, die heb ik ooit gehad en o.a. gebruikt tot ik overging naar Fuji...ben terug naar "de stal" gekeerd.
    mvg
    Eddy
    Wie weet maakt Canon ook nog zoiets als een Fuji XT-3.
    Een M5 MarkII, met dual DIGIC 8 bv zou de ware opvolger van de 7DII zijn.

    Comment


    • #92
      Re: Canon 90D nieuws.

      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      S

      Ik denk niet dat ze mekaar veel ontlopen...ik ben er nog niet uit of de 7 d beter was ...
      Mvg
      Eddy
      Eddy was het dynamisch bereik van de 7DII even goed als dit van de 90D?
      Dit van de 90D vind ik toch geweldig.


      Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

      Comment


      • #93
        Re: Canon 90D nieuws.

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Eddy was het dynamisch bereik van de 7DII even goed als dit van de 90D?
        Dit van de 90D vind ik toch geweldig.
        Luc, daar ben ik nog niet uit...maar op het eerste zicht lijkt de 90 D op alle gebieden beter dan de 7d II (met een zeer licht voorbehoud voor de AF...alhoewel...).
        nikon coolpix s9100

        Comment


        • #94
          Re: Canon 90D nieuws.

          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          Luc, daar ben ik nog niet uit...maar op het eerste zicht lijkt de 90 D op alle gebieden beter dan de 7d II (met een zeer licht voorbehoud voor de AF...alhoewel...).
          Ik heb gisteren in de valavond wat uitgetest en ik vind dat de AF beter is dan die van de 5DMkIII.
          De winst in gewicht is 299gr. lichter ook en dat is voor mij mooi meegenomen.
          Wat ook is, als canon gebruiker dan, het menu lijkt erg op dat van de 5DMkIII.
          Tot zover wil ik deze camera met niks ruilen, enkel mijn X-T1 is nog iets lichter en ook die heeft ook een behoorlijk dynamisch bereik.
          Maar met de 90D zal ik nog weinig voorzetfilters moeten gebruiken.


          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

          Comment


          • #95
            Re: Canon 90D nieuws.

            Een paar dagen de Canon EF-S 10-18mm F4.5-5.6 IS STM gehad en na enkele testfoto's direct weer in de verkoop.
            Dat objectief kan goed zijn op een andere canon maar zeker niet op een 90D.
            In de plaats heb ik een Tamron 10-24mm F3.5-4.5 Di II VC HLD Canon (als die niet te veel en te kort op elkaar stijgt in prijs, gisteren € 511 en vandaag € 549!


            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

            Comment


            • #96
              Re: Canon 90D nieuws.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Een paar dagen de Canon EF-S 10-18mm F4.5-5.6 IS STM gehad en na enkele testfoto's direct weer in de verkoop.
              Dat objectief kan goed zijn op een andere canon maar zeker niet op een 90D.
              In de plaats heb ik een Tamron 10-24mm F3.5-4.5 Di II VC HLD Canon (als die niet te veel en te kort op elkaar stijgt in prijs, gisteren € 511 en vandaag € 549!
              Dat bevestigt de berichten dat er nauwelijks APS-C lenzen zijn die goed genoeg zijn voor deze sensor.
              De EF-M 32mm 1.4 zou de enige zijn.

              Comment

              Working...
              X