Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 90D nieuws.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 90D nieuws.

Sommige van de laatste posts lijken er vanuit te gaan dat ik die foto's heb gepost als zijnde een volledige 'slechte review' van deze camera terwijl ik die vooral heb gepost als antwoord op de veronderstelling van Black B@ndit dat de 18-135 wellicht niet mee zou kunnen met deze nieuwe sensor

Ik gebruik ook vrijwel uitsluitend jpg en hoewel die uit de A7 wel wat kleine problemen hebben zien ze er meestal prima uit, zelfs tot +-iso 6400.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

De voorbeeldfotos van dpreview zijn al langer onderwerp van discussie, maar die van de 90D zijn echt barslecht. Alleszins geen reclame voor die camera.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Voor racewagens moet je een lange sluitertijd gebruiken om beweging te krijgen in de wielen en achtergrond. 1/80s is vrij normaal, ikzelf gebruikte 1/125s hiervoor en daardoor zullen niet alle foto's perfect scherp zijn.

Die voorbeeld foto's daar kan je niet veel zinnigs over vertellen. Je hebt gecontroleerde omstandigheden nodig en het best kan je vergelijken met andere camera's.

Met een iets of wat deftige lens mag 32mp geen problemen geven.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Deze heeft blijkbaar op de zelfde locatie de camera mogen testen.
          https://www.youtube.com/watch?v=FJC1iy8hbzw

Comment

Bij de voorbeeldfoto's op dpreview zijn er ook die niets te maken hebben met snel bewegende onderwerpen, het is daar dat ik de fijne details mis die ik eigenlijk wou zien omdat die camera een hogere resolutie heeft dan de huidige crop DSLR's van Canon.
            Actiefoto's gebruik je niet om de maximale resolutie van een sensor te beoordelen...
            En ik heb er dan ook duidelijk bij vermeld dat het waarschijnlijk aan de gebruikte lens ligt dat de fijne details niet tot hun recht komen.
            Ik wacht liefst op de echte testfoto's, bij dpreview kan je dan echt een vergelijking maken met andere camera's waarmee hetzelfde beeld in exact dezelfde omstandigheden is gemaakt.
            Dan pas zullen we zien of het echt de moeite is om te upgraden naar een camera met de nieuwste sensor.
            Maar ik blijf er ook bij dat je er heel goede lenzen voor zal moeten zetten om het maximum uit de sensor te kunnen halen.

Op dit ogenblik hunnen we alleen voortgaan op de foto's die gemaakt zijn op de persvoorstelling, en dat is nog iets helemaal anders dan een review.
            Maar de foto's zijn daar wel gemaakt in reële omstandigheden, omstandigheden waarin de meeste gebruikers van zo'n camera vroeg of laat wel eens mee te maken hebben.
            Last edited by Black B@ndit; 4 september 2019, 17:10.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              De voorbeeldfotos van dpreview zijn al langer onderwerp van discussie,
              Volledig juist David

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Als ik de beelden op de site van Canon bekijk dan zijn deze wel super hoor.
                Het staat als een paal boven water, ik wil de 90D.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Je kan de samples op imagingresource nu downloaden, raw en jpeg.

Ik heb de cr3 bestanden met bridge omgezet naar tiff. Mijn Camera Raw kan ze nog niet openen.

Trek zelf jullie conclusie. Volgens mij is er iets meer ruis dan de 80D maar ook iets meer detail.
                  Wat mij stoort aan de 90D zijn de artefacten in de egale delen zonder detail. De ruisreductie in Camera Raw kan daar niet mee overweg.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Als je een CR3 niet kunt openen is het toch normaal dat je niet kunt bewerken.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Met de laatste update van DPP van Canon kunnen de CR3 bestanden nu geopend en bewerkt worden.

@Alex606 je kan de samples op imagingresource nu downloaden, raw en jpeg.

Wat mij opvalt is dat bij de testfoto’s van de 80D volgens de exif genomen op 17/03/2016 er naast de kleurplaat links en rechts een stofje ligt.
                      En nu 3 jaar later bij de testfoto’s van de 90D liggen deze nog op exact dezelfde plaats?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Als ik de beelden op de site van Canon bekijk dan zijn deze wel super hoor.
                        Het staat als een paal boven water, ik wil de 90D.
                        Wel even opletten met welke lenzen ze genomen zijn.
                        Zoals hier al aangehaald gaan veel bestaande lenzen geen voordeel halen uit de grotere resolutie van de nieuwe sensor.
                        Dit is oa het geval voor alle EF-S lenzen.
                        Ook voor bijna alle EF-M lenzen in het geval van de M6 MkII.

Dit is natuurlijk geen probleem, met de 90D heb je veel camera voor je geld, en er zijn genoeg goede EF lenzen.
                        Voor mij een indicatie dat de EF-M vatting (en APS-C) niet dood is.
                        Hiervoor kunnen lenzen van zeer goede kwaliteit gemaakt worden die compact en betaalbaar zijn.

Niet iedereen heeft het geld om naar de R te gaan.

Comment

De 90D is toegevoegd aan de studio comparison tool van dpreview.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            Wel even opletten met welke lenzen ze genomen zijn.
                            Wel ik heb onder andere een 17-40L en de beelden die ik getrokken heb zijn haarscherp, ja scherper dan mijn gewezen 5D MkIII.
                            Ik heb geen EF-S lenzen dus daar kan ik niks zinnigs over vertellen.
                            Naast die 17-40L heb ik nog een 24-70L f/4, een EF 35mm en een 70-300mm.
                            Daarmee zat ik goed met mijn 5D maar het zou kunnen dat ik nu een bredere lens zou kunnen gebruiken voor landschappen te trekken.
                            Ik ga toch die EF-S 10-18 eens uitproberen bij mijn volgende bezoek aan Kamera Express.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Wel ik heb onder andere een 17-40L en de beelden die ik getrokken heb zijn haarscherp, ja scherper dan mijn gewezen 5D MkIII.
                              Ik heb geen EF-S lenzen dus daar kan ik niks zinnigs over vertellen.
                              Naast die 17-40L heb ik nog een 24-70L f/4, een EF 35mm en een 70-300mm.
                              Daarmee zat ik goed met mijn 5D maar het zou kunnen dat ik nu een bredere lens zou kunnen gebruiken voor landschappen te trekken.
                              Ik ga toch die EF-S 10-18 eens uitproberen bij mijn volgende bezoek aan Kamera Express.
                              Goed nieuws.
                              Voor zijn geld is de EF-S 10-18 4.5-5.6 IS een zeer goede lens, maar weinig lichtsterk en beperkt bereik.

Je zou ook een EF-S 10-22 3.5-4.5 kunnen kopen, die gaat niet veel meer tweedehands.
                              Die heb ik al 10 jaar en heb de beeldstabilisatie nooit gemist.
                              Ik gebruik ze nu minder sinds ik een EF-M 11-22 4-5.6 IS heb, zeer tevreden van.

Zo te zien ben je tevreden van je overstap.

Zelf dacht ik deze stap (90D en M6II) over te slaan omdat ik de kans dat de 90D significant betere AF heeft dan de 7DII niet zo groot acht en ik met mijn M-systeem al een veel lichtere en compactere oplossing heb.

Alhoewel er toch wel overtuigende foto's met de 90D te zien zijn (wel met de allerlaatste nieuwe 400 f:4 III).
                              Explore this photo album by A & R Photography on Flickr!

In principe zou de M6II dezelfde of nog betere prestaties moeten leveren, het belangrijkste probleem voor sport, BIF ed is de trage reactie van de elektronische zoeker en het kleine aantal foto's per accu.
                              Maar om daarvoor alleen nog een nieuwe DSLR te kopen ?
                              Last edited by palombian; 26 september 2019, 09:57.

Comment

De EF-S 10-18 is inderdaad heel goed, het is een heel compact, licht en betaalbaar lensje dat prima resultaten geeft (ik gebruik die zelf ook geregeld op de 7D II).

Wat de autofocus betreft is de 7DII naar het schijnt toch in het voordeel ten opzichte van die van de 90D, dat is voor mij ook een reden om de 7DII niet te vervangen door een 90D, want de autofocus van de 7DII is voor mij belangrijker dan de iets betere beeldkwaliteit van de 90D.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X