Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 90D nieuws.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon 90D nieuws.

    Zou de AF echt beter/sneller zijn van de 7DII?
    De 90D is in elk geval sneller dan de 5DMkIII van de 7DII kan ik niet mee spreken, ik heb dat toestel niet.
    Het verwerken gaat ook veel sneller.
    Het dynamisch bereik is er enorm op vooruit gegaan.
    Eerst waren de EF-S lenzen niet goed genoeg voor de 90D en nu ineens wel.
    Enfin soit, ieder zijn gedacht over de 90D maar ik vind het in elk geval een fantastisch toestel.
    Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #62
      Re: Canon 90D nieuws.

      Ik weet niet hoe goed de 10-18 zal presteren op een 90D, op een 7DII is die wel scherper dan de 18-135 (maar die 18-135 is nog altijd vrij goed op de 7DII).

      Wat de AF van de 90D betreft, die is volgens wat ik kon vinden gelijk aan die van de 80D als je de 90D als spiegelreflex gebruikt (in live-view is de AF van de 90D wel verbeterd ten opzichte van de 80D en de 7DII).
      De 7DII heeft een AF-systeem dat eerder overeen komt met dat van de 1Dx.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #63
        Re: Canon 90D nieuws.

        Mijn breedste lens is de 17-40 en ik zou wel breder willen, die 10-18 komt zeker aan bod nu je zegt dat deze scherp is.
        Een 18-135 heb ik al op mijn Fuji, dus deze niet, en voor de rest ben ik gesteld denk ik.
        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #64
          Re: Canon 90D nieuws.

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Mijn breedste lens is de 17-40 en ik zou wel breder willen, die 10-18 komt zeker aan bod nu je zegt dat deze scherp is.
          Een 18-135 heb ik al op mijn Fuji, dus deze niet, en voor de rest ben ik gesteld denk ik.
          De 10-18 wordt in sommige testen zeer goed beoordeeld, bv:



          Hier in vergelijking met de duurdere 10-22:

          View the image quality delivered by the Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


          Ik heb deze laatste, maar de 10-18 lijkt me nu de beste keuze, zeker als je de CA aan de randen kan wegwerken.

          Voor wie de M6 MkII koopt ipv de 90D, de EF-M 11-22 is de beste van de 3:

          View the image quality delivered by the Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


          Let wel: altijd op camera's met veel minder megapixels.

          Comment


          • #65
            Re: Canon 90D nieuws.

            geef mij maar Canon R hoor

            Comment


            • #66
              Re: Canon 90D nieuws.

              Ik heb de R gehad maar redelijk vlug terug verkocht...niets mee aan te vangen voor bewegende voorwerpen (BIF bvb.).
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #67
                Re: Canon 90D nieuws.

                Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                Ik heb de R gehad maar redelijk vlug terug verkocht...niets mee aan te vangen voor bewegende voorwerpen (BIF bvb.).
                Misschien heb je die te snel terug verkocht?


                Vorige week had ik van iemand anders ook al gehoord dat de RP niet echt bruikbaar was voor vliegtuigfotografie omdat die op bewegende onderwerpen eerst wel vrij snel scherp stelde, maar even later kon de AF dan plots niet meer volgen.
                Die RP zou nu normaalgezien ook beter moeten focussen als er de nieuwste firmware wordt opgezet.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #68
                  Re: Canon 90D nieuws.

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  Ik heb de R gehad maar redelijk vlug terug verkocht...niets mee aan te vangen voor bewegende voorwerpen (BIF bvb.).
                  Misschien toch te vroeg verkocht Eddy
                  Er komt nu de ene na de andere firmware update uit die deze camera naar een hoger niveau tilt qua AF mogelijkheden

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon 90D nieuws.

                    De R en de RP hebben dezelfde DIGIC 8 processor als de 90D en de M6II.
                    De AF van de 90D blijkt redelijk goed te zijn, vermits het aantal pixels groter is dan bij de R en de RP is er geen reden waarom dat bij deze toestellen ook niet zou kunnen.
                    Raar dat, op enkele lovende reviews na de persvoorstelling een maand geleden op dat autocircuit, er niets meer te horen is van de M6 II, die op papier performanter is dan de 90D (14 fps, enz).
                    Misschien haalt de 90D het vooral met zijn klassieke AF punten achter de spiegel.
                    Last edited by palombian; 28 september 2019, 20:13.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon 90D nieuws.

                      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                      Ik heb de R gehad maar redelijk vlug terug verkocht...niets mee aan te vangen voor bewegende voorwerpen (BIF bvb.).
                      Sorry, dat begrijp ik niet echt.
                      Let wel ik heb het toestel nog niet kunnen testen in het veld en kan er ook niet over oordelen, maar als ik kijk naar wat
                      collega fotografen met dit toestel kunnen fotograferen, dan denk ik dat er ergens anders een probleem lag
                      waardoor jij geen sportfoto's kon maken. Misschien verkeerde instellingen?

                      Ik ga liever verder op mensen die effectief het toestel gebruiken dan al die zogenaamde gemanipuleerde labotestjes
                      die overal te vinden zijn op het www.

                      Wens je te zien wat collega fotografen kunnen met de R? Kijk dan even in volgende links :

                      User opinions, specifications and photos taken with the Canon EOS R, a mirrorless camera with FF (1.0x) sensor and 30.3 megapixels manufactured from 2018 to 2024 (discontinued). The range of sensitivities, including ISO ...

                      Zie je de vliegende vogels?


                      Zie je de foto's van sport?

                      Groetjes,

                      Dirk

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon 90D nieuws.

                        Ik heb een Meike batterijgrip voor de 70D, 80D en 90D gekocht en die past niet echt goed op mijn 90D.
                        Zo nu en dan verliest hij elektrisch contact wat echt vervelend is.
                        Ik heb contact opgenomen met Kamera Express en mag deze inwisselen tegen een Canon grip + het verschil opleggen.

                        En kunnen we nu aub on topic blijven ? Dank u.
                        Een Canon R, RP of M6II interesseert me niet ik heb al twee systeem camera's (zie mijn handtekening).
                        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon 90D nieuws.

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                          Sorry, dat begrijp ik niet echt.
                          Let wel ik heb het toestel nog niet kunnen testen in het veld en kan er ook niet over oordelen, maar als ik kijk naar wat
                          collega fotografen met dit toestel kunnen fotograferen, dan denk ik dat er ergens anders een probleem lag
                          waardoor jij geen sportfoto's kon maken. Misschien verkeerde instellingen?

                          Ik ga liever verder op mensen die effectief het toestel gebruiken dan al die zogenaamde gemanipuleerde labotestjes
                          die overal te vinden zijn op het www.

                          Wens je te zien wat collega fotografen kunnen met de R? Kijk dan even in volgende links :

                          User opinions, specifications and photos taken with the Canon EOS R, a mirrorless camera with FF (1.0x) sensor and 30.3 megapixels manufactured from 2018 to 2024 (discontinued). The range of sensitivities, including ISO ...

                          Zie je de vliegende vogels?


                          Zie je de foto's van sport?

                          Groetjes,

                          Dirk
                          tsja... maar ik heb naast die R nog de FUJI X-T3 gehad, dat was toch wel andere koek...om familiale redenen heb ik deze geruild met mijn zoon en heb nu de 90 D...ik heb zelf het verschil ervaren... en vogels in de vlucht....in uw linken zie ik 1 foto van een vogel in de vlucht...ik weet ook niet waar U de vergelijking aanhaalt met de gemanipuleerde testjes die U zelf "als argument" gebruikt, waarmee u natuurlijk zichzelf tegenspreekt. Ik ben natuurlijk geen topfotograaf maar ik fotografeer ondertussen toch al praktisch 50 jaar...
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon 90D nieuws.

                            Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                            tsja... maar ik heb naast die R nog de FUJI X-T3 gehad, dat was toch wel andere koek...om familiale redenen heb ik deze geruild met mijn zoon en heb nu de 90 D...ik heb zelf het verschil ervaren... en vogels in de vlucht....in uw linken zie ik 1 foto van een vogel in de vlucht...ik weet ook niet waar U de vergelijking aanhaalt met de gemanipuleerde testjes die U zelf "als argument" gebruikt, waarmee u natuurlijk zichzelf tegenspreekt. Ik ben natuurlijk geen topfotograaf maar ik fotografeer ondertussen toch al praktisch 50 jaar...
                            Kan je die "andere koek" eens wat meer uitleggen ?
                            Hoe positioneert de 90D zich voor vogels in vlucht of vergelijkbare snel bewegende onderwerpen tov beide andere camera's ?

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon 90D nieuws.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Ik heb een Meike batterijgrip voor de 70D, 80D en 90D gekocht en die past niet echt goed op mijn 90D.
                              Zo nu en dan verliest hij elektrisch contact wat echt vervelend is.
                              Ik heb contact opgenomen met Kamera Express en mag deze inwisselen tegen een Canon grip + het verschil opleggen.

                              En kunnen we nu aub on topic blijven ? Dank u.
                              Een Canon R, RP of M6II interesseert me niet ik heb al twee systeem camera's (zie mijn handtekening).
                              Je had eerder aangegeven dat een lichtere camera wou ?

                              Als koppig APS-C gebruiker vind ik het interessant dat je van een 5DIII FF bent overgestapt en de beeldkwaliteit van de 90D beter vindt.

                              Jij hebt het toestel, wij niet, dus laat eens het achterste van je tong zien (of liever enkele foto's waar we meer van kunnen leren ).
                              En als je wil weten of bepaalde lenzen een goed resultaat geven op de 90D, ik denk dat er wel kandidaten zijn die tegelijkertijd de 90D eens willen vasthouden.
                              Last edited by palombian; 29 september 2019, 11:11.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon 90D nieuws.

                                Vluchtshot van een heidelibel met een 90D en een Tamron 150/600 van de eerste generatie op 600mm.
                                Foto is genomen onder een bewolkte hemel @ 2500 sluitersnelheid F6.3 en ISO2000

                                IMG_0914 BD by Luc Feys, on Flickr


                                IMG_0914 BD Crop by Luc Feys, on Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X