Misschien een vreemde vraag maar daar sta ik zelf niet te lang bij stil. Na jaren Nikon te gebruiken (D40, D60, D80, D90, D7000, D7100, D7200 naast vele andere Panasonics, wat Canon’s, etc...) werd de interesse gewekt voor een Fuji dus de X-T20 aangekocht. De leercurve was groot op gebied van bediening maar een camera koop ik niet voor betere foto’s :-) noem het eerder beroepsmisvorming en interesse in techniek. Logisch gevolg bij de lancering van de X-T30, een upgrade naar dit toestel. Voor simpele snapshots “on the road” voldoet een iPhone meer en meer, de AI maakt het binnenkort zo makkelijk binnenkort dat zelfs een leek mooie foto’s kan maken (maar nog steeds geen verstand zal hebben van kadrering bvb). Uren YouTube later (uit interesse) zijn er heel wat sites die minachtend beginnen te doen over DSLR’s en begin ik echter de omgekeerde reflex te maken. Ik hunker terug naar een “echt” toestel, een baksteen in vergelijking met de Fuji’s maar een degelijke grip, goeie balans, en het gevoel van een fototoestel in de handen te hebben, groot :-). Onbewust en deels ook bewust bekeek ik alles van de D7500, fullframe heeft me nooit aangesproken. Tot ik deze week dacht, ik ga terug ondanks was alle “recommended” sites ook vertellen.
Daarom: zijn er nog die met hetzelfde dilemma zitten of word ik oud? :-)
Thanks,
F.
Daarom: zijn er nog die met hetzelfde dilemma zitten of word ik oud? :-)
Thanks,
F.
Comment