Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D MarkII: enkele vraagjes.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 1D MarkII: enkele vraagjes.

    Ik heb de batterij, gisteren binnen gekregen. Ik heb 'm, om hemwakker te schudden, twee keer geheel ontladen en weer opgeladen. En dat doet ie keurig. Batterij ziet er sollide uit en is ook voorzien van de rubber afdichting.

    Ervaring met de batterij heb ik nog niet, maar de originele gaat al "eeuwig" mee, dus ik ben benieuwd.

    Peter
    Canonvijfdeemarkdrie

    Comment


    • #17
      Re: Canon 1D MarkII: enkele vraagjes.

      Oorspronkelijk geplaatst door j@n
      De handstrap vind ik persoonlijk een onding. Ook hang ik nooit een camera om mijn nek maar gebruik een zelfgemaakte polsriem. Voordeel, als de camera onverhoopt mocht vallen en met een pols riem kan je bij alle instelknoppen.
      Ik gebruik hiervoor een riempje van hetzelfde materiaal met dezelfde breedte als de bijgeleverde neckstrap. Maak een lus in het bandje (naaien) waar de hand ruim doorheen kan. Een van uiteinde laat je 10 centimeter langer. Gebruik het gespje dat bij de neckstrap zit om het uiteinde door het camera-oog, dat voor de draagriem bestemd is, te bevestigen. Als je het gevoel krijgt dat je hand uit de lus kan schieten, draai dan het bandje een paar keer om je pols.

      Wat de CF-kaartjes betreft nog het volgende:
      Opvallend is dat het 1 Gb CompactFlash ExtraSpeed Professional kaartje (Produced by Toshiba), dat ik bijna een jaar geleden kocht bij Otto Knap, 10% sneller is dan de 1 Gb SanDisk Ultra II die bekend staat als een van de snelste CF-kaartje.
      Nota bene:
      Bij de Toshiba staat geen snelheidsaanduiding.
      In de SanDisk staat in de gebruiksaanwijzing 60x

      Tot slot, de Lexar Media Professional 40x met WA is zo'n 25% trager in een Mark II en dat komt omdat deze Canon camera geen Write Acceleration ondersteund.

      Voor snelheden kan je hier kijken: http://www.robgalbraith.com/bins/mul...e.asp?cid=6007

      Die Toploader 75 AW van LOWEPRO Is heel geschikt als paraattas, doch de 70 AW die 5.5 cm minder lang is dan de 75 AW kan ook zonder meer een 1D Mark II met 70-200L f4.0 objectief inclusief omgekeerde zonnekap, herbergen. Misschiens is de 70-200L 2.8 IS langer en heb je toch de 75 AW nodig.
      De snelheid alleen zegt nog niet alles. Het komt ook aan op de controller die in het kaartje zit.

      Want de snelheid van dat kaartje dat u toen heeft aangeschaft is 5.2 Megabytes per seconde en de Sandisk Ultra II is 9 Megabytes per seconde
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment

      Working...
      X