Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma of canon flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: sigma of canon flitser

    Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
    Euh, Kevlar, de flitsen zijn wel compatibel met ETTLII, maar ze gebruiken niet alle mogelijkheden daarvan, dus mi moet er wel een opvolger komen van de 420... Bij Sigma hebben ze meteen hun beide flitsen aangepast...

    En wat betreft de bouwkwaliteit: ik wil hier nu geen verhaal over de Canon-flitsers opsteken, maar wat je moet minstens toegeven dat de deurtjes van de batterijcompartimenten gewoon gammel zijn... (en dat voor een flits van €360 in het geval van de 550EX...). Ik moet zeggen dat ik het prijsverschil tussen de Sigma's en de Canons niet in vergelijking vind met het kwaliteitsverschil (en ja, toch ben ik zelf voor de 550 gegaan...)
    Sorry Cooma maar ik denk dat je je vergist. Alle EX canon flitsers kunnen volledig gebruik maken van E-TTLII. Het enige wat die 580 EX kan wat de andere EX flitsers niet kunnen is rekening houden met cropfactor (enkel 20D en 1DII). Dat heeft op zich niets met E-TTLII te maken. Alle EX zijn dus volledig compatibel met E-TTLII. Om volledig gebruik te kunnen maken van E-TTLII moet je wel over lenzen beschikken die afstandsinfo doorgeven niet alle EF lenzen doen dat. Er moet dus helemaal geen opvolger voor 420EX uitkomen om compatibel te zijn met ETTLII want dat is ie altijd geweest.

    Geen idee hoe goed de sigma is en wat ze aangepast hebben om ETTLII compatibel te worden.

    Comment


    • #17
      Re: sigma of canon flitser

      net gezien dat de 420 EX 100 gram weegt en de 500EF van sigma zou 330 gram wegen. (550ex zou 405 gram wegen).

      is dit ook bepalend voor mijn keuze ? 100 gram tov 330 gram
      EOS 300D / REBEL kitlens + SIGMA 70-300 F4-5.6 II APO macro SUPER + EF 50 MM 1.8 + SiGMA ef 500 super dg + BG-01

      Comment


      • #18
        Re: sigma of canon flitser

        Oorspronkelijk geplaatst door bond007BE
        net gezien dat de 420 EX 100 gram weegt en de 500EF van sigma zou 330 gram wegen. (550ex zou 405 gram wegen).

        is dit ook bepalend voor mijn keuze ? 100 gram tov 330 gram
        Dat is niet correct hoor de 420EX weegt +-300 gr

        Comment


        • #19
          Re: sigma of canon flitser

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
          Dat is niet correct hoor de 420EX weegt +-300 gr
          en dan nog 200g is nie echt veel gewicht hé

          Comment

          Working...
          X