Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon z7 of d850 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon z7 of d850 ?

    Normaliter is de TFZ-adapter nog steeds gratis geleverd bij aankoop van de Z6, Z7
    De omschrijving van je lenzen is niet voldoende om te zeggen of ze voor 100% (lees autofocusering) zullen werken op de Z-reeks, op de D850 geen probleem
    Als je naar de vatting kijkt en je ziet er een draaibaar vijsje in, dan zijn die niet bruikbaar als autofocus. Scherpstelling gebeurd via een motor in de body en die sturing kan niet door de FTZ.

    Z-lenzen zijn er momenteel nog niet veel en ze zijn tamelijk duur.

    Oorspronkelijk geplaatst door Piet05 Bekijk bericht
    Bedankt, klopt volledig qua gewichtsverschil.

    Wat bedoel je juist met de prijzen van de f-mount lenzen ? Momenteel gebruik ik

    - 14 - 24 mm 2.8
    - 24 - 70 mm 2.8
    - 70 - 200 mm 2.8
    - 200 - 500 mm 2.8
    En een dx fish-eye

    Behalve de laatste zijn het allemaal f-mount lenzen dewelke ik toch probleemloos zou moeten kunnen gebruiken op de z-mount mits adapter ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #17
      Re: Nikon z7 of d850 ?

      Hoi,

      AF-S lenzen zijn toch lenzen, voorzien van hun eigen scherpstelmotor?
      De lenzen, welke Piet05 noteerde, zijn volgens mij, AF-S lenzen, lenzen met een uitstekende scherpstelmotor ín de lens.
      Deze zullen het meer dan uitstekend doen op een Z camera met FTZ adapter.
      Alleen van de dx fish-eye ken ik zo de uitvoering niet... dus dát weet ik ook niet.
      ... En de Nikon 200-500 lens is geen F2.8... is F5.6... (een 200-500 F2.8 zou in alle waarschijnlijkheid een slordige 3kg zwaarder zijn...)
      Last edited by adrie; 17 maart 2019, 10:45.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon z7 of d850 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Hoi,

        AF-S lenzen zijn toch lenzen, voorzien van hun eigen scherpstelmotor?
        De lenzen, welke Piet05 noteerde, zijn volgens mij, AF-S lenzen, lenzen met een uitstekende scherpstelmotor ín de lens.
        Deze zullen het meer dan uitstekend doen op een Z camera met FTZ adapter.
        Alleen van de dx fish-eye ken ik zo de uitvoering niet... dus dát weet ik ook niet.
        ... En de Nikon 200-500 lens is geen F2.8... is F5.6... (een 200-500 F2.8 zou in alle waarschijnlijkheid een slordige 3kg zwaarder zijn...)
        Adrie,

        Inderdaad, een 200-500 mm 2.8 past voorlopig niet in mijn budget �� moest ze al bestaan...

        Ik pas het even aan in mijn vorige bericht ����

        Comment


        • #19
          Re: Nikon z7 of d850 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Piet05 Bekijk bericht
          Adrie,

          Inderdaad, een 200-500 mm 2.8 past voorlopig niet in mijn budget �� moest ze al bestaan...

          Ik pas het even aan in mijn vorige bericht ����
          Ik heb de lenzen even nagekeken, ze zijn allemaal AF-S, behalve de Fish-Eye is enkel AF.

          Het manueel scherpstellen met de fish Eye is op zich geen ramp, dit is 9 op 10 op oneindig.

          Wil dit zeggen dat de overige lenzen wel automatisch scherpstellen icm de ftz adapter?

          Comment


          • #20
            Re: Nikon z7 of d850 ?

            DX-lenzen gedragen zich op de Zx als DX, je kan ze niet als FX aanduiden. De fisheye 10,5 heeft geen AF op de Zx, en die gedraagt zich als een DX-lens op een DX-crop-camera. Op een D850 kan je wel rekenen op die AF en kan je dlens als een FX-lens of een DX-lens instellen. Bij fisheye is dat wel een hemelsgroot verschil
            En nderdaad AF-s doen het goed, maar in het opgeven van de mm heb je soms niet voldoende info.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #21
              Re: Nikon z7 of d850 ?

              Heb ook dit weekend de beurs bezocht en ben ook van plan om over te schakelen naar full frame. Nu heb ik een D7200 waar ik best tevreden van was maar toch voel dat ik soms iets te kort kom. Heb beide camera's 850 en Z7 vast gehad, uitleg gekregen van een vriendelijke (Nikon)man en ja ik ben er ook nog niet uit welke van de 2 het wordt. Z7 is het lichtste maar zoals al aangehaald als je een adapter er moet opzetten voor je huidige lenzen dan is het gewicht ongv hetzelfde.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon z7 of d850 ?

                @paep,
                Indien je naar FX gaat en zeker met de D850 en de Z7 zal je wel naar FX-lenzen moeten over stappen. 46MP en dan een reducering naar DX-formaat (de camera's passen zichzelf aan, maar de D850 kan je dat weigeren) is in feite de camera geweld aan doen.
                Heb je echt 46MP nodig ? Indien niet dan is eventueel de D500 (DX) of Z6 (een FX) het bekijken waard.
                De Z6 presteert schitterend bij hoge ISO en dan denk ik niet aan die 52000 maar eerder max 12.000 Iso
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon z7 of d850 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
                  Heb ook dit weekend de beurs bezocht en ben ook van plan om over te schakelen naar full frame. Nu heb ik een D7200 waar ik best tevreden van was maar toch voel dat ik soms iets te kort kom. Heb beide camera's 850 en Z7 vast gehad, uitleg gekregen van een vriendelijke (Nikon)man en ja ik ben er ook nog niet uit welke van de 2 het wordt. Z7 is het lichtste maar zoals al aangehaald als je een adapter er moet opzetten voor je huidige lenzen dan is het gewicht ongv hetzelfde.
                  Voor mijn d750 had ik de d7100 waar ik ook best tevreden mee was maar de verschillen met full frame zijn toch wel behoorlijk.

                  Zoals @wim.vanmaele aanhaalt heeft het idd weinig zin om een fx te gebruiken met dx lenzen. Ik heb destijds mijn lenzen verkocht en door de jaren heen behoorlijk wat geïnvesteerd in fx lenzen, toch wel niet onbelangrijk om hier rekening mee te houden. Met de reacties op dit artikel gaat mijn voorkeur toch stilaan uit naar de d850.

                  De evf en de batterijduur van de z versie houden me toch wat tegen.

                  Kleine tip, de d850 kost in Aken (net over de grens met Duitsland) 500 euro minder dan in België, Nederland en Frankrijk. Toch wel de moeite om hiervoor een daguitstap te plannen...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon z7 of d850 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Snapbridge via blauwe tand kan wel, maar dat is om bij te huilen (op beide toestellen trouwens)....
                    Dan heb jij een andere ervaring dan ik. Ik heb dit getest ism mijn iphone en het werkt perfect. (Z7)
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon z7 of d850 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Piet05 Bekijk bericht

                      Kleine tip, de d850 kost in Aken (net over de grens met Duitsland) 500 euro minder dan in België, Nederland en Frankrijk. Toch wel de moeite om hiervoor een daguitstap te plannen...
                      Waar?
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon z7 of d850 ?

                        Snapbridge vind ik een gedrocht van een app. Ik gebruik al jaren QDSLRDASHBOARD (is wel via WiFi) en dat ding is voor mij stabieler en stukken beter dan de snapbridge. Maar zoals je zegt, dat is mijn ervaring.
                        Maar dit laat ik geen beoordelingsargument zijn over een camera.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon z7 of d850 ?

                          Ik ging vroeger bij top-foto in duren (wel wat verder dan Aken-toen was het een Nederlander die de winkel uitbaatte). Ik ben nu even gaan kijken op zijn site. Daar kost de 850 nu 2949 EUR, bij Art& craft 3499 EUR.
                          Voor de Z7 is er nagenoeg geen verschil in prijs.

                          Vriendelijke groeten

                          Peter
                          Last edited by Heembeek; 18 maart 2019, 13:29.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon z7 of d850 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Piet05 Bekijk bericht
                            ... Wat bedoel je juist met de prijzen van de f-mount lenzen ?

                            Behalve de laatste zijn het allemaal f-mount lenzen dewelke ik toch probleemloos zou moeten kunnen gebruiken op de z-mount mits adapter ?
                            Sorry, ik doelde op de nieuwe Z-objectieven (ipv F-mount) die zijn imo toch behoorlijk prijzig.

                            Je F-mounts ga je meestal wel kunnen gebruiken maar zoals ik lees niet altijd probleemloos gezien de adapter en de bijhorende verminderde snelheid van AF. Als dat geen issue is voor jou, geen probleem natuurlijk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon z7 of d850 ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Waar?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon z7 of d850 ?

                                Ok, vandaag naar de winkel geweest en toch maar de z7 aangeschaft.

                                Op het eerste zicht redelijk tevreden, al zijn er wel een paar minpuntjes:

                                - De AF als het iets donkerder is is zeer zwak...
                                - ondertussen al een bron van frustratie, de xqd kaartjes... hiervoor moet je nog een afzonderlijke kaartlezer kopen om zelfs nog maar de firmware te kunnen updaten. Ik gebruik dikwijls mijn ipad vooral om op vakantie de fotos over te kunnen zetten, ook hiervoor heb je een afzonderlijke reader nodig. Trek je foto’s in raw dan kan je op het bijgeleverde kaartje +- 600 fotos trekken dus op vakantie is een bijkomend kaartje noodzakelijk wat ongeveer 150 à 200 euro kost...

                                Toch een behoorlijke extra kost bovenop het toestel zelf.

                                Wat betreft de kwaliteit van de foto’s ben ik (behalve de autofocus) best wel tevreden.

                                Voor het overig zijn de fotos

                                Comment

                                Working...
                                X