Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T1 vervangen door X-T2 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fujifilm X-T1 vervangen door X-T2 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    en toch zegt Scott Kelby dat een statief noo...............
    Ik wou maar aantonen dat voor bepaalde situaties IBIS een vervanging voor een statief kan zijn.... Deze foto's kan je wel zonder statief nemen met IBIS, maar niet zonder statief als je geen IBIS hebt.

    Comment


    • #17
      Re: Fujifilm X-T1 vervangen door X-T2 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Wat bedoel je met die voorbeeld foto's? Dat beeldstabilisatie werkt?
      Als het dat is heb ik dat nergens afgebroken en in het analoge tijdperk bestond dat nog niet, denk ik toch.
      Off topic Luc maar die bestonden wel en werden regelmatig gebruikt door NG fotografen en bij het leger.

      Comment


      • #18
        Re: Fujifilm X-T1 vervangen door X-T2 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
        Hebben jullie artikels waarin dat duidelijk aan bod komt?
        Dit artikel, dat op zijn beurt verwijst naar een ander waarbij de twee sensortypes meer in detail vergeleken worden.
        BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

        Comment


        • #19
          Re: Fujifilm X-T1 vervangen door X-T2 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
          Hoi,
          al enkele jaren ben ik de ZEER tevreden eigenaar van een 2dehandse X-T1. Klein, handig, ultrasnel, weersbestendig etc etc
          Nu zit men ondertussen al aan de X-T3.
          Dat toestel is voor mij persoonlijk nog véél te duur. Maar de T2 gaat wellicht in de loop van dit jaar onder mijn financiële pijngrens duiken.
          Nu probeer ik zo wat te zoeken naar vergelijkingstesten tussen de T1 en de T2 waar men met name dieper ingaat op het verschil in ruis/resolutie/etc bij de hogere ISo's. Vanaf 800 ISO denk ik dan.
          Gek genoeg vind ik niet zo meteen tests waarin een dergelijke vergelijking duidelijk gebeurt.
          (ik zou natuurlijk ook gewoon lichtsterkere zoomlenzen kunnen kopen.... maar die zijn grappig genoeg zelfs 2dehands duurder dan de T2...)
          (en lichtsterkere zoomlenzen zijn natuurlijk ook weer een pak groter...)
          Hebben jullie artikels waarin dat duidelijk aan bod komt?
          Of eigen ervaringen?
          Thanks,
          Paul
          Ik weet niet als je de overstap al gedaan hebt maar ik zat in het zelfde schuitje als jou.

          Ik heb de XT2 2 weken geleden gekocht en ben er zeer blij mee. Ik vind het een goeie upgrade: software staat beter op punt, beelden zijn in mijn ogen beter, ergonomisch ligt hij beter in de hand, plaatsing van statiefaansluiting,...
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment


          • #20
            Re: Fujifilm X-T1 vervangen door X-T2 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Off topic Luc maar die bestonden wel en werden regelmatig gebruikt door NG fotografen en bij het leger.

            https://www.keh.com/blog/ken-lab-gyro-stabilizers/#
            Oeps bestond natuurlijk. Ik heb hier ergen nog een Olympus IS 3000 liggen uit de jaren negentig.
            Ik had die gekocht om naast een panasonic video camera snel eens een paar foto's te maken. Was wel een bridge toestel maar gaf toch mooie foto's.


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment


            • #21
              Re: Fujifilm X-T1 vervangen door X-T2 ?

              wel ondertussen heb ik een X-H1.
              Know what you know, and don't know what you don't know.

              Comment

              Working...
              X