Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste full frame (Canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1ste full frame (Canon)

Van die 4 camera's heb ik enkel de 550D en de 750D natuurlijk. De 550D brengt tweedehands nauwelijks nog iets op, dus houd ik hem liever als back-up. In inderdaad bij die 40 lenzen, zitten een aantal die ik zelden of nooit gebruik, maar die zouden ook bij verkoop nauwelijks iets opbrengen dus...

Comment

De 6D is een logische keuze. Ik heb die ook en qua ruis doet die het goed tot ISO3200.

Center focus punt is uitstekend. De omliggende focus punten doen het niet goed bij weinig licht.
      Voor mijn gebruik heb ik genoeg aan het middelste focus punt. Als je vaak de andere focus punten gebruikt dan ben je beter af met een 5DIII of IV.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

zoals alex606 zei middelste focus punt is het beste zeker met lichtsterke lenzen, fotografeer altijd in manueel en spotmeting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
          Deze reactie snap ik totaal niet.
          Ik vraag simpel of er mensen zijn die weet hebben van een toestel met nog betere ruisprestaties dan een 6D in die prijsklasse.
          Sommigen moeten blijkbaar overal iets achter zoeken. Bespaar u dan de moeite.
          Ik denk dat dit een heel normale reactie is hoor van Demeyereg ..
          Je vereisten :, het moet liefst een Canon zijn, liefst Full Frame en je vraagt of wij iets weten wat betere ruis prestaties geeft dan een 6D in die prijsklasse. (met prijsklasse bedoel je waarschijnlijk rond 600 euro)
          Tja hetgeen je vraagt kan je niet geboden worden.
          De 5DII valt er onder, de 6D is beter maar heeft hetzelfde AF systeem dan de eerstgenoemde en de 5DIII valt buiten je budget.
          Dus je hebt je antwoord al zelf gegeven dus wat verwacht je ?
          Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            De 6D is een logische keuze. Ik heb die ook en qua ruis doet die het goed tot ISO3200.

Center focus punt is uitstekend. De omliggende focus punten doen het niet goed bij weinig licht.
            Voor mijn gebruik heb ik genoeg aan het middelste focus punt. Als je vaak de andere focus punten gebruikt dan ben je beter af met een 5DIII of IV.
            Ik heb mijn 6D verkocht om een M5 te kopen. Mijn 5DIII presteerde minder goed qua ruis maar had dan weer andere voordelen ivm focus.
            voor wat betreft ruis zijn foto's goed bruikbaar tot 3200 iso en met wat nabewerking (NIK of Affinity) kun je zelfs tot 16000 iso riskeren.....
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
            X