Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark IV : Sensor brand door bij video...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D Mark IV : Sensor brand door bij video...?

    Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
    Volgens mij dient een fototoestel om foto's mee te maken.
    Ik maak ook geregeld filmopnames met mijn toestel.
    Maar het maken van filmopnames met een fototoestel is zeer belastend voor de sensor. De sensor maakt 25 of 50 opnames per seconde, de warmteontwikkeling?........
    Het is niet voor niets dat bij sommige toestellen de maximale opnameduur beperkt is tot x minuten, dit om de sensor te sparen.



    Als je zoveel wil filmen, koop je dan toch niet best een videocamera?
    De beperking was er vroeger wegens belastingen. Een video camera (apparaat met ondersteuning van filmpjes langer dan 3 min of was het 30min) viel in een duurdere btw tarief als fototoestellen

    Beveiligingscamera's nemen toch ook 24 uur op een dag video op en hier zijn de sensoren veel kleiner. Deze zouden dan toch ook last moeten hebben van warmte?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D Mark IV : Sensor brand door bij video...?

      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      Volgens mij dient een fototoestel om foto's mee te maken.
      Ik maak ook geregeld filmopnames met mijn toestel.
      Maar het maken van filmopnames met een fototoestel is zeer belastend voor de sensor. De sensor maakt 25 of 50 opnames per seconde, de warmteontwikkeling?........
      Het is niet voor niets dat bij sommige toestellen de maximale opnameduur beperkt is tot x minuten, dit om de sensor te sparen.

      Als je zoveel wil filmen, koop je dan toch niet best een videocamera?
      Dat is wel heel kort door de bocht. de camera is wel degelijk een volwaardige video camera ook met 4K opnames en is gelimiteerd tot 30 minuten opname per sessie, eat als je 5 keer 10 minuten kort achter elkaar opneemt? moet de sensor dan verbranden door een design fout die nit genoeg koeling laat? dacht t niet. en zoals je leest, was dit een van de eerste keer dat ik video opnames maakte... Duurde 20 munuten en het was gebeurd...

      De prijs die ik betaald heb is wel degelijk met de video functies bij hoor... Die camera word door pro's zelfs gebruikt voor video onames...Dus nee, ben niet akkoord. Dit toestel had er geen issue mee mogen hebben omdat die perfect binnen de specs gebruikt werd van wat ie mot kunnen.
      Canon EOS 5D Mark IV - Canon R - Canon EF 85mm f/1.2L II USM - Canon EF 24-70mm f2.8L USM - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM - Canon EF 100-400mm F4.5-5.6L IS II USM - Canon imagePrograf 1000

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D Mark IV : Sensor brand door bij video...?

        Oorspronkelijk geplaatst door rvdeej2 Bekijk bericht
        Dat is wel heel kort door de bocht. de camera is wel degelijk een volwaardige video camera ook met 4K opnames en is gelimiteerd tot 30 minuten opname per sessie, eat als je 5 keer 10 minuten kort achter elkaar opneemt? moet de sensor dan verbranden door een design fout die nit genoeg koeling laat? dacht t niet. en zoals je leest, was dit een van de eerste keer dat ik video opnames maakte... Duurde 20 munuten en het was gebeurd...

        De prijs die ik betaald heb is wel degelijk met de video functies bij hoor... Die camera word door pro's zelfs gebruikt voor video onames...Dus nee, ben niet akkoord. Dit toestel had er geen issue mee mogen hebben omdat die perfect binnen de specs gebruikt werd van wat ie mot kunnen.
        En dan valt het hier mee kwa temperatuur he. Wat zou dit wel niet moeten geven wanneer je als fotograaf vlak bij de evenaar werkt.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D Mark IV : Sensor brand door bij video...?

          Helaas tot op heden nog altijd mijn camera niet retour na meer dan een maand... Ik ben zo blij dat ik zoveel geld opgehoest heb voor pro gear en CPS membership dat professional support bied… Het werkt duidelijk… NIET!!!
          Canon EOS 5D Mark IV - Canon R - Canon EF 85mm f/1.2L II USM - Canon EF 24-70mm f2.8L USM - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM - Canon EF 100-400mm F4.5-5.6L IS II USM - Canon imagePrograf 1000

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D Mark IV : Sensor brand door bij video...?

            Oorspronkelijk geplaatst door rvdeej2 Bekijk bericht
            Helaas tot op heden nog altijd mijn camera niet retour na meer dan een maand... Ik ben zo blij dat ik zoveel geld opgehoest heb voor pro gear en CPS membership dat professional support bied… Het werkt duidelijk… NIET!!!
            CPS membership krijg je gratis hé, daar betaal je niet voor !

            Zeker de klantendienst niet gerust laten, blijven bellen en aandringen
            Zeg dat je het toestel dringend nodig hebt om een opdracht uit te voeren
            Ik weet niet welke membership je hebt maar ik vermoed dat het maar Zilver is, doch zou ik blijven vragen stellen
            Trouwens "meer dan een maand" ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D Mark IV : Sensor brand door bij video...?

              Volgens mij dient een fototoestel om foto's mee te maken.
              Ik maak ook geregeld filmopnames met mijn toestel.
              Maar het maken van filmopnames met een fototoestel is zeer belastend voor de sensor. De sensor maakt 25 of 50 opnames per seconde, de warmteontwikkeling?........
              Het is niet voor niets dat bij sommige toestellen de maximale opnameduur beperkt is tot x minuten, dit om de sensor te sparen.



              Als je zoveel wil filmen, koop je dan toch niet best een videocamera?
              ik kan me daar wel in vinden...doet natuurlijk momenteel niks af aan hetgeen je aan de hand hebt ronny...maar ooit was ik in een discussie gewikkeld met een ervaren canon fotograaf ...hij wist dat ik op zoek was naar een 2de handstoestel....en hij raadde me dat toen totaal of ...camera altijd nieuwkoop, objectief kan 2de hands...
              als ik naar de reden vroeg....je kunt bij een camera nooit weten hoeveel ermee gefilmd is zei hij....en dat filmen verkort in heel grote mate de levensduur van je sensor....vandaar...(heeft niks te maken met het merk van de camera ...)

              Wens je toch succes en hopelijk een billijke overkomst zodat je terug kan leven met de instelling van canon ...

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment

              Working...
              X