Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Laptop

    Hallo Pol,

    naar mijn ervaring is Compaq zeker niet altijd een slechte laptop. Heb zelf een 3 jaar oude Compaq Armada E500 P3 1GHz 512MBram 30GB-HD CD/RW 15"-TFT en is me nog zeer geliefd. Let wel OP! Gelijk welk merk maakt (zoals bij fotocamera’s) verschillende type toestellen. Eenvoudig gezegd, er zijn er voor op een bureau te staan en er zij er ook om dagelijks me op de baan te zijn. Koop niet het eerste maar, betaal wat meer voor een stabiele kast, best een vrij modulaire systeem. Ik kwam in het verleden met verschillende merk laptop bijna dagelijks in contact (industriële omgeving) en zag diverse met problemen.
    Wat betreft het scherm, minimaal 15" en de kwaliteit moet je (voor je hem koopt)
    zelf beoordelen. Neem een voor jou gekende fine-jpeg foto mee naar de winkel en probeer. Nog teveel TFT's zijn richting gevoelig. Oh Ja, een care-Paq van 3 jaar is geen luxe.

    Nu heb ik mijn vriendenkring een aantal Mac gebruikers, en als ik zo moeten veranderen dan wordt het waarschijnlijk iets in die richting. Ik merk dat photoshop er zich beter thuis voelt dan in een Windows. Voor Nikon Capture moet ik het nog eens proberen. De Mac beeldschermen die ik tot nu toe gezien heb zijn Goed. Alleen weet ik nog niets over de degelijkheid van hun Powerbooks.

    Als je een Compaq zo kopen? Weet ik mogelijks een goed adres voor jou uit de omgeving. Je kan er wel niet proberen, maar bieden een goede service en je betaald normaal minder dan de officiële Compaq prijs. (naam en adres op vraag)

    P.s. Informeer je in verschillende zaken, en vergelijk de info onderling.

    groeten ,

    wim.
    Nikon

    Comment


    • #17
      Re: Laptop

      er zijn zeker laptops met een digitale aansluiting (dvi) op de grafische kaart
      ik weet dat er iemand in m'n klas een acer heeft die een dvi aansluiting heeft, je zou eens moeten rondsnuffelen op de website van acer

      ben zelf eigenlijk student multimedia (eerder dat dan informatica; maar het komt in de buurt)

      een grafische kaart heeft zeker weinig tot geen invloed op de photoshop bewerkingen; een goede grafische kaart kan wel zorgen voor hoge resoluties op een extern scherm dat je aansluit (bv 1600*1200@85Hz) en dit voor vga en dvi
      maar daarvoor hoef je geen dure 3D kaart te kopen die eigenlijk voor op de 'gaming' markt gericht is
      verder bestaan er nog workstation grafische kaarten (ATI FIRE GL, XGI kaarten, ...) die voorbedoeld zijn voor 3D applicaties en daarom ook sterke 2D prestaties geven (voor bv de resolutie)

      Comment

      Working...
      X