Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500 - ISO-waarden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D500 - ISO-waarden

    Ik zet mijn Nikoncamera's altijd op 1 stop bij de iso, want anders draai je zelf verloren bij het wijzigen. Alleen bij een D200 gebruikte ik 2500 iso als tussenstop, want 3200 was niet om aan te zien.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D500 - ISO-waarden

      Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
      Het is heel goed mogelijk dat het gefotografeerde 'moment' zo sterk is, dat de technische kant van de foto ineens minder belangrijk wordt in het geheel. En dan is die foto uiteraard waardevol hé, dan kan die op de cover van een magazine. We hebben dat eens te meer gezien op de WPP in Hulst: daar waren ook veel foto's bij die op technisch vlak een onvoldoende mee krijgen, maar die beklijvende situaties zo realistisch weergeven dat ze een prijs gekregen hebben.
      Maar ruis is een technisch item, en ja, soms kan ik mij daar heel erg aan storen.... Ik heb dat trouwens ook met onscherpte. Maar daarover kunnen we weer een hele dag over en weer discussiëren hé. Beter een hele dag foto's gaan maken zeker ?
      op die coverfoto's zie je zo goed als geen ruis, enkel bij pixelpeeping op de pc ga je dat zien
      bij echte afdrukken nopes nada ....

      Comment

      Working...
      X