Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

    Op al de camera's die ik al gekocht heb stond de teller wel op 0.

    De website Eglobal mag dan wel correcte waar verkopen, maar ze sporen de koper aan tot het ontwijken van BTW en invoerrechten.

    Op het gevaar hier een opstand te ontketenen, sorry, maar dat is niet zoveel verschillend van rode diesel aan automobilisten verkopen .

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Op al de camera's die ik al gekocht heb stond de teller wel op 0.

      De website Eglobal mag dan wel correcte waar verkopen, maar ze sporen de koper aan tot het ontwijken van BTW en invoerrechten.

      Op het gevaar hier een opstand te ontketenen, sorry, maar dat is niet zoveel verschillend van rode diesel aan automobilisten verkopen .
      Volledig mee eens.
      Het staat iedereen vrij te kopen waar hij wil, maar de koper heeft de plicht geïmporteerde zaken te declareren bij douane en accijnzen.
      Anders word je aanzien als een fraudeur.
      Ik vind dit niet uit, dit is onze wetgeving.
      https://financien.belgium.be/nl/doua.../pakketten/faq
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

        Ik heb eens mijn licht opgestoken bij Eglobal over deze camera met de tellen die niet op 0 staat en heb een antwoord gekregen binnen de 12 uur het was deze;Beste Klant,

        Bedankt voor je bericht.

        Ik zie dat onze leveranciers een gebruikt toestel heeft opgestuurd. (ik raad je aan om terug te sturen om deze reden of een fixe korting te krijgen)
        Wij willen je graag doorverwijzen naar onze RMA-afdeling, zodat zij je verder kunnen helpen.

        Je kunt een RMA ticket indienen door middel van het inloggen op je gebruikersaccount.
        Ook zonder een account is het mogelijk een RMA ticket aan te maken via de volgende link:


        Onze RMA-afdeling zal vervolgens zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

        Zorg er voor dat je dit ticket binnen 30 dagen van ontvangst van je bestelling aanmaakt, anders kunnen we de aanvraag niet verwerken.
        Voor meer informatie & instructies bekijk de volgende link:


        groetje Franky

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

          @ Franky S bedankt voor het initiatief en de tip. Ik ga hen toch contacteren denk ik (maar toestel niet terugsturen, dat wordt mij toch te omslachtig).

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

            zoals je kunt lezen zal U nog een korting krijgen op U betaald bedrag. ze zijn wel heerlijk deze mensen

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

              Allen, ik heb enkele maanden geleden meermaals contact gehad met EglobalCentral via E-mail over de garantie, levering, nieuwe toestellen, ...... enz.

              Ze zeggen dat al hun toestellen nieuw zijn en heb via Trustpilot dit proberen te volgen/achterhalen en ja, de meeste (vooral smartphone) laten weten dat ze nieuw zijn maar de meeste hebben problemen gehad met aflevering. En ja, uiteraard lees je daar alleen de minder goede verhalen, iemand die tevreden is zal niet zo snel reageren. Dus laat ons er van uit gaan dat ze nieuw zijn, maar dan zou een teller ook tegen de nul moeten zijn. Ook op YouTupe zijn er verschillende filmpjes te bekijken, weliswaar alleen over smartphones en consumer camera's.

              Trouwens, lees op hun website eens de voorwaarde betreffende terugsturen, camera's met een teller waarmee meer dan 20 (dacht ik) foto's zijn mee genomen nemen ze niet meer terug. Raar toch als ik hier hoor dat de teller veel hoger is.

              Ik heb ook contact gehad met de douane en kan zeggen dat zij tot nu toe nog nooit problemen hebben gehad en/of pakjes in beslag hebben moeten nemen. Dus wat invoer en BTW betreft moet je geen zorgen maken. Trouwens EglobalCentral beweert dat je met U toestel gerust kan reizen over Europa en daarbuiten.

              Ook heb ik contact gehad met de diensten van Economie, ook zij hebben geen weet van slechte bedoelingen of zaken die niet normaal verlopen. Klopt, op hun website staat een adres, duidelijke uitleg over de voorwaarden, ......

              Conclusie; zo slecht is EglobalCentral niet, en als je via www.eglobalCentral.nl gaat (officiële verdeler voor België Vlaams gedeelte) is de support en communicatie goed. Weet dat zij zelf 2 jaar garantie geven op fototoestellen, service verloopt dan wel enkel via hun.

              Ik heb er niet durven komen, ben niet 100% zeker dat het nieuw is. Als iemand met 100% zekerheid kan aantonen dat de camera nieuw is (niet eerder gebruikt), dan zal ik er kopen want de prijs is enorm goed, geen enkele andere website kan er tegen op.
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                Via e-global o.a. mijn Canon 5D mark iv gekocht.
                Splinternieuw. Alleen de stekker was niet geschikt voor NL, maar een adapter werd keurig meegeleverd. Het was even spannend na het betalen van zo'n bedrag. Maar ik had goede ervaringen daarvoor en ook nog daarna.
                Verloopt prima. Service kan ik niets over zeggen . Alles was nieuw en werkt nog steeds!
                www.dpix.nl event photography

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                  Mijn X-T1 heb ik tweede hands gekocht van iemand hier op het forum, mijn X-E2s heb ik nieuw gekocht bij Eglobal Central EU en die was splinternieuw de teller stond op nul.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                    UIt soortgelijke discussies op internationale fora is gebleken dat in België niet zoveel controle wordt gedaan op binnenkomende pakjes.
                    Dit is niet in alle landen zo, er zijn Europese regels (onder de €22 incl verzending geen kosten, tot €150 enkel BTW, daarboven ook invoerrechten).

                    Het hangt ook af van de transporteur. Klassieke koerierbedrijven zullen eerder geneigd zijn langs de douane te gaan (en er kosten voor aan te rekenen).
                    Blijkbaar wordt bij de Post sneller aangenomen dat de (door de verzender) aangegeven waarde overeenkomt met de inhoud.

                    Zolang die vlieger opgaat geen probleem dus.
                    Anders zijn de hier geciteerde prijzen niet haalbaar.

                    Ik herinner me nog 20 jaar geleden dat ik eens iets had besteld in Australië en het moest gaan afhalen bij de douane in Brussel.
                    Alle pakjes werden opengedaan.
                    Hun wisselkoerstabel was totaal verouderd zodat ik gelukkig veel minder moest betalen, maar er stonden daar mensen van vreemde afkomst die voor een paar gekregen schoenen een abnormaal hoog bedrag moesten afdokken.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                      Ik heb een jaar of acht geleden op ebay een M42 macrolens gekocht, de prijs weet ik niet meer want ik heb die niet zo lang gehad, en moest aan de postbode € 10,- betalen omdat die ui!t Zwitserland kwam.
                      Ik doe ook aan "case moding" en "cable sleeving" en bestel alles in China.
                      Nog nooit transport, invoer, BTW, Douane en/of andere kosten moeten betalen. En toch zijn die goederen langs de douane gepasseerd.
                      En hou ik met die discussie op.

                      Het zijn toch altijd diegene die niks in China kopen die hun gelijk willen halen, sorry.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                        @ Franky De commerciële dienst is blijkbaar niet goed afgestemd op de klachtendienst bij E-Global, geen korting gekregen, maar het was het proberen waard, zonder op de spits te drijven.
                        ze reageren wel telkens binnen 24u, maar gaan toch niet echt in op mijn vraag.

                        GEEBEE
                        vraag om korting omdat teller op 806 stond bij 1ste foto, niet om toestel terug te sturen (origineel bericht niet beschikbaar)

                        EGLOBAL:
                        Bedankt voor je details. We bevestigen dat ons product 100% echt en nieuw is. Als u niet tevreden bent met het product, heeft u echter recht op onze geld-teruggarantie. Zorg ervoor dat het item nieuw is. Vriendelijk antwoord binnen 7 dagen. Bedankt en we kijken uit naar uw antwoord.


                        GEEBEE
                        Dank voor uw reactie;
                        Heeft u er dan een verklaring voor waarom de teller op 806 stond bij mijn eerste foto? Ik vermoed als ik u het toestel terugstuur dat u me zal zeggen dat het niet nieuw is omdat de teller ondertussen reeds (iets) boven 1000 staat. Ook was er geen plastiekje op het scherm achteraan; op zich niet erg natuurlijk maar dat wijst er toch op dat het toestel niet volledig nieuw is. Hoewel ik nog geen gebreken heb vastgesteld, begrijpt u dat er gevoelsmatig toch iets hapert.


                        EGLOBAL:
                        Bedankt voor je bericht. We bevestigen dat ons product 100% echt en nieuw is. Controleer of er sprake is van schade aan het artikel? Als het tijdens het transport wordt geopend, geef dan alle foto\'s van het pakket, inclusief de binnen- / buitendoos, koerierstas, luchtbellen, zodat we u kunnen helpen bij het claimen van koeriersdiensten.

                        GEEBEE:
                        Ik had niet het gevoel dat het pakket onderweg werd geopend. Ik had u tevens gemeld geen gebreken te zien, maar kreeg 2x geen antwoord op mijn vraag hoe het kan dat de teller op 806 stond bij mijn eerste foto.
                        Dan wil ik het hier verder bij laten; vriendelijke groeten.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                          Dat is inderdaad het risico dus dat je loopt
                          Hopelijk voor jou heb je verder wel een goed toestel in handen en moet je geen aanspraak maken op de garantie

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                            @Sieg, ja dat klopt hé; heb ondertussen ook wat minder vertrouwen in de garantiedienst mocht het nodig zijn, maar daar ziet het voorlopig toch niet naar uit, toch bedankt!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                              Oorspronkelijk geplaatst door GeeBee Bekijk bericht
                              @Sieg, ja dat klopt hé; heb ondertussen ook wat minder vertrouwen in de garantiedienst mocht het nodig zijn, maar daar ziet het voorlopig toch niet naar uit, toch bedankt!
                              Ik zou hier direct twee ernstige zaken (Die ikzelf meegemaakt heb) van een fotowinkel uit Turhout kunnen bloot leggen maar dat ga ik niet doen.
                              En ik heb trouwens al gemeld dat diezelfde winkel een 5D heeft verkocht waar de teller ook meer dan 100 aangaf, de juiste hoeveelheid weet ik ondertussen niet meer, maar het was zeer zeker meer dan honderd.
                              En heel die historie ging over een CF kaartje met dat niet geformatteerd was bij het eerste gebruik. Het fijne is waarschijnlijk nooit aan het licht gekomen, maar een klant heeft toch nog altijd het recht om binnen een beperkt aantal dagen na aankoop, zijn aankoop terug te dragen/versturen.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 5D Mark IV - ervaring webwinkel

                                @ Red Falcon Ze hebben inderdaad zopas nog eens aangeboden om het toestel te retourneren. Ik blijf overwegend wel positief over de aankoop maar betreur een beetje het gebrek aan echte communicatie (uitleg).
                                EGLOBAL:
                                Zoals uitgelegd.
                                We bevestigen dat ons product 100% echt en nieuw is. u kunt echter wel overwegen geld terug te claimen. Als het item nieuw is.
                                Wij behandelen het heeft een geld-terug-retour geval, terugbetaling van de artikelwaarde met aftrek van de administratiekosten aan u.
                                Vriendelijk antwoord binnen 7 dagen.

                                Comment

                                Working...
                                X