Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling op een DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aanvulling op een DSLR

    De 800D is de laatste tijd in een zeer sterke prijsval beland. Ik vermoed dat er nog weinig aan te verdienen is nu voor de verkopers waardoor ze hem liever uit het aanbod halen zodat je een andere camera zou kopen waar ze meer op kunnen vangen. Marketing en marktwerking zijn een vies beestje soms.

    Los van dit is het wel een zeer goed toestel voor wie de verwachtingen niet heel hoog legt. Ik bedoel daarmee niet dat je ergens zou inboeten op kwaliteit maar eerder op gevorderde functies dat er niet op zitten. Dat is trouwens het marktsegment van die camera.

    Voor uw doel kan je eventueel een prime lens overwegen. Niet te duur en goede kwaliteit. Ook verkrijgbaar in andere merken zoals Tamron welke perfect passen op uw toestel maar wel budgetvriendelijker zijn. Welke lens dat dan moet worden hangt volledig af van uw wensen en verwachtingen.

    Comment


    • #17
      Re: Aanvulling op een DSLR

      Om "licht" op stap te gaan kies ik vaak voor het kleinste lensje dat ik heb EF 40mm 2.8 . Ook wel pancake genoemd. Op mijn 6D is dat goed te dragen. Bovendien goede kwaliteit en niet duur.

      Comment


      • #18
        Re: Aanvulling op een DSLR

        Een pancake op de 800D is waarschijnlijk de simpelste oplossing.

        Met een APS-C mirrorless kan TS zijn beide wensen verzoenen.

        De EOS M reeks is niet de meest populaire, maar ik ben er wel tevreden van zeker gezien de nu redelijke prijs.
        Sensor is zeer goed, tussen het (beperkt) aantal lenzen zijn er een paar zeer scherpe, de rest valt geweldig mee.
        In elk geval veel lichter dan een Tamron 18-270.

        Voor wie niet veel Canon lenzen heeft en/of dit als enige systeem wil gebruiken zijn andere merken waarschijnlijk een betere keuze.

        Comment


        • #19
          Re: Aanvulling op een DSLR

          Ik heb ook een RX100 gehad, en eerlijk gezegd, het was een technisch wondertje, goede beelden uit een klein toestel, wat net zijn grootste minpunt is, te klein, geen plezier om te gebruiken, zeker als je een dslr gewoon bent.

          Comment


          • #20
            Re: Aanvulling op een DSLR

            Zet op die 800D eens een 24/2.8 STM. Weegt niks, zie je amper zitten en is hel prettig in gebruik. Prijs is ook niet om achterover van te vallen.

            Voor de verzameling te fotograferen: een goed statief, goeie belichting, goeie achtergrond, een degelijke macrolens (of gezien de afmetingen een normale zoom met kleine scherpstelafstand) en wat techniek zoals een afstandsbediening.

            Comment

            Working...
            X