Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe Camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoop nieuwe Camera

    Oorspronkelijk geplaatst door R0bert Bekijk bericht
    Is het bij het gebruiken van de lightroom hdr dan het beste om eerst de belichtingen af te vlakken of eerst de hdr te maken en dan pas te bewerken?
    De HDR functie in LR werkt steeds met de onbewerkte RAW bestanden.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #17
      Re: Aankoop nieuwe Camera

      Oorspronkelijk geplaatst door R0bert Bekijk bericht
      Ik zal beginnen met mij te excuseren voor het stellen van de vraag die hier allicht al 1000 maal gesteld is, maar aangezien ik na het doorlezen van het forum het bos door de bomen nog niet zie, doe ik toch een poging.

      Momenteel werk ik met een Nikon D5200, nog altijd mijn eerste camera, maar ik zou graag overstappen naar een camera met iets meer finesse.
      Ik doe veel aan interieurfotografie dus een hoog dynamisch bereik en zo breed mogelijke lenshoek zijn noodzakelijk.

      Ik twijfel dus om over te stappen naar een full frame, die grotere sensor zou toch handig zijn bij krappe interieurs, of toch de overstap te maken naar een systeemcamera (Sony A7?).
      Mijn budget voor de body ligt tussen 500-1000. En als lens zou ik voorlopig toekomen met een breedhoek (11-18..20) en een allrounder (25-50..60..70) met degelijk diafragma.

      Iemand die mij hierbij kan helpen? (Mijn voorlopige voorkeur gaat uit naar de Sony A7)

      Alvast bedankt!

      Rob
      interieur ?

      Full frame en een Tilt/shift objectief ! say no more ! ( en sorry, inzake T/S ben je beter af met Canon )
      Groetjes

      Lukathi

      Comment

      Working...
      X