Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC-RX10M4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sony DSC-RX10M4

Door de jaren heen heb ik ondervonden dat, bij alle grote zoom camera's op het uiterste bereik, de scherpte altijd verminderde.
    Ik heb helaas nog geen tijd of goede omstandigheden gehad om de P1000 te testen.
    Maar een lens die tot 3000 mm gaat, zal op 600 mm normaal gezien betere resultaten geven dan een lens waar 600 mm het uiterste bereik is..... tenminste, zo denk ik er over.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

In theorie op zich mee eens natuurlijk, maar anderzijds is het resultaat steeds gebaseerd op de combinatie van lens en sensor. Tot nu toe ben ik nog nooit echt onder de indruk geweest van iets kleiner dan 1", maar ik heb ook nog nooit die P1000 gebruikt.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Weet jij er nog ergens een staan?
        Ik heb er eentje (RX10 IV) te koop voor 1350€ (met tas en extra batterij, geen geheugenkaartje)
        (Brussel centrum)
        Heb dit nog nergens gepubliceerd omdat ik nog twijfelde, maar nu toch vd eventuele gelegenheid zou gebruik maken.

Comment

Bedankt voor het aanbod. Kan je me een priveberichtje sturen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Bedankt voor het aanbod. Kan je me een priveberichtje sturen?
            En Rudy ? Heb je de Sony aangeschaft ? Geef maar gerust je ongezouten mening ... ik kan daar mee leven
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Yep, heb hem. De MKIV, wegens het aanbod hierboven.
              Eerst en vooral, het is geen cropsensor, maar een goede 1-inch versie, beeldkwaliteit is een trapje lager. Zie je vooral bij minder licht. Maar is in een aantal gevallen te omzeilen.
              De lens is echt subliem, en de diafragmaring en zoomring zijn ook goed te gebruiken, ook de zoom-assist knop is zeer handig.
              Menu’s, beter dan vroeger, maar nog steeds Sony... onoverzichtelijk, en onlogisch. (Grootste minpunt) is eerste camera waar ik een ebook voor gebruikt heb, en nog niet helemaal rond ben.
              De af is bloedsnel, bij voldoende licht, en zelfs bij bewegende objecten.
              Dan het gebruik:
              Je kan hem manueel gebruiken, maar dan moet je met zoveel rekening houden, dat je eigenlijk best een paar presets maakt en van daar vertrekt.
              Ikzelf begin eigenlijk regelmatig de full auto stand te gebruiken, zeker bij weinig licht, dan maakt de camera X aantal shots die tot een mooi eindresultaat omgetoverd word.
              Wat ik als enorm voordeel beschouw, is het feit dat er geen keuzestress meer is van wat je moet meenemen.
              Twijfelde ook nog aan de nieuwe nikon 1000, maar die beeldkwaliteit doet me teveel aan een smartphone denken.
              Vreet batterijen, heb er 3 met externe lader.
              Nog vragen, shoot!
              Last edited by Rudy; 25 november 2018, 16:15.

Comment

Heel veel plezier met de camera Rudy!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruuduitdegraaf Bekijk bericht
                  Heel veel plezier met de camera Rudy!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Bedankt!!

Comment

Goed te lezen dat ik niet de enige ben die zich weer heeft laten gaan...

Comment

Working...
                    X