Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS R of 6D II?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS R of 6D II?

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Hah, nog altijd hun éérste systeemmcamera hee, en dan nog...
    kan ook nog altijd slechter zijn dan de concurrentie hee !! !!!!j
    Das zeker.... drinkt er nog ene

Comment

Als ik zo je wensen zie dan zie ik niet echt een reden om op te stappen naar een FF.
      Weet ook dat je bv de 50 1.8 niet ten volle kan benutten op de 6D in volle zon want daar zit je beperkt tot 1/4000 van sluiter en voor die lens heb je minstens 1/8000 nodig bij volle zon.
      Ik zie dat je meest kritische werk het sport zal zijn. Anderzijds heb ik ook het gevoel dat je een promotie wil maken.

En dan kom je eigenlijk automatisch uit op de Canon 7DII.
      MAAR, dat beestje is al oud aan het worden en gaan ze nu vervangen door model 3.
      Ik zou je aanbevelen daar op te wachten. De meeste van de snufjes die je wenselijk vind zullen er op zitten. En je hebt gelijk een top sportcamera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
        ... EF 28-300L : 1,7 kg...
        Is zo ongeveer de zwaarste "wandellens" die je je kunt aanschaffen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Heb ik die lens ergens voorgesteld als wandellens soms? Lees eens opnieuw.

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Als ik zo je wensen zie dan zie ik niet echt een reden om op te stappen naar een FF.
        Weet ook dat je bv de 50 1.8 niet ten volle kan benutten op de 6D in volle zon want daar zit je beperkt tot 1/4000 van sluiter en voor die lens heb je minstens 1/8000 nodig bij volle zon.
        Een 50mm f/1.8 niet kunnen benutten in volle zon? Sluitertijden van 1/4000 tot 1/8000??????
        Dan meet je het licht vlak in de zon zeker?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Heb ik die lens ergens voorgesteld als wandellens soms? Lees eens opnieuw.

Een 50mm f/1.8 niet kunnen benutten in volle zon? Sluitertijden van 1/4000 tot 1/8000??????
          Dan meet je het licht vlak in de zon zeker?
          Volle middagzon bij heldere hemel is EV 15 tot EV 16. Dat houd in dat je op iso 100, diafragma op 1.4 minstens 1/8000 moet instellen om een juiste belichting te hebben. En technisch gesproken schiet je dan nog 1 stop te kort die je nog wel kan redden in post. Daarom schiet ik zoiets volopen op ISO 50 en 1/8000 wat veel beter is. Ik gebruik wel de lenzen 50 1.2, 50 1.4 en nu de nieuwe 85 1.4. Vroeger had ik ook de 1.8. Mijn punt is dat je op de 6D (wat eigenlijk een instapcamera is) geen superlichtsterke lenzen kan gebruiken volopen in volle zon want de boel brandt uit op witte oppervlakken (wit satijn bruidskleed bv). Alle detail in het kleed is weg dan. De prijs van het toestel staat altijd wel ergens in verhouding tot de mogelijkheden. Dom zijn ze niet bij Canon. Wil je de 6D gebruiken in studio en zo dan stellen zich geen problemen. Heb je geen noodzaak aan volopen lichtsterke lenzen bij volle zon dan is het best ook ok.
          Alternatief kan je altijd een ND filter voor je lens plaatsen ook maar de goede zijn ook niet erg goedkoop te noemen. Is het dan niet slimmer dat geld in de camera te stoppen?
          Daarom raad ik meer de 7D3 aan die er nu aankomt en deze beperkingen niet heeft. Tenzij je echt echt die ff wil ga je dan beter naar de 5D3 of 5D4. Maar dan is de vraag of dat budget nog te verantwoorden is.
          Het zijn keuzes die je maakt.
          PS: ik gebruik een losse lichtmeter, dan is de meting 100% juist.

Comment

Working...
          X