Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DMARKII versus 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 1DMARKII versus 20D

De 1D MarK II is en blijft (voorlopig) de beste, maar het budget is me een beetje te groot. Een kleine 1700 euro voor de 20D + grip tov meer dan 4000 euro voor de Mark II...
    Ik ga eens trachten een 20D én een MKII in handen te krijgen en dan kom ik tot een besluit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan
      Ik ga eens trachten een 20D én een MKII in handen te krijgen en dan kom ik tot een besluit.
      Als het bedrag van een 1DmkII zowiezo te groot is voor je budget zou ik ten zeerste afraden van die 'eens vast te nemen'.
      Het is waar wat ze zeggen ... als je eens een 1D(mkII) hebt gehad kan/wil je nooit meer terug.

Comment

De 1D MarK II is en blijft (voorlopig) de beste, maar het budget is me een beetje te groot. Een kleine 1700 euro voor de 20D + grip tov meer dan 4000 euro voor de Mark II...
        Beste advies van vandaag;
        Koop een 20D en kom voorlopig nooit in de buurt van een 1D-mkII,
        laat staan dat je het in je hoofd haalt 'm even vast te willen houden ...

Een 1D-mkII is niet een camera die je even snel koopt op advies van een aantal BD'ers. Daar moet je eerst zelf (minimaal) een weekje mee spelen (huur 'm eens een paar dagen!?). Vaak groei je vanaf een 1D door naar een 1D-mkII. Als je nog nooit een 10D of 1D in eigen bezit hebt gehad, dan is een 1D-mkII waarschijnlijk behoorlijke overkill.

Ik zie wel vaker mensen die denken; ik ga eens de beste camera kopen die er bestaat. Alleen zelf heb ik er helemaal geen verstand van.
        Een 1D-mkII is geen beginners-camera. Niet aan beginnen dus!!
        Last edited by di Marco; 26 september 2004, 16:02.
        Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door di Marco
          KNIP
          Doet me een beetje denken aan het gezegde: op een oude fiets leer je rijden (of zoiets).

Heb je het geld voor een 1D(mkII) of een 1Ds(mkII) en heb je het er voor over ... gewoon kopen. Ook al gebruik je dan mss maar 15% van zijn capaciteiten. Een camera koop je en moet je niet verdienen.
          Nieuwe aspecten, functies, ... ontdekken en mee leren spelen is ook leuk.

EDIT: Het staat in het grijs omdat ik dit soort discussie moe ben, ik hou me er buiten nu. Een camera moet je niet verdienen.
          Last edited by Jaded; 26 september 2004, 16:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jaded
            Een camera koop je en moet je niet verdienen.
            Klopt volledig, maar als je echt 0 ervaring hebt met dergelijk apparatuur, dan is een 10D misschien al wel overkill. Laat staan een 20D of 1D-mkII...

Budget schijnt in deze kwestie toch wel een belangrijk argument te zijn, anders moet je er geen seconde eover nadenken en snel (heel snel) een 1D-mkII gaan halen. Het liefst met een koffertje f/2.8 L USM objectieven erbij ...
            Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

Comment

Nee hoor, budget "op zich" is echt geen probleem.
              Ik word er alleen zo moedeloos van als ik nu iets koop voor 4000 euro, dat je dat het volgende jaar met moeite voor 2200 euro kan verkopen....

Ik heb genoeg ervaring met DSLR; zowel analoog als digitaal.

Dus die +4000 euro ligt hier ( bij wijze van spreken ) wel en zelfs nog enkele goede L-lenzen, maar het blijft tenslotte maar een fototoestel...

Kocht je vroeger een dikke Hasselblad, was dat ten minste een blijvende waarde; kijk nu eens aan welke prijzen de tweedehands 1d's verkocht worden, en binnenkort de 1Ds-jes...
              Last edited by johan; 26 september 2004, 16:54.

Comment

......... (Laat maar)

Comment

"Ik word er alleen zo moedeloos van als ik nu iets koop voor 4000 euro, dat je dat het volgende jaar met moeite voor 2200 euro kan verkopen...." ?

Mag ik vragen met welke auto je rijd en hoe oud ie is ?

Alleen ( kwaliteits)lensen behouden hun waarde min of meer. Bodies zijn een verliespost !

Als je moedeloos wordt van de waardevermindering, kan je beter je geld op een spaarboekje zetten !

Best koopje een tweedehands 10D voor 900 euro, dan verlies je slechts een paar honderd de komende jaren !

Groetjes

Lukathi
                  Groetjes

Lukathi

Comment

Nee hoor, budget "op zich" is echt geen probleem.
                    Wat is dan het probleem? Dan moet je morgenochtend meteen een 1D-mkII gaan halen (en alvast een 1Ds-mkII bestellen)....
                    Als budget toch geen probleem is, dan allemaal niet te lang over nadenken!

Ik word er alleen zo moedeloos van als ik nu iets koop voor 4000 euro, dat je dat het volgende jaar met moeite voor 2200 euro kan verkopen....
                    Tsja, that's live, en daar ontkom je niet aan. Koop dan gewoon een jong gebruikte 1D (mk1) voor 1.800,-
                    Daar kun je geen 2.000,- meer op afschrijven... Daar heb je namelijk ook een prima camera aan, een heel goede zelfs.

maar het blijft tenslotte maar een fototoestel...
                    Klopt... en een zeer slechte investering!
                    Misschien is een wegwerpcamera iets? Die schrijven immers maar 10,- af ....
                    Het blijft tenslotte maar een fototoestel ....
                    Last edited by di Marco; 26 september 2004, 18:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi
                      "Ik word er alleen zo moedeloos van als ik nu iets koop voor 4000 euro, dat je dat het volgende jaar met moeite voor 2200 euro kan verkopen...." ?

Mag ik vragen met welke auto je rijd en hoe oud ie is ?

Alleen ( kwaliteits)lensen behouden hun waarde min of meer. Bodies zijn een verliespost !

Als je moedeloos wordt van de waardevermindering, kan je beter je geld op een spaarboekje zetten !

Best koopje een tweedehands 10D voor 900 euro, dan verlies je slechts een paar honderd de komende jaren !

Groetjes

Lukathi

Al eens gezien wat een 35-350 L tegenwoordig nog maar kost ? En twee jaar geleden ??
                      Dat is toch ook een L-lens ???? Die vlieger gaat dus niet op.... Body's verliezen misschien iets sneller hun waarde, maar lenzen ook hoor.

BTW - ik rij met een wagen die NIET van de bank is, noch van de firma.
                      Zelf betaald; Straf hé !

Comment

Al eens gezien wat een 35-350 L tegenwoordig nog maar kost ? En twee jaar geleden ??
                        Dat is toch ook een L-lens ???? Die vlieger gaat dus niet op....
                        Klein nuanceverschil is dat deze lens al een opvolger heeft, wat de waarde altijd doet dalen.

Comment

Wel ja, en zo is het met body's ook.

Alhoewel, de 70-200 IS L 2.8 is OOK sterk in prijs gedaald.....

En die zal toch van VEEL betere kwaliteit zijn als de 28-300 IS L...

Ik had misschien beter postzegels verzameld....

Nu ja, ik zal er wel uit komen. In elk geval dank aan iedereen die hier een stukje van zijn zondagnamiddag opofferde. Jullie zijn zo:

Comment

Alhoewel, de 70-200 IS L 2.8 is OOK sterk in prijs gedaald.....
                            In mijn ogen is die gestegen ...

Heb hem gekocht aan € 1683 in februari en hij staat nu € 1750 (bij Corné).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jaded
                              In mijn ogen is die gestegen ...

Heb hem gekocht aan € 1683 in februari en hij staat nu € 1750 (bij Corné).
                              Johan heeft gelijk.
                              Ik ben reeds lang met digitale fotografie bezig en heb hier nog print-outs van AC-foto liggen: ( juni 2003 )

70-200 IS L 2.8 aan 2.393 euro en voor 3 jaar waarborg 2.494 euro

Deze lens is dus enorm in waarde gedaald; en het is niet de enige, geloof me vrij.

Ik heb wel de indruk dat ze steeds bij het uitkomen van een nieuwe camera wel fors de hoogte in gaan.
                              De 10D was destijds een bestseller.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Nu ja, ik zal er wel uit komen. In elk geval dank aan iedereen die hier een stukje van zijn zondagnamiddag opofferde. Jullie zijn zo:
                                En wat zal het worden?
                                Een 20D of een 1D-mkII ... ??

Comment

Working...
                                X