Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar full frame of toch maar niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Naar full frame of toch maar niet?

Oorspronkelijk geplaatst door avdm-ph Bekijk bericht
    Hey beste forum leden.

Ik zit een beetje met de twijfel om over te stappen naar een full frame model.
    Momenteel heb ik een 7d mrk II als hoofd en men oude 7D als soort 2de /back up. Die laatste kan op interesse rekenen van iemand van de vriendenkring dus daar kan ik nog wel wat op recupereren hoewel dat niet wow zal zijn. Zelf ben ik jammer genoeg "rockefeller" niet dus moet ik de overstap goed overwegen.
    Nu zijn er momenteel twee mogelijkheden of ik ga momenteel voor een 5D Mrk III of voor een 6D Mrk II. Ik heb wel al wat reviews enzo bekeken en hoewel de 5D ouder is lijkt deze me meer te overtuigen dan de 6D mrk II aangezien ik dingen als de wifi enzo niet nodig heb.
    Nu is de vraag een beetje is het die overstap volgens jullie waard momenteel , hebben jullie toevallig beiden in gebruik gehad, doe ik nog een tijdje door met men 7D mrk II alleen, wacht ik tot ik voldoende opzij heb voor ineens een 5D mrk IV aan te schaffen, of is het momenteel volgens jullie niet echt "de moeite" om te investeren in fullframe?
    Men 7D mrk II doe ik in elk geval niet weg, aangezien ik deze gebruik voor dingen als vogel fotografie en bij occasie ook op sport evenementen in de buurt.

Mijn vraag is nogal warrig en onduidelijk geformuleerd allicht maar jullie snappen het punt wel denk ik.

groetjes
    Andy
    Voor mij ook, kort en bondig. Fullframe, yap !
    Groetjes

Lukathi

Comment

Niet elke FF is beter dan elke dropcamera. Ik ben al lang vertrokken bij het merk Canon om nog mee te zijn in de nummertjes.
      Dit gezegd zijnde, zou ik in jou geval, rekening houdende dat je FF lenzen bezit, en een cropcamera behoud, zeker wel een FF camera erbij nemen. Je hebt meer kontrole over de scherptediepte, de ruiseigenschappen zouden beter moeten zijn, en je hebt meer breedhoek (benut de volle cirkel van de lens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Ik zou zeggen nee.

Tenzij je ergens tegen de grenzen van je camera loopt is er geen reden om te upgraden.

Je geeft eigenlijk geen enkele reden op waarom je wil upgraden.
        Dan blijft er maar een reden over, en dat is ik wil upgraden

en dan zeg ik nee, ;-)

Tot nu toe heb ik aan de drang naar iets nieuws kunnen voldoen door kleine toevoegingen aan mijn huidige croptoestellen (ook 7D en 7DII).
        Ik heb een zeer behoorlijk stel lenzen, maar om naar FF te gaan zal ik er toch een aantal moeten vervangen.
        Van de kwaliteiten van de 7DII ben ik eigenlijk nog steeds tevreden, veel geld uitgeven aan nieuw materiaal maakt je niet altijd gelukkiger.

Ik haal soms de 7D nog boven, en met wat ik nu weet haal ik er meer uit dan vroeger.
        Het argument voor beter materiaal, nl dat de betere gebruikers ermee werken, is gevaarlijk, een pro gaat ook met minder materiaal het veel beter doen dan jij.

Zopas een M6 gekocht in de uitverkoop bij Amazon, een downgrade dus eigenlijk, maar minstens zelfde kwaliteit en veel kleiner en lichter.
        Lensjes zijn prijs/kwaliteit zeer gunstig.
        Geeft ook nieuwe toepassingen voor een aantal oudere lenzen zoals de 100-400. AF via de sensor is veel nauwkeuriger, eigenlijk heeft Canon ons lang aan het lijntje gehouden.

Fans van andere merken zullen waarschijnlijk de schouders ophalen, maar zolang ik tevreden ben met de vooruitgang en het me nieuwe impulsen geeft is het OK.
        Last edited by palombian; 20 oktober 2018, 12:32.

Comment

Working...
        X