Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T3, een koopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Superieure handling, en de Ibis, al die X-Tx gebruikers weten niet wat ze missen. Een prime met 4 stops betere "eigenschappen" kan tellen. Daarnaast ook de viewfinder, die ondertussen ook op de X-T3 zit. Als je de 2 naast mekaar hanteert, is de T serie een supertoestel, maar de H serie is voor mij het profi toestelletje.
    Ondertussen Heeft de X-T3 ook weer troeven, snellere AF, en daar stopt het volgens mij, als ik de hoge iso-eigenschappen zie ben ik nog niet overtuigd.
    En ik had de sjance dat KE de body nieuw voor 1420€ in de aanbieding had...
    Hier helemaal hetzelfde verhaal. Het feit dat ik een X-H1 kon kopen aan een prijs lager dan die van de X-T3 heeft alle twijfel weggenomen.

    De X-T en de X-H mag je eigenlijk niet vergelijken, het zijn beiden fantastische maar totaal verschillende camera's. Ik hou mijn X-T1 bij voor als het iets lichter en compacter moet zijn (o.a. met de 27mm f/2.8), en ik fotografeer er nog enorm graag mee. Maar de X-H1 is gewoon een klasse hoger omwille van grip, degelijkheid, zoeker, sluiter en uiteraard de IBIS. Vormt samen met mijn 90mm f/2 (die geen IS heeft) een fantastisch geheel!
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #77
      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

      Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
      Fuji kent een ENORME lage restwaarde( zowel inzake body's als objectieven)
      Probeer al enkele dagen een XH1 aan te kopen en bied 10 % minder dan de vraagprijs, ontvang nul komma nul reactie, de verkoper zal snel aan den lijve ondervinden wat ie zál krijgen !!
      Zou zeggen, wil je een Xt-2,, even geduld tot xt-3's in omloop geraken... zullen genoeg verkopers zijn die hun " slecht presterende " xt-2's tegen een prikje verkopen !!!
      De restwaarde van body's neemt inderdaad sterk af wanneer er nieuwe modellen op de markt verschijnen. Maar dat zie ik ook bij de andere merken gebeuren.

      Voor wat betreft Fuji lenzen is dat echter niet mijn ervaring. Ik heb al aardig wat lenzen gekocht en verkocht, en de prijzen lagen steeds in dezelfde verhouding tot datgene wat ik vroeger bij Nikon lenzen ervaren heb. Een nieuwe lens verliest snel 25 tot 35% van haar waarde, maar een 2de hands lens blijft haar waarde relatief goed behouden.
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #78
        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

        morgen de xt3 halen als KE zich houdt aan beloofde overname voor mijn xt2
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #79
          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

          This week, Chris and Jordan share their assessment of a final-production Fujifilm X-T3 from the National Music Centre in Calgary. Find out what they think of Fujifilm's latest X-Trans addition.

          Comment


          • #80
            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

            Klopt het dat de hogere ISO slechter is dan de XT2, of is dat gewoon omdat de raw processor nog niet 100% aangepast is? Vraag dit omdat ik toch veel in high ISO fotografeer.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #81
              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
              Klopt het dat de hogere ISO slechter is dan de XT2, of is dat gewoon omdat de raw processor nog niet 100% aangepast is? Vraag dit omdat ik toch veel in high ISO fotografeer.
              Ja dat klopt.
              Maar slechter moet hier gerelativeerd worden. Het verschil is heel miniem en verwaarloosbaar.
              Raw of jPeg.. maakt niet uit. De X-H1/X-T2 is de betere .. maar nogmaals ... verwaarloosbaar (op 12800) (uiteraard zelf getest)
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #82
                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                Ik vind de hogere ISO van de X-T3 niet erger. Tussan 1600 en 3200 is beter (en wordt beter weg gedaan). Na 3200 ze zijn min of meer hetselfde. Misschien hier de X-T2 is iets beter, maar de X-T3 blijf beter na denoising. Maar de verschil is zo dat de X-T3 is echt voor de AF of wie heeft iets anders dan de X-T2 or X-H1
                I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                Some of my photos at www.pessolano.net

                Comment


                • #83
                  Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                  Een voorbeeld van de Iso capaciteiten van de X-T3 : onderstaand beeld is een 100 % crop van een beeld op 5.000 iso. SOOC.


                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #84
                    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                    Wie nog twijfelt tussen de X-T2 & X-T3 een hele goeie review

                    Updated on: March 4th 2020 The evolution of the X-T series, the most popular line-up of Fujifilm cameras, has been an interesting one to observe. The brand has managed to narrow the gap between itself and the competition with each iteration, while preserving that unique retro design that makes these ... Read more

                    Comment


                    • #85
                      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                      Zopas terug van een city trip naar Praag . Mijn eerste foto's genomen met de X-T3 en zeer tevreden !! Fantastisch scherpe foto's met de 18-55 lens

                      Hier een voorbeeld op ISO6400

                      Last edited by gupe; 4 november 2018, 11:49.
                      My flickr
                      https://www.guyp-photo.com

                      Comment


                      • #86
                        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                        Heel mooi
                        De 18-55mm is nog steeds een opvallend goed objectief. In combinatie met de nieuwe sensor van de X-T3 kan dat prachtige resultaten geven.
                        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                        Comment


                        • #87
                          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                          Heel mooi
                          De 18-55mm is nog steeds een opvallend goed objectief. In combinatie met de nieuwe sensor van de X-T3 kan dat prachtige resultaten geven.
                          Thanks
                          Ik zie dat je al wel wat lenzen hebt. Mag ik vragen welk je scherpste lens is ?
                          My flickr
                          https://www.guyp-photo.com

                          Comment


                          • #88
                            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                            Eigenlijk zijn alle fuji lenzen scherp, als dat het enige criterium is. Maar ook scherptediepte en bokeh spelen een belangrijke rol. Als ik dan toch een lens moet aanduiden als dé scherpste, dan wordt het de 90mm f/2. Die heeft tevens een mooi bokeh.

                            Ondanks het feit dat ik een paar goede prime lenzen heb, word ik nog geregeld verrast door de resultaten van die "simpele" 18-55mm.
                            Last edited by Wivo; 5 november 2018, 20:24.
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #89
                              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                              We lezen erg lovende kritieken over de X-T3 - en hopelijk zet dat de concullega's aan om hun aps-c camera's te moderniseren (dat kan zeker voor Sony geen kwaad - er begint wat sleet te komen op de a6000,a6300 en a6500).

                              Comment


                              • #90
                                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                                Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                                We lezen erg lovende kritieken over de X-T3 - en hopelijk zet dat de concullega's aan om hun aps-c camera's te moderniseren (dat kan zeker voor Sony geen kwaad - er begint wat sleet te komen op de a6000,a6300 en a6500).
                                Ja de X-T3 is een zeer aangename snelle camera maar ik denk niet dat je met zo’n 6500 een miskoop doet. Blijft goed toestel denk ik 😉
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X