Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X-T3, een koopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht


    Een X-T of X-H heb ik nog niet vast gehad, maar op basis van de foto's kan ik me er best wel wat bij voorstellen. Ik heb een hele tijd a900 en/of a700 naast Nex en compact gehad, dus van alles wat, met of zonder grip.
    Tot voor kort had ik nog een A7-II met of zonder grip, A6000, RX10-III en DSC-HX60V en een resem lenzen in huis.
    Zoals ik al aangaf: bij de X-H1 heb ik sterk het gevoel dat ik beter even kan wachten om straks tegen een nauwelijks hogere prijs een A7-III aan te schaffen.

    Dus blijft de X-T2/3, en dat vind ik inderdaad een heel aantrekkelijk toestel, en qua grootte/volume het maximale dat ik in voor aps-c wil aanschaffen. Ik wil graag dat dat een oplossing blijft die ik eventueel in mijn jaszak kwijt kan, en met een X-T met 35/1.4 denk ik dat dat misschien nog net lukt.

    Qua lenzen: ik kan wel van beide types genieten, zowel van de soort die alles zonder uitzondering scherp tekent zoals die 35/2 of 70-200G, maar eveneens van die lenzen die net dat speciale hebben, zoals vroeger mijn oude Minolta 35/1.4 of 85/1.4. Waren nog lenzen uit het filmtijdperk ipv sensoren, maar je kon er knappe dingen mee doen. Ik kan best begrijpen dat je telkens naar de 35/1.4 grijpt.
    Vastnemen , zou ik zeggen, K-2 !!! De xh-1 komt mij persoonlijk, kwestie design weer veeel te dicht bij een DSLR, maar, het weze gezegd, kwestie ergonomie , zeker niet slecht !
    Groetjes

    Lukathi

    Comment


    • #62
      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
      Hoeveel zou een in nieuwstaat verkerende XT2 nog waard zijn 2e hands?
      Fuji kent een ENORME lage restwaarde( zowel inzake body's als objectieven)
      Probeer al enkele dagen een XH1 aan te kopen en bied 10 % minder dan de vraagprijs, ontvang nul komma nul reactie, de verkoper zal snel aan den lijve ondervinden wat ie zál krijgen !!
      Zou zeggen, wil je een Xt-2,, even geduld tot xt-3's in omloop geraken... zullen genoeg verkopers zijn die hun " slecht presterende " xt-2's tegen een prikje verkopen !!!
      Groetjes

      Lukathi

      Comment


      • #63
        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

        Ik heb gisteren nog een X-T2 gehanteerd, en weet weer waarom ik de X-H1 gekocht heb ;-)
        En ja, de prijzen van tweedehands Fuji liggen niet zo hoog, maar zelfs een Nikon D850 krijg je niet meer zoveel voor hoor. Met de enorm snelle ontwikkelingen gaan de prijzen ook sneller naar beneden, zeker de body's.
        @Lukathi, wat is voor jou een aanvaardbare prijs voor een X-H1?

        Comment


        • #64
          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

          Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
          Fuji kent een ENORME lage restwaarde( zowel inzake body's als objectieven)
          Probeer al enkele dagen een XH1 aan te kopen en bied 10 % minder dan de vraagprijs, ontvang nul komma nul reactie, de verkoper zal snel aan den lijve ondervinden wat ie zál krijgen !!
          Zou zeggen, wil je een Xt-2,, even geduld tot xt-3's in omloop geraken... zullen genoeg verkopers zijn die hun " slecht presterende " xt-2's tegen een prikje verkopen !!!
          dit is niet alleen pertinent onwaar maar is ook nog langs de kwestie... de hele tweedehands camera markt is in "duigen" gevallen. Te wijten aan het constant op de markt brengen van nieuwe toestellen. Daar waar in een verder verleden eens om de 3 tot 4 jaar een "nieuw" model uitkwam is die nu zeg maar om het jaar. En de instorting van de tweedehandsprijzen geldt zowel voor Canon, Nikon, Fuji, Panasonic en ga zo maar door... Ken Wheeler zou zeggen "That's a fact".
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #65
            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

            Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
            Fuji kent een ENORME lage restwaarde( zowel inzake body's als objectieven)
            Probeer al enkele dagen een XH1 aan te kopen en bied 10 % minder dan de vraagprijs, ontvang nul komma nul reactie, de verkoper zal snel aan den lijve ondervinden wat ie zál krijgen !!
            Zou zeggen, wil je een Xt-2,, even geduld tot xt-3's in omloop geraken... zullen genoeg verkopers zijn die hun " slecht presterende " xt-2's tegen een prikje verkopen !!!

            Voor 10% korting koop ik geen 2dehands toestel...dan koop ik liever een nieuwe....

            Comment


            • #66
              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

              Hij zal wel 10% minder dan wat verkoper vraagt bedoelen. Mijn XT2 staat te koop, maar ook nog geen reactie. Begrijp dat ergens ook wel. Maandag eens langs bij Kamera Express om te zien hoeveel zij in overname geven, en als dat niet naar mijn zin is, dan hou ik mijn XT2 gewoon. Is nu niet dat ik de XT3 "nodig" heb, maar kan de snellere AF en verbeterde eyeAF wel gebruiken. Dus zou 'nice' zijn, geen 'need'.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #67
                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                Voor 10% korting koop ik geen 2dehands toestel...dan koop ik liever een nieuwe....
                Ik schreef 10 % van de VRAAGPRIJS !
                Groetjes

                Lukathi

                Comment


                • #68
                  Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                  ...

                  En wat restwaarde aangaat, dat telt idd ook voor alle merken...zeker dit jaar.
                  Nog nooit geweten dat er zo veel nieuwe en verbeterde toestellen zijn uitgekomen dit jaar.
                  En je merkt het aan de prijzen van 300€ en meer korting...en die zijn dan nieuw.
                  E-m1-II, GH5, G9, X-H1, X-T2...etc

                  Bij Grobet een superpromo van de oudere A6300 met kitlens, SD 32GB en tas voor 699€
                  De body alleen kost nu al gemiddeld €849

                  Comment


                  • #69
                    Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    dit is niet alleen pertinent onwaar maar is ook nog langs de kwestie... de hele tweedehands camera markt is in "duigen" gevallen. Te wijten aan het constant op de markt brengen van nieuwe toestellen. Daar waar in een verder verleden eens om de 3 tot 4 jaar een "nieuw" model uitkwam is die nu zeg maar om het jaar. En de instorting van de tweedehandsprijzen geldt zowel voor Canon, Nikon, Fuji, Panasonic en ga zo maar door... Ken Wheeler zou zeggen "That's a fact".
                    "langs de kwestie " ??? Ik reageer op het feit dat er vanaf post 56 wordt gesproken over vermindering in waarde... En feit is een feit... Fuji tweedehands prijzen hebben altijd laag gezeten, en nu nog lager nav het snelle vernieuwen. enige uitzondering is waarschijnlijk Leica glas ( objectieven)... tweedehands prijzen stijgen !!!
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #70
                      Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      ...

                      En wat restwaarde aangaat, dat telt idd ook voor alle merken...zeker dit jaar.
                      Nog nooit geweten dat er zo veel nieuwe en verbeterde toestellen zijn uitgekomen dit jaar.
                      En je merkt het aan de prijzen van 300€ en meer korting...en die zijn dan nieuw.
                      E-m1-II, GH5, G9, X-H1, X-T2...etc

                      Bij Grobet een superpromo van de oudere A6300 met kitlens, SD 32GB en tas voor 699€
                      De body alleen kost nu al gemiddeld €849
                      Yap en twee maal jaarlijks een cashback...
                      Groetjes

                      Lukathi

                      Comment


                      • #71
                        Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                        Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                        Fuji kent een ENORME lage restwaarde( zowel inzake body's als objectieven)
                        Probeer al enkele dagen een XH1 aan te kopen en bied 10 % minder dan de vraagprijs, ontvang nul komma nul reactie, de verkoper zal snel aan den lijve ondervinden wat ie zál krijgen !!
                        Zou zeggen, wil je een Xt-2,, even geduld tot xt-3's in omloop geraken... zullen genoeg verkopers zijn die hun " slecht presterende " xt-2's tegen een prikje verkopen !!!
                        Ik denk een beetje dat de Prijzen Tweedehands gaan en staan naargelang de nieuwprijzen.
                        Een X-T2 koop je nu voor 856 euro
                        Een X-H1 voor 1399

                        Die acties zijn al een hele poos bezig en ik denk tot 30 september (vandaag dus)

                        Als je een nieuwe X-T2 kan verkrijgen voor 856 euro .. hoeveel kan je dan eigenlijk nog vragen voor een tweedehands ?
                        Idem voor de X-H1 ... ik heb mijn X-H1 voor 1200 verkocht (op dit moment slechte timing dus)

                        Ik dacht de X-H1 te houden als tweede body maar ik ga gewoon een tweede X-T3 erbij kopen omdat die laatste buiten mijn verwachtingen ongelooflijk goed is.



                        Voor de Lenzen idem.
                        Er zijn regelmatig cashbacks ..

                        Er zijn bij Fuji objectieven die het tweedehands minder goed doen omdat er massa's van te koop staan (en aangekocht zijn) zoals bv de kitlens 18-55 (uitstekende lens)

                        Best Value is de 50-140 2.8
                        Houd goed zijn waarde en is moeilijk te vinden tweedehands.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #72
                          Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Ik heb gisteren nog een X-T2 gehanteerd, en weet weer waarom ik de X-H1 gekocht heb ;-)
                          En ja, de prijzen van tweedehands Fuji liggen niet zo hoog, maar zelfs een Nikon D850 krijg je niet meer zoveel voor hoor. Met de enorm snelle ontwikkelingen gaan de prijzen ook sneller naar beneden, zeker de body's.
                          @Lukathi, wat is voor jou een aanvaardbare prijs voor een X-H1?
                          Rudy "aanvaardbaar" is bijzonder subjectief... een camerabody devalueert sneller dan ooit,, hangt er uiteraard ook van af of er een cashbackactie loopt,.... en jawel, het blijft tweedehands... als ie één keer tegen de grond is gegaan, kan je fluiten naar garantie, hoe jong ie ook is .
                          Waarom weet jij weer waarom je een Xh-1 gekocht hebt ? Het gebruik van Fuji glas op een " aangenamere body ? IBIS ?
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #73
                            Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                            Vastnemen , zou ik zeggen, K-2 !!! De xh-1 komt mij persoonlijk, kwestie design weer veeel te dicht bij een DSLR, maar, het weze gezegd, kwestie ergonomie , zeker niet slecht !


                            Ondertussen gekozen voor een nog bijna nieuwe A7Rii. FE85 is deze week ook toegekomen, en de Samyang 35/2.8 werd vorige week geleverd. Twee lenzen die echt wel goedkoop zijn in vergelijking tot de kwaliteit die ze afleveren, en vrij gemakkelijk tweedehands te vinden.
                            Daar heb ik nog een 24-70/4 en 70-200/4 bij van de A7ii. De andere lenzen zijn verkocht. Meer moet dat niet zijn. Set is compleet wat mij betreft.

                            Het is altijd al zo geweest dat wie nieuw koopt heel veel waarde verliest bij het buiten gaan van de winkel, en dat zal er met de grotere concurrentie en meer modellen niet beter op worden.

                            De A6300 heb ik echter 3 weken geleden wel nieuw gekocht. Voor zo'n toestel is 699 echt geen geld. Staat al een tijd aan die prijs bij A&C.
                            Hierop zit een 16-70/4 of 10-18/4, of de kleine 16-50 of 35mm als compact moet zijn.

                            Ik kan verder voor de volgende 18 à 24 maand. A6000 en A7ii heb ik ook 2 jaar gebruikt.

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #74
                              Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                              Ik schreef 10 % van de VRAAGPRIJS !
                              Oops...iets te snel gelezen...

                              Comment


                              • #75
                                Re: Fujifilm X-T3, een koopje

                                Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                                Waarom weet jij weer waarom je een Xh-1 gekocht hebt ? Het gebruik van Fuji glas op een " aangenamere body ? IBIS ?
                                Superieure handling, en de Ibis, al die X-Tx gebruikers weten niet wat ze missen. Een prime met 4 stops betere "eigenschappen" kan tellen. Daarnaast ook de viewfinder, die ondertussen ook op de X-T3 zit. Als je de 2 naast mekaar hanteert, is de T serie een supertoestel, maar de H serie is voor mij het profi toestelletje.
                                Ondertussen Heeft de X-T3 ook weer troeven, snellere AF, en daar stopt het volgens mij, als ik de hoge iso-eigenschappen zie ben ik nog niet overtuigd.
                                En ik had de sjance dat KE de body nieuw voor 1420€ in de aanbieding had...

                                Comment

                                Working...
                                X