Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
En van het aanbod. Hoe meer aanbod, hoe moeilijker de keuze, zeker als je ook nog eens tientallen niet-merkeigen alternatieven hebt
Voor een beginner misschien, maar als je weet wat je wilt/nodig hebt ( inzake beeldhoek, lichtsterkte, stabilisatie,...) is een groter aanbod een positief gegeven !!!
Ik zeg niet dat het niet positief is. Maar als je graag een 85 prime hebt, en je hebt er eentje als mogelijke keuze, dan is het simpel. Heb je én een Sony 85/1.4, Sony 85/1.8, Samyang 85, verschillende Minolta 85/1.4's met adapter, Sigma 85, en nog een aantal manuele en/of oudere lenzen, dan krijg je met l'ambarras du choix te maken hé
Ik zeg niet dat het niet positief is. Maar als je graag een 85 prime hebt, en je hebt er eentje als mogelijke keuze, dan is het simpel. Heb je én een Sony 85/1.4, Sony 85/1.8, Samyang 85, verschillende Minolta 85/1.4's met adapter, Sigma 85, en nog een aantal manuele en/of oudere lenzen, dan krijg je met l'ambarras du choix te maken hé
Dat is zoiets zoals jezelf met een hamer op je handen slaan, en dan klagen
dat het ferm pijn doet. Veel van wat ons overkomt, doen we ons gewoon
zelf aan. Niet meer, niet minder, maar natuurlijk wel vriendelijk bedoeld...
Sorry, ik meende uit uw bericht op te maken dat u al deze 85 lenzen in bezit
had. Ik hou van 35 mm (full frame), ik heb er 1. Soms kijk ik weleens jaloers
naar een ander merk (het gras is altijd groener enz.), maar blijf bij mijn keuze.
Het deed me even denken aan een vrouw voor een volle kleerkast en dan niet
weet wat aan te doen.
Verder niet te veel achter zoeken hoor...
ik meende uit uw bericht op te maken dat u al deze 85 lenzen in bezit
had.
Verder niet te veel achter zoeken hoor...
Geen probleem. Ik vermoedde al zoiets .
Ik wou dat ik ze allemaal in de kast had staan: zou de perfecte gelegenheid zijn om ze allemaal eens grondig te vergelijken en uiteindelijk de beste te houden.
Altijd leuk, wat speelgoed beschikbaar hebben .
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Ik wou dat ik ze allemaal in de kast had staan: zou de perfecte gelegenheid zijn om ze allemaal eens grondig te vergelijken en uiteindelijk de beste te houden.
Altijd leuk, wat speelgoed beschikbaar hebben .
Ieder zijn ding natuurlijk. Niks zo erg als te denken het recht te hebben
om een andere zijn keuzes in twijfel te trekken.
Vandaar dat ik alleen over mezelf spreek indien ik zeg dat ik ze beslist
niet allemaal zou willen hebben. Ook al is het prachtig speelgoed. Zo is
voor mij een dame ook voldoende, al is er al eens de goesting om over
de haag te kijken (te wippen, niet letterlijk, hé).
Maar dat alles gaan uitproberen zou me zeer diep uitputten, vrees ik en
vandaar mijn voorliefde voor een 35 mm prime of zo.
Comment