Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit van lenzen : 70-300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kwaliteit van lenzen : 70-300

Juist. Zal ik dus ook maar een goede monopod op het verlanglijstje zetten om mijn mooie Nikon 80-200 binnenkort optimaal te kunnen gebruiken!

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
    Ze zijn inderdaad zonder statief genomen en ik leer iedere sessie een boel bij. Zulk een wedstrijd is wel geen formule 1 wedstrijd maar ik kan je verzekeren dat het razendsnel gaat. Het probleem is ook dat de verlichting pover is, waardoor je door te sterke zoom jezelf buiten schut zet(korte sluitertijden nodig(voor zoom en beweging) < weinig licht > lange sluitertijder nodig)
    Door de snelheid heb je ook breedhoek nodig om een overzicht te houden, anders zie je niet meer waar de puck is.

We komen hier feitelijk op het punt. Betere een zogroot mogelijk diafragma en een iets mindere zoom dan andersom.
    Wat statief betreft. Ik heb geen tripod willen gebruiken, daar dat niet bruikbaar is omwille van de snelheid. Je moet soms op vrij korte tijd een volledig ander stand nemen of volgen. Ik denk dat de pootjes dan wel overal in de weg zullen vliegen. De laatste periode heb ik wel met een monopod geprobeerd maar dat was ook vrij onhandig. Zoals ik reeds zei, ik ben hier nog vrij nieuw in en elke sessie leer ik bij, waarschijnlijk ook het gebruik van een monopod.

Hubert
    BTW
    Alle suggesties zijn welkom. Ik kan er alleen maar van bijleren.
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Working...
    X