Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Omdat het niet altijd reigers of ganzen moeten zijn dit keer een voorbijvliegende kraai. Ik heb hier mooiere beelden van maar dit is ter illustratie van de autofocus die deze vogel perfect volgt.

En voor de liefhebbers 100% crop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      AF fine-tune toch nog zin, zelfs al staan de AF punten op de sensor.

https://blog.reikanfocal.com/2018/10...-reikan-focal/
      Bedankt voor deze info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Omdat het niet altijd reigers of ganzen moeten zijn dit keer een voorbijvliegende kraai. Ik heb hier mooiere beelden van maar dit is ter illustratie van de autofocus die deze vogel perfect volgt.

En voor de liefhebbers 100% crop
        Ziet er lekker scherp uit... Lijkt me toch een zeer goede AF....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Ziet er lekker scherp uit... Lijkt me toch een zeer goede AF....
          Gewoon anders dan bij DSLR en met nog wat ruwe kantjes.

Ik heb me zonet nog wat geamuseerd met een filmstrip van 30000pix breed met daarin een burst van 15 foto's van afgelopen zaterdag: LINK

Comment

Leuke reeks met de blauwe en zilverreiger, door het sterke contrast en ook omdat die niet naar je toe komt zal dit nu niet het aller moeilijkste onderwerp zijn voor de AF, maar hij blijft de zilverreiger toch goed volgen
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
              Leuke reeks met de blauwe en zilverreiger, door het sterke contrast en ook omdat die niet naar je toe komt zal dit nu niet het aller moeilijkste onderwerp zijn voor de AF, maar hij blijft de zilverreiger toch goed volgen
              Dankjewel. Kijk ook naar de kraai en reiger in de vorige posts op deze pagina

Comment

De kraai is prima Frank, doch de blauwe reiger is toch duidelijk voor de vuilbak hé
                Benieuwd of je ook een reeksje hebt waarbij iets frontaal naar je toe vliegt, pas dan wordt de AF getest hé

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Filmstrip is leuk gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    De kraai is prima Frank, doch de blauwe reiger is toch duidelijk voor de vuilbak hé
                    Benieuwd of je ook een reeksje hebt waarbij iets frontaal naar je toe vliegt, pas dan wordt de AF getest hé

grts
                    Sieg
                    Mee akkoord maar de reiger was enkel een low-light testvoorbeeld

Ik was net bezig met een foto van een duif die frontaal naar mij toe vliegt. Dat was van de tweede dag met de Z7. Ik heb toen echter dynamisch area AF gebruikt wat niet de meest geschikte tracking modus is waardoor de focus telkens net niet goed genoeg bijt.

Foto1:

100% CROP

Foto2:

100% CROP

Van deze ben ik het meest geschrokken. Dit zou nooit lukken met de D7200 die ik voorheen op mijn tele's gebruikte.

100% CROP

In opklimmende volgorde bij de Z6/Z7 AF-C heb je:
                    1. Enkelpunts-AF
                    2. Dynamisch veld-AF (9 punts)
                    3. Breedveld-AF klein
                    4. Breedveld-AF groot
                    5. Automatisch veld-AF met of zonder gezichtsherkenning

Waarbij breedveld-AF groot voor vogels in 90% van de omstandigheden de beste is.

Uiteraard realiseer ik me dat een D5 en D500 of vergelijkbare Canon set het beter kan doen in dezelfde omstandigheden. Voor de natuurfotografie die ik beoefen, zijn de verwachtingen met de Z7 + FTZ adapter echter ruimschoots overtroffen

Comment

Filmstrip is leuk gedaan
                      Dankjewel Wel nerveuze presentatie. Foto's apart na mekaar bekijken is een pak rustgevender.

Comment

Uiteraard realiseer ik me dat een D5 en D500 of vergelijkbare Canon set het beter kan doen in dezelfde omstandigheden. Voor de natuurfotografie die ik beoefen, zijn de verwachtingen met de Z7 + FTZ adapter echter ruimschoots overtroffen
                        Die 100% crops tonen toch wel aan hoe super die sensor wel is, zoals ook in de D850 en Sony A7RII(I)...

Comment

Die 100% crops tonen toch wel aan hoe super die sensor wel is, zoals ook in de D850 en Sony A7RII(I)...
                          En dan zeker als je er super glas voor zet

Comment

En dan zeker als je er super glas voor zet
                            Jazeker... Ik blijf voorlopig twijfelen omdat het toch veel centen is en ik geen (F) Nikon glas heb en er zijn niet veel nieuwe lenzen voorlopig...
                            Wil ook stiekem nog even wachten op wat Sony gaat uitbrengen op APS-C gebied...

Comment

Hoi,

Frank207be, met welke lens heb je de duif gefotografeerd? 600mm?

Pracht voorbeeld, ik ben onder de indruk.
                              Nu ligt natuurlijk niet alles aan je mooie materiaal, de mens achter het dingetje is veel belangrijker...

Groet.
                              Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                                Hoi,

Frank207be, met welke lens heb je de duif gefotografeerd? 600mm?

Pracht voorbeeld, ik ben onder de indruk.
                                Nu ligt natuurlijk niet alles aan je mooie materiaal, de mens achter het dingetje is veel belangrijker...

Groet.
                                Adrie
                                Dankjewel Adrie,

Voor de duif heb ik de 300/2.8VR gebruikt. Fenomenale beeldkwaliteit maar licht verouderde VR technologie. Voor deze vluchtshots schakel ik de VR dus uit.

Comment

Working...
                                X