Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Klinkt allemaal zeer goed. Heb je ook eigen objectieven met de adapter kunnen testen?
    Er waren Z toestellen aanwezig met adapter en F lenzen , alles werkte perfect.
    My flickr
    https://www.guyp-photo.com

    Comment


    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Nog een AF test... ziet er toch niet zo slecht uit...

      A video looking at the Nikon Z7 autofocus performance. using specific modes in specific situations. Video covers:1. Indoor use 2. Lowlight use 3. Bird photog...

      Comment


      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Nog een AF test... ziet er toch niet zo slecht uit...

        https://www.youtube.com/watch?v=Ex5vVy6KBac
        Nog eens een reden om alle Youtube predikers niet blindelings te geloven. Blijkbaar hebben de Northrups hun conclusies gebaseerd op de pinpoint AF die enkel gebruik maakt van contrast detectie ipv combinatie CD/PDAF

        [NR] heeft het verslag van Marsel Van Oosten online gezet

        Comment


        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Uiteraard zegt nikon dat de s-lenzen beter zullen zijn. Het is een nieuwe reeks en die moet gekocht worden uiteraard en mensen met nu bestaande fx lenzen moeten ook overhaalt worden om toch s lenzen te gaan gebruiken op de z reeks want die zijn beter. Mensen die nu overtuigd zijn van de compactheid van een z camera met de 24-70 f4 moet ik zeggen dat je je hier best niet blind op staart want als je 2.8 materiaal wilt zal het weer zwaarder en groter worden. Nikon brengt nu een z camera uit met een best aantrekkelijk compacte lens.
          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

          Comment


          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
            Mensen die nu overtuigd zijn van de compactheid van een z camera met de 24-70 f4 moet ik zeggen dat je je hier best niet blind op staart want als je 2.8 materiaal wilt zal het weer zwaarder en groter worden
            Is hetzelfde voor APS-C of M43 als je evenwaardige dof wilt...

            Comment


            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Weet iemand wat het effect zal zijn op de DOF van die nieuwe lenzen ? Ik vermoed dat het achterste lensdeel dichter bij de sensor zal zitten als bij een DSRL. Kan het dan zijn dat de DOF bij F 4 vergelijkbaar is met de DOF bij F 2.8 op een DSRL ? Ik vraag dat omdat de 24-70 2.8 toch altijd een van de paradepaardjes van Nikon was en er nu blijkbaar eerst een 24-70 f 4 zal gemaakt worden. Ik weet natuurlijk ook wel dat nog andere kwaliteitskenmerken van belang zijn, maar die 2.8 heeft toch veel te maken met het bouquet van de lens...???

              Comment


              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                Weet iemand wat het effect zal zijn op de DOF van die nieuwe lenzen ? Ik vermoed dat het achterste lensdeel dichter bij de sensor zal zitten als bij een DSRL. Kan het dan zijn dat de DOF bij F 4 vergelijkbaar is met de DOF bij F 2.8 op een DSRL ? Ik vraag dat omdat de 24-70 2.8 toch altijd een van de paradepaardjes van Nikon was en er nu blijkbaar eerst een 24-70 f 4 zal gemaakt worden. Ik weet natuurlijk ook wel dat nog andere kwaliteitskenmerken van belang zijn, maar die 2.8 heeft toch veel te maken met het bouquet van de lens...???
                Totaal geen verschil, dof op f4,0 is en blijft hetzelfde als met een
                24-70 f2.8 gebruikt op f4.0 op een FF spiegelreflex.
                Wel schijnt die nieuwe 24-70 reeds maximaal te presteren wijd open.
                De wetten van de optica kan je nu eenmaal niet omzeilen.

                Comment


                • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Wel schijnt die nieuwe 24-70 reeds maximaal te presteren wijd open.
                  ik hoop het wel want de combo Z7 + 24-70/4 S spreekt me wel enorm aan. Alles lijkt te kloppen van evf tot touchscreen en bediening...

                  Jared Polin van froknowsphoto.com vond de lens wel niet goed (Northrup ook niet maar die was over alles negatief)

                  Comment


                  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    ik hoop het wel want de combo Z7 + 24-70/4 S spreekt me wel enorm aan. Alles lijkt te kloppen van evf tot touchscreen en bediening...

                    Jared Polin van froknowsphoto.com vond de lens wel niet goed (Northrup ook niet maar die was over alles negatief)
                    Hangt er van af wat je van een camera verlangt hé, de AF zal in de meeste omstandigheden wel voldoen
                    denk ik, maar zal zeker in low light omstandigheden niet kunnen tippen aan de AF van de D500 en D5 die
                    tot LW -4 scherp stelt (middelste AF punt), anders hadden ze die groene hulpled niet hoeven te monteren.
                    En persoonlijk heb ik het ook zo niet voor objectieven die grote uitwendige bewegingen maken bij het zoomen,
                    wat natuurlijk niets zegt over de beeldkwaliteit van dat objectief, dat duidelijk gebouwd is op compactheid,
                    vandaar ook de vergrendelings stand, zelf zal ik pas te overtuigen zijn na een grondige zelftest.
                    Maar zeker een prima reis combinatie, wat ook wel mag voor die prijs.

                    Comment


                    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Hangt er van af wat je van een camera verlangt hé, de AF zal in de meeste omstandigheden wel voldoen
                      denk ik, maar zal zeker in low light omstandigheden niet kunnen tippen aan de AF van de D500 en D5 die
                      tot LW -4 scherp stelt (middelste AF punt), anders hadden ze die groene hulpled niet hoeven te monteren.
                      AF zal wel meevallen hoor....zie #242


                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      En persoonlijk heb ik het ook zo niet voor objectieven die grote uitwendige bewegingen maken bij het zoomen,
                      wat natuurlijk niets zegt over de beeldkwaliteit van dat objectief, dat duidelijk gebouwd is op compactheid,
                      vandaar ook de vergrendelings stand, zelf zal ik pas te overtuigen zijn na een grondige zelftest.
                      Maar zeker een prima reis combinatie, wat ook wel mag voor die prijs.
                      Laat ons inderdaad wachten op een deftige objectieve test
                      Indien deze lens niet heel goed is wordt deze Nikon voor mij niet interessant (heb geen Nikon lenzen op de moment)

                      ter info nog een goed artikel hierover:
                      Last edited by Dpix; 9 september 2018, 07:37. Reden: link

                      Comment


                      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        AF zal wel meevallen hoor....zie #242




                        Laat ons inderdaad wachten op een deftige objectieve test
                        Indien deze lens niet heel goed is wordt deze Nikon voor mij niet interessant (heb geen Nikon lenzen op de moment)

                        ter info nog een goed artikel hierover:
                        https://photographylife.com/everythi...nikon-z-lenses
                        Waar twijfel je precies aan?

                        Nikon heeft met de 24-70/4 S HET perfecte kit objectief voor Z6 en Z7 gemaakt. Optisch zeer goed, vrij compact en in kit nog redelijk geprijsd. De 14-30/4 S die in 2019 komt is een logische aanvulling hierop

                        Comment


                        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Waar twijfel je precies aan?

                          Nikon heeft met de 24-70/4 S HET perfecte kit objectief voor Z6 en Z7 gemaakt. Optisch zeer goed, vrij compact en in kit nog redelijk geprijsd. De 14-30/4 S die in 2019 komt is een logische aanvulling hierop
                          Ik hoop het ook maar eerst zien en dan geloven...Het is niet de eerste keer dat ambassadeurs van een merk alles woohoo en perfect noemen... Ook bij die presentaties geven ze de perfecte exemplaren (handpicked)...

                          Comment


                          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Ik hoop het ook maar eerst zien en dan geloven...Het is niet de eerste keer dat ambassadeurs van een merk alles woohoo en perfect noemen... Ook bij die presentaties geven ze de perfecte exemplaren (handpicked)...
                            Ik ben toch redelijk optimistisch omtrent sample variatie hoor

                            Comment


                            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Gisteren ben ik naar het Art&Craft event geweest. Ook hier was er veel volk aanwezig. Over de Z6/Z7 had ik dezelfde indruk als gupe. Stevige toestellen, goede AF, prima ergonomie, zeer heldere EVF die wel flink koeler kleurde dan de finale foto. Setting? Focus peaking was ook tof in gebruik. Overtuigd

                              Ik heb ook de Nikkor Z 24-70/4 S van zeer dichtbij bekeken. Jared Polin's 'crappy lens' commentaar slaat volgens mij nergens op. Het objectief voelt voldoende robuust aan, scherpte is prima en de 30cm MFD is ook meegenomen. Het verschil in grootte tussen de parkeerstand en 24mm vond ik wel opmerkelijk. Je zal 'm overigens niet zomaar over de 24mm terugdraaien want de weerstand is voldoende groot. Verder werd verteld dat bij het ontwerp veel aandacht werd besteed aan het elimineren van focus breathing vooral met het oog op video.

                              Comment


                              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Meteen bestelbon getekend Frank ?
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X