Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

programmavoorkeuze shooten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: programmavoorkeuze shooten

De belangrijkste test is volgens mij eens een foto maken met dezelfde instellingen in diafragmavoorkeuze als in manuele stand en de foto's vergelijken. Dus zelfde diafragma, zelfde sluitertijd, zelfde ISO waarde.
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
      Enkel als ik op Mschoot, kan ik inderdaad die balk zien staan in een andere voorkeuze niet.
      Daar lijkt mij iets niet te kloppen.

Ook in de A, S en P stand zie ik de balk.
      Probeer anders een je toestel te resetten.

Comment

D500: alleen maar altijd balk in M, bij P, S en A balk enkel als er belichtingscompensatie ingesteld staat.
        Ik vermoed dat het bij een D750 niet anders zal zijn.

Comment

Nope, mijn balk is ook zichtbaar zonder belichting compensatie.

Maar indrukwekkend kan wel eens proberen om compensatie in te stellen.

Als je op de info-knop drukt, kun je via je scherm ook informatie bekijken.
          Daar staat ook de "licht balk" en kun je zien of er compensatie ingesteld is.

ook op je lcd schermpje staat deze balk.

--
          mlap.
          T.T.
          Last edited by mlap; 11 juli 2018, 10:19. Reden: uitleg info knop

Comment

Ik zie die balk bij mij (canon weliswaar)ook bij AV !
            Zoals gezegd doe eens een reset !

Luc
            Groetjes

Lukathi

Comment

Handleiding d750:

Pag. 143-144 zegt alles over belichtingscorrectie.
              Die werkt alleen in de standen P, S, A, M, Scene en Nachtzicht.
              Deze functie werkt het best in combinatie met centrumgerichte meting of spotmeting (p139).
              Druk, om een waarde voor belichtingscorrectie te kiezen, op de plus/min-knop en draai aan de hoofdinstelschijf totdat de gewenste instelling wordt weergegeven in het bedieningspaneel of de zoeker.
              De belichtingscorrectie wordt niet teruggezet wanneer de camera wordt uitgeschakeld.

Pag. 334 legt uit hoe je je correctie kunt terugzetten.
              Functie b.3 - zet op Aan(automatisch herstellen) ... bij uitschakelen zal de instelling terug naar 0 gaan.
              Zo ben je zeker dat je telkens met 0 belichtingscompensatie start.

Vervolgens doe je een test in de stand A en M met identieke instellingen en dezelfde lichtomstandigheden.
              Vergelijk beide foto's aan de hand vh histogram en niet op zicht.

Als er dan nog een verschil is zou er een probleem kunnen zijn in de A stand maar dat sluit ik eigenlijk al uit want ik zie niet in hoe de lichtmetering van je camera anders zou reageren/functioneren in A dan in S of andere.

Als je de balk alleen maar ziet in de M stand is dat niet normaal. Je zou die ook in de andere standen moeten zien. Kijk je handleiding na en zorg ervoor dat die instelling op normaal staat of zet die erop terug.
              Last edited by tcf; 12 juli 2018, 16:20.

Comment

Hoi forumleden ...
                Ik lees regelmatig mijn discussie (wat normaal is natuurlijk . Super dat jullie allemaal met me meedenken en zoeken. Ik heb nog geen tijd gehad om alles uit te zoeken wel weet ik 100% zeker dat de belichtingscorrectie niet aan staat. Ik weet weer wat te doen dit weekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
                  Hoi forumleden ...
                  Ik lees regelmatig mijn discussie (wat normaal is natuurlijk . Super dat jullie allemaal met me meedenken en zoeken. Ik heb nog geen tijd gehad om alles uit te zoeken wel weet ik 100% zeker dat de belichtingscorrectie niet aan staat. Ik weet weer wat te doen dit weekend.
                  Resetten zou ik zeggen ... !
                  Luc
                  Groetjes

Lukathi

Comment

Working...
                  X