Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Fuji naar Sony?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Fuji naar Sony?

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Leg dat eens uit? Als ik mijn camera van FX op DX zet verandert er niks. De lichtopbrengst per opp is exact gelijk.
    De lichtsterkte is een lenseigenschap en die kan de camera niet wijzigen.
    Als je 24mp crop sensor vergelijkt met 24mp FF sensor dan ga je zien dat de oppervlakte per pixel (sensel) op FF groter is. Dus per pixel ontvang je meer licht op een FF wat zich vertaalt in betere ISO-prestaties en een hoger dynamisch bereik, zeg maar betere algemene beeldkwaliteit.
    Als je 24mp FF toestel in crop mode gebuikt hou je maar 9mp over wat de kwaliteit drastisch verlaagt, zekers op hoge ISO.
    www.polartha.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
      Als je 24mp crop sensor vergelijkt met 24mp FF sensor dan ga je zien dat de oppervlakte per pixel (sensel) op FF groter is. Dus per pixel ontvang je meer licht op een FF wat zich vertaalt in betere ISO-prestaties en een hoger dynamisch bereik, zeg maar betere algemene beeldkwaliteit.
      Als je 24mp FF toestel in crop mode gebuikt hou je maar 9mp over wat de kwaliteit drastisch verlaagt, zekers op hoge ISO.
      Veronderstel dat je in crop mode de sensor niet volledig benut !?want anders zou je met 9Mp wel héél "grote" pixels verkrijgen en door de verhouding signaal/ruis, wel goed presteren inzake ruis !?
      Groetjes

Lukathi

Comment

Rudi, ongetwijfeld heeft de Sony veel te bieden, maar ook ik zit op mijn honger en vind het jammer dat Fuji geen FF IS, maar eigenlijk mag je niet vergeten naar het aanbod én de prijzen te kijken van het beschikbare "glas"( die Sony objectieven gaan bijna richting Leica glas !!Maar dan zonder de resrwaarde van deze laatste!).Bij Sony kan je natuurlijk werken met allerhande glas !(jammer genoeg natuurlijk niet met je Fuji objectieven)
        En inzake ISO tja, daar is Fuji sowieso al een stop te optimistisch in, dus denk dat je ruim twee stops kan winnen met de Sony !?
        En inzake DOF, bij welk soort van fotografie wil je minder DOF ? Portret, studio, reportage,...?
        Groetjes

Lukathi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
          Dat heeft niks met licht te maken, maar met sensoreigenschappen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dat heeft niks met licht te maken, maar met sensoreigenschappen.
            oh my God !
            www.polartha.com

Comment

Keuze voor de 28mm en de 85mm is sowieso prima! Fantastische lenzen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                Rudi, ongetwijfeld heeft de Sony veel te bieden, maar ook ik zit op mijn honger en vind het jammer dat Fuji geen FF IS, maar eigenlijk mag je niet vergeten naar het aanbod én de prijzen te kijken van het beschikbare "glas"( die Sony objectieven gaan bijna richting Leica glas !!Maar dan zonder de resrwaarde van deze laatste!).Bij Sony kan je natuurlijk werken met allerhande glas !(jammer genoeg natuurlijk niet met je Fuji objectieven)
                En inzake ISO tja, daar is Fuji sowieso al een stop te optimistisch in, dus denk dat je ruim twee stops kan winnen met de Sony !?
                En inzake DOF, bij welk soort van fotografie wil je minder DOF ? Portret, studio, reportage,...?
                Als ik op dpreview ga pixelpeepen, zie ik tussen de 1 en 2 stops voordeel in high-iso's, en doe daar de fuji truuk van bijna 1 stop bij, en de Sony zou wel eens meer dan 2 stops in het voordeel kunnen zijn.
                Hetgeen ik zoek, is een camera die me op een citytrip leuke beelden met de 28mm kan geven (hier zal ik niet veel winnen met dof, wel in high iso's), af en toe een portraitje met de 85 1.8, (daar zal de winst toch wel aanzienlijk moeten zijn tegenover de 50-140 2.8, en dan met de tele 70-200 4.0 de typische zoo-uitstapjes met de club ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Keuze voor de 28mm en de 85mm is sowieso prima! Fantastische lenzen.
                  Dacht ik ook. en betaalbaar. want dat is wel een schok, vergeleken met Fuji prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Dacht ik ook. en betaalbaar. want dat is wel een schok, vergeleken met Fuji prijzen.
                    Kan ik begrijpen, maar als ik zie welk resultaat er uit een A7-reeks komt, dan vind ik de prijs voor zo'n FF-body met een paar lenzen zeker verantwoord. Aps-c of zelfs 1" is goedkoper en maakt ook hoe langer hoe mooiere beelden, maar als ik dynamisch bereik en kleurnuances van de FF ernaast leg, tja...
                    Zelfs van mijn dochter mag die A7-II niet meer weg. Ook voor haar is het verschil overduidelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Kan ik begrijpen, maar als ik zie welk resultaat er uit een A7-reeks komt, dan vind ik de prijs voor zo'n FF-body met een paar lenzen zeker verantwoord. Aps-c of zelfs 1" is goedkoper en maakt ook hoe langer hoe mooiere beelden, maar als ik dynamisch bereik en kleurnuances van de FF ernaast leg, tja...
                      Zelfs van mijn dochter mag die A7-II niet meer weg. Ook voor haar is het verschil overduidelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                      Zal het je binnen enkele dagen weten te vertellen. Als ik de reviews lees en bekijk, is de A7mk3 zelfs een rivaal met de D850 (op gebied van beeldkwaliteit en autofocus)
                      Waar ik nu het meest naar benieuwd ben is het gebruiksgemak. De aanpassing van Fuji naar Sony.

Comment

Working...
                      X