Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF punten weergeven Canon 5dMKIV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: AF punten weergeven Canon 5dMKIV

    Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
    Jazeker, anders kan je geen foto maken.
    Dus volgens jouw is elke gemaakt opname in focus want je kan volgens jou geen foto's maken als ze niet in focus zijn
    Toch maar even je boekje opnieuw erbij halen hoor ;-)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: AF punten weergeven Canon 5dMKIV

      toch denk ik dat hij gelijk heeft : als je bvb te kortbij bent en het toestel kan niet scherpstellen, dan vertikt het om de sluiter te activeren. Enige oplossing dan : AF uitschakelen.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #18
        Re: AF punten weergeven Canon 5dMKIV

        Als Bij menu 1 onder lensafwijkingscorrectie de Vervormingscorrectie aan staat word het AF punt ook niet meer weer gegeven.
        Als je de vervormingscorrectie en/of de digitale lens optimalisatie gebruikt gaat ook het maximum aantal foto's per seconde drastisch
        omlaag.

        Comment


        • #19
          Re: AF punten weergeven Canon 5dMKIV

          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          toch denk ik dat hij gelijk heeft : als je bvb te kortbij bent en het toestel kan niet scherpstellen, dan vertikt het om de sluiter te activeren. Enige oplossing dan : AF uitschakelen.
          Dat hangt af van hoe je toestel is ingesteld, bij one shot AF zal dat inderdaad moeilijker zijn doch kan een opname steeds gemaakt worden ook al is het niet in focus
          Bij ai servo kan je wel afdrukken, ook al is de af niet in focus.
          Als een camera enkel maar een opname zou maken als er iets scherp is dan kan niemand nog een uit focus zijnde opname maken hé

          Trouwens, ik heb het vandaag even geprobeerd en blijkt dat wanneer het focuspunt niet in focus is bij een opname het nadien toch zichtbaar is in de preview welk focuspunt je gebruikt hebt.
          Dus eigenlijk is mijn opmerking van het in focus zijn of niet niet relevant / niet juist
          Volgens de instellingen die ik boven gegeven heb zou het punt dat gebruikt is sowieso moeten oplichten bij de preview op het schermpje

          Maar aan TS, lees Triker74 zijn opmerking eens hierboven, mss ligt het dan daaraan


          grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 22 mei 2018, 22:40. Reden: Trouwens
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: AF punten weergeven Canon 5dMKIV

            [/QUOTE}Maar aan TS, lees Triker74 zijn opmerking eens hierboven, mss ligt het dan daaraan


            grts
            Sieg[/QUOTE]

            zie ook al post 12

            Je kunt in het menu ook instellen of de camera voorkeur geeft aan nauwkeurigheid focus of aan snelheid.

            Comment

            Working...
            X