Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Expert advies nodig - Fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Expert advies nodig - Fuji

    Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
    Beelden zijn gemaakt met Fuji XT1 (16mp) en Canon 6D (20mp). Raw beelden, onbewerkt.
    Je kan zelf zien tot waar dit aanvaardbaar is. Op iso 400 is het verschil verwaarloosbaar.


    100% crop uit Fuji xt1, iso800, f8, macro Fujinon 60mm





    100% crop uit Fuji xt1, iso3200, f8, macro Fujinon 60mm




    100% crop uit Canon 6D, iso 800, f8, macro Canon 100




    100% crop uit Canon 6D, iso 3200, f8, macro Canon 100
    Dat bevestigt dat ik gerust over kan schakelen. Bedankt!
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #47
      Re: Expert advies nodig - Fuji

      Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht
      En dan heb je het over AD600II en 360II ook toch hé? Zou wel schitterend zijn, dan moet ik enkel een nieuwe transmitter kopen.
      Yep, enkel een trigger aankopen en je kan alle flitsers van Godox met 2.4ghz probleemloos door elkaar gebruiken. Ik gebruik wel de AD600 I en de AD360 I, maar ik denk dat dit geen probleem zal opleveren.
      Sony A7III & Sony A7 RIII
      Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

      Comment


      • #48
        Re: Expert advies nodig - Fuji

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Had ik al vermeld Joebat ... in post 25
        Dus klopt. :-)
        Oeps, overgelezen
        Fuji x 100 f

        Comment


        • #49
          Re: Expert advies nodig - Fuji

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Ongeloofelijk goed nog vind ik persoonlijk!!
          Funcky stop er maar mee ok? Doe me geen spijt krijgen van mijn keuze hé LOL
          Lol

          Voor mij was de X-T1/X-T10 high iso al voldoende hoor.. ook van M43 .. zelfs de oudere generatie.
          De voorbeelden die ik gaf kan je op je EM1 gewoon op lagere iso trekken. (Ook op de XH1 natuurlijk)
          Het is maar als je de hoge sluitertijd in donkere omstandigheden nodig hebt om beweging te bevriezen.... maar dat weet je uiteraard ook wel.

          Allemaal kwestie van je soort fotografie.. en voor TS is dat theater, dus begrijpelijk dat hij hier belang aan hecht.

          Voor mezelf,
          Het is geleden sinds de 5DMKII dat ik zo een verbondenheid en tevredenheid heb met een camera zoals de X-H1.
          En met de XF 16-55 2.8 lijkt het wel of Fuji al van tevoren wist hoe deze camera er moest uitzien... perfect ensemble.
          Ook de 50-140 is zalig in combo met de X-H1.. tja die lens das gewoon de perfectie voor mij.. naar mijn mening de beste lens van Fuji.. scherp door heel het zoombereik op alle diafragma's, stil, zeer snel, zeer goed gebouwd, super soepele zoomring en zeer goede bokeh voor dit soort lens (ondanks wat sommige beweren)
          Last edited by Funcky; 15 april 2018, 00:22.
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #50
            Re: Expert advies nodig - Fuji

            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Lol

            Voor mij was de X-T1/X-T10 high iso al voldoende hoor.. ook van M43 .. zelfs de oudere generatie.
            De voorbeelden die ik gaf kan je op je EM1 gewoon op lagere iso trekken. (Ook op de XH1 natuurlijk)
            Het is maar als je de hoge sluitertijd in donkere omstandigheden nodig hebt om beweging te bevriezen.... maar dat weet je uiteraard ook wel.
            Ja, ben heel tevreden met de E-M1 aankoop hoor...


            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            Voor mezelf,
            Het is geleden sinds de 5DMKII dat ik zo een verbondenheid en tevredenheid heb met een camera zoals de X-H1.
            En met de XF 16-55 2.8 lijkt het wel of Fuji al van tevoren wist hoe deze camera er moest uitzien... perfect ensemble.
            Ook de 50-140 is zalig in combo met de X-H1.. tja die lens das gewoon de perfectie voor mij.. naar mijn mening de beste lens van Fuji.. scherp door heel het zoombereik op alle diafragma's, stil, zeer snel, zeer goed gebouwd, super soepele zoomring en zeer goede bokeh voor dit soort lens (ondanks wat sommige beweren)
            Kan ik beamen...Was ook het toestel dat direkt heel goed in de hand lag...beter dan al de toestellen die ik op de photoday's vastgenomen heb ( Oly E-M1, Pana G9, Sony A7,...)
            En die EVF is ook prachtig...

            Comment


            • #51
              Re: Expert advies nodig - Fuji

              Ik kan enkel spreken over de X-T2 die ik kan vergelijken met nikon.
              Ik zou er nog eens goed over nadenken moest ik van u zijn... De huidtinten die vroeger met de S reeks van fuji zo superieur waren is volledig verdwenen. Als je meer dan 100% gaat inzoomen lijkt het alsof er allemaal wormen op uw foto zitten.
              Met de juiste trigger zal de godox wel werken.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #52
                Re: Expert advies nodig - Fuji

                Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                Ik kan enkel spreken over de X-T2 die ik kan vergelijken met nikon.
                Ik zou er nog eens goed over nadenken moest ik van u zijn... De huidtinten die vroeger met de S reeks van fuji zo superieur waren is volledig verdwenen. Als je meer dan 100% gaat inzoomen lijkt het alsof er allemaal wormen op uw foto zitten.
                Met de juiste trigger zal de godox wel werken.
                Miljaar man. 't Is niet simpel. Mijn toestellen werken perfect zoals ze moeten en ik ken Canon van binnen en van buiten. Dus ik weet dat ik daarmee goed zit. Maar mirrorless lijkt dan toch de toekomst te worden en ik moet dringend vernieuwen. Toch maar uitstellen tot over een jaar of vier dan?
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #53
                  Re: Expert advies nodig - Fuji

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht
                  Miljaar man. 't Is niet simpel. Mijn toestellen werken perfect zoals ze moeten en ik ken Canon van binnen en van buiten. Dus ik weet dat ik daarmee goed zit. Maar mirrorless lijkt dan toch de toekomst te worden en ik moet dringend vernieuwen. Toch maar uitstellen tot over een jaar of vier dan?
                  Wormen komen meestal voor door verkeerde/teveel verscherping (met LR)

                  Kijk maar eens naar volgende link (meeste foto's kan je downloaden in full resolutie) en oordeel zelf:


                  Ik was direkt overtuigd hoor...

                  Comment


                  • #54
                    Re: Expert advies nodig - Fuji

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    Ik kan enkel spreken over de X-T2 die ik kan vergelijken met nikon.
                    Ik zou er nog eens goed over nadenken moest ik van u zijn... De huidtinten die vroeger met de S reeks van fuji zo superieur waren is volledig verdwenen. Als je meer dan 100% gaat inzoomen lijkt het alsof er allemaal wormen op uw foto zitten.
                    Met de juiste trigger zal de godox wel werken.
                    even naar terug,...
                    Voor zij die belang hechten aan juiste kleuren zoals huidtinten, in stilleven en landschap was de Fujifilm S5 Pro het toptoestel en nu nog steeds.
                    Gebouwd op een Nikon frame - objectiefaansluiting Nikon F, 12.3 Megapixel - crop 1.5 - max. shutter 1/8.000 sec - probleemloos ISO 3200 - Compact Flash card.
                    Nadat de productie stopte kon men enige tijd van een degelijk toestel meer bekomen dan de nieuwprijs. Nu zijn goed werkende als nieuw toestellen, met garantie te bekomen aan maximum 350 Euro.
                    Nog steeds het toptoestel voor zij die gesteld zijn op juiste huidtinten, landschap, hun kinderen fotograferen, enz..., zou ik zoals bovenstaande zegt : " nog eens goed over nadenken moest ik van u zijn ".
                    Dit toont aan dat digitale toestellen uit een vorige generatie - niet enkel Fujifilm, ook andere merken - vaak beter presteren dan de huidige ISOmonsters. ps: die van mij is niet te koop.
                    Tot zo ver dit even meegeven en terug naar de X-H1.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Expert advies nodig - Fuji

                      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                      Ik kan enkel spreken over de X-T2 die ik kan vergelijken met nikon.
                      Ik zou er nog eens goed over nadenken moest ik van u zijn... De huidtinten die vroeger met de S reeks van fuji zo superieur waren is volledig verdwenen. Als je meer dan 100% gaat inzoomen lijkt het alsof er allemaal wormen op uw foto zitten.
                      Met de juiste trigger zal de godox wel werken.

                      Waarom meer dan 100% inzoomen ? Wanneer is dat nodig ?

                      Fotografie is niet meer wat het geweest is ! ?
                      Groet
                      Luc
                      Groetjes

                      Lukathi

                      Comment


                      • #56
                        Re: Expert advies nodig - Fuji

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht
                        Miljaar man. 't Is niet simpel. Mijn toestellen werken perfect zoals ze moeten en ik ken Canon van binnen en van buiten. Dus ik weet dat ik daarmee goed zit. Maar mirrorless lijkt dan toch de toekomst te worden en ik moet dringend vernieuwen. Toch maar uitstellen tot over een jaar of vier dan?
                        Fuji heeft jaren ervaring met color.
                        Voor portret is Preset Astia perfect geschikt.
                        Maak u maar geen zorgen over de beeldkwaliteit van Fujifilm.

                        Maar als uw Canon toestellen voor jou perfect werken naar jouw behoeften, dan zie ik niet in waarom je zou overschakelen naar mirrorless.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #57
                          Re: Expert advies nodig - Fuji

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vue.photo Bekijk bericht
                          Miljaar man. 't Is niet simpel. Mijn toestellen werken perfect zoals ze moeten en ik ken Canon van binnen en van buiten. Dus ik weet dat ik daarmee goed zit. Maar mirrorless lijkt dan toch de toekomst te worden en ik moet dringend vernieuwen. Toch maar uitstellen tot over een jaar of vier dan?
                          En binnen 4 jaar zit je waarschijnlijk met hetzelfde probleem.

                          Binnen een bepaalde kwaliteitsklasse kan je de vergelijkbare waarde tussen toestellen terugschroeven tot (om het met de woorden van Cancellara te zeggen) 0,000 000 000 05.
                          Persoonlijk aanvoelen en specifieke eisen blijven uiteraard wél een verschil uitmaken. Laat dit nu net het probleem zijn waar jij mee te maken hebt. Maar dat wist je al zeker?

                          Zelfs als morgen iedereen mirrorless werkt, zal je nog altijd goede fotos kunnen maken met een reflex. Misschien zelfs langer omdat uw batterijen langer meegaan

                          Comment


                          • #58
                            Re: Expert advies nodig - Fuji

                            Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                            (om het met de woorden van Cancellara te zeggen)
                            Het was Contador....
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Expert advies nodig - Fuji

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Het was Contador....
                              Zoals al die toestellen kan ik ook de renners niet meer uit elkaar houden.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Expert advies nodig - Fuji

                                Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                                Zoals al die toestellen kan ik ook de renners niet meer uit elkaar houden.
                                Raar.... hoe MEER toestellen, hoe MINDER we fotograferen en hoe SLECHTER ons huidige toestel is... en we aan de grenzen zitten ! ?

                                Luc
                                Groetjes

                                Lukathi

                                Comment

                                Working...
                                X