Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Er wordt een vergelijking gemaakt tussen een Nikon VRII 70-200 en de Sony variant. In deze context is het de juiste omdat dit de lens van de TS is maar ondertussen heeft Nikon sinds vorig jaar een nieuwe 70-200 f/2.8 E FL en speelt enkele klassen hoger tov de vorige editie.

    Spijtig genoeg is er nog steeds geen vergelijking beschikbaar op DXOmark maar dit is echt een lens die, voor mij, zijn geld waard is. Zelfs Canonians moeten toegeven dat deze beter is als die in hun gamma. Nu, in deze klasse lenzen zijn er geen slechte merkeigenaar lenzen meer en zijn cijfers ook nooit het volledige verhaal
    Zo is er de Nikon 58mm f/1.4 G. Is dit de scherpste lens in dit bereik? Absoluut niet maar de foto’s die deze lens kan leveren is echt top.

    https://www.dxomark.com/Lenses/Compa...79_1035_1787_0
    In welke mate speelt die enkele klassen hoger ? Je bent en blijft aan je diafragmaopening gebonden !
    Kwestie scherpte ? op Hoge ISO waarden werken in donkere omstandigheden is sowieso verlies van detail ! ( en "scherpte is sowieso "overroepen )
    Groetjes
    Luc
    Groetjes

    Lukathi

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

      Mja een D4s spreekt me ook wel aan, maar graag had ik van effectieve gebruikers geweten wat de reeele meerwaarde van de ISO is. Kan je effectief praten over 1 stap extra bruikbare iso? Of gaat het over meer?
      www.vulstekebvba.be

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

        Op enkele sites kun je een d4s kopen voor 3200 a 3600 euro. Met andere woorden 3000 euro minder dan een d5. Ik weet dat ik voor mezelf moet uitmaken of ik dat verschil wens te betalen enkel voor de ISO. Maar daarom had ik graag geweten hoeveel stops ie effectief "beter" is.
        www.vulstekebvba.be

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

          D5 gekocht.

          Bedankt voor de opmerkingen.
          www.vulstekebvba.be

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

            Oorspronkelijk geplaatst door LaurensD Bekijk bericht
            Hallo,

            Ik fotografeer hoofdzakelijk in lichtonrijke omstandigheden...........
            Zijn dat niet gewoon....donkere omstandigheden?
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

              Hoi,
              Oorspronkelijk geplaatst door LaurensD Bekijk bericht
              D5 gekocht.

              Bedankt voor de opmerkingen.
              Dat is een goede en veilige keuze. Je weet wat je in huis haalt.
              De nieuwe(re) Sony's kunnen goed zijn, betrouwbaarheid op langere termijn moeten ze nog bewijzen.
              Ook op afdichtingen heeft Sony met vorige types wat steekjes laten vallen.
              Daarom neem ik die 350 gram meer van mijn D850 ten opzichte van de A7RIII maar op de koop toe.

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Zijn dat niet gewoon....donkere omstandigheden?
              Tussen zwart en wit zit heel veel grijs...
              Tussen licht en donker zit ook veel "lichtonrijk"...

              Comment

              Working...
              X