Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compacte camera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke compacte camera?

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
    Misschien kun je hier mee verder, je kan alles nog verder aanpassen:

https://www.dpreview.com/products/se...ecsGPS=BuiltIn
    Ik wil me even bij dit topic aansluiten als het mag? Want ik zie even door het bos de bomen niet meer... Bovenstaande link brengt me nog verder van thuis.

Ook ik ben op zoek naar een camera met iets of wat zoom die het in donkere omstandigheden prima doet. Toen de Nikon 1 J1 uitkwam, wilde ik die kopen omdat ik systeemcamera's helemaal geweldig vind. (Beetje dat nostalgische gevoel van vroeger, lees verder). Ondertussen zijn we bijna 6 jaar verder en heb ik sinds mijn Lumix FX30 niets meer aangeschaft. De laatste jaren is het enkel nog de iPhone die meegaat.

Mijn vader is altijd wat amateur fotograaf geweest, dus van onze familievakantie's herinner ik me nog zijn cameratas met rolletjes film en een aantal objectieven (waar ik in mocht rommelen en bijzonder leuk vond).

Graag zou ik dus ook een zoeker op de camera hebben en "een ringetje om aan te draaien". Mag dus (premium) compact of systeem zijn. Zelf ben ik al op de Sony A6000 gestoten of de RX100III Maar die liggen net wat boven budget, 't is te zeggen - ik wil het er niet aan uitgeven. Eerlijk: ik ken niks van fotografie, dan hetgeen me als kind is bijgebleven. Maar ik wil me er wel autodidactisch for the time being in gaan bekwamen. Ik vraag mezelf dan ook af in hoeverre ik hierin ga gaan. Heeft het dan nut te investeren in een systeemcamera als ik misschien nooit een lens of dergelijke ga bijkopen? Maar wat als ik dat dan nadien toch weer wel wil doen?

Zijn er goedkopere opties waar ik m'n ding in ga kunnen vinden? Betrouwbare tweedehands is wel te overwegen, maar bij de A6000 lijk ik die of niet te vinden, of zit er zoveel extra materiaal bij dat ik toch weer over budget ga...
    Last edited by Ellen85; 26 maart 2018, 17:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ellen85 Bekijk bericht
      Ik wil me even bij dit topic aansluiten als het mag? Want ik zie even door het bos de bomen niet meer... Bovenstaande link brengt me nog verder van thuis.

Ook ik ben op zoek naar een camera met iets of wat zoom die het in donkere omstandigheden prima doet. Toen de Nikon 1 J1 uitkwam, wilde ik die kopen omdat ik systeemcamera's helemaal geweldig vind. (Beetje dat nostalgische gevoel van vroeger, lees verder). Ondertussen zijn we bijna 6 jaar verder en heb ik sinds mijn Lumix FX30 niets meer aangeschaft. De laatste jaren is het enkel nog de iPhone die meegaat.

Mijn vader is altijd wat amateur fotograaf geweest, dus van onze familievakantie's herinner ik me nog zijn cameratas met rolletjes film en een aantal objectieven (waar ik in mocht rommelen en bijzonder leuk vond).

Graag zou ik dus ook een zoeker op de camera hebben en "een ringetje om aan te draaien". Mag dus (premium) compact of systeem zijn. Zelf ben ik al op de Sony A6000 gestoten of de RX100III Maar die liggen net wat boven budget, 't is te zeggen - ik wil het er niet aan uitgeven. Eerlijk: ik ken niks van fotografie, dan hetgeen me als kind is bijgebleven. Maar ik wil me er wel autodidactisch for the time being in gaan bekwamen. Ik vraag mezelf dan ook af in hoeverre ik hierin ga gaan. Heeft het dan nut te investeren in een systeemcamera als ik misschien nooit een lens of dergelijke ga bijkopen? Maar wat als ik dat dan nadien toch weer wel wil doen?

Zijn er goedkopere opties waar ik m'n ding in ga kunnen vinden? Betrouwbare tweedehands is wel te overwegen, maar bij de A6000 lijk ik die of niet te vinden, of zit er zoveel extra materiaal bij dat ik toch weer over budget ga...
      De Sony RX100III is een prachtig toestelletje, en waarschijnlijk prijs/kwaliteit het beste dat je kunt vinden. Misschien nog even doorsparen... :-)
      http://users.telenet.be/patric/

Comment

De kogel is door de kerk.

Het gaat toch de Sony A6000 worden :-)

Comment

Dat meen je toch niet.
          Dat is alleen compact zo lang er geen lens op staat.
          Ik denk dat papa graag een Sony A6000 heeft, en het nu koopt zogezegd voor het zoontje.
          Die mannekes moeten kunnen spelen in het zand... waar gaat die de camera steken?

Comment

Moet ik toch bijtreden. De A6000 is een zéér goede camera hoor, maar met de kitlens (de 16-50) gaat die écht niet beter presteren dan de RX100III/IV (kleinere sensor maar betere lens). Heb ze beide indertijd uitvoerig naast elkaar getest en verschil was echt quasi niks in beeldkwaliteit, maar de RX ging wel hoger in sluitersnelheid door snellere lens.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Dat meen je toch niet.
              Dat is alleen compact zo lang er geen lens op staat.
              Ik denk dat papa graag een Sony A6000 heeft, en het nu koopt zogezegd voor het zoontje.
              Die mannekes moeten kunnen spelen in het zand... waar gaat die de camera steken?
              och 't is maar een blokje van 12cm op 6,7cm en een 4,5cm diep, dat past wel in de linker zak,
              en dan blijft de rechter over voor de lens

Een compact camera is voor mij een ixus, een coolpix, of een powershot enz...
              Dat zijn de enige die voldoen aan "passen in de broekzak" wat toch een vereiste was.

Maar RuZ heeft zijn keuze gemaakt, en zal er uiteindelijk wel tevreden mee zijn.

tja, het bovenstaande antwoord is het resultaat van te laat gaan slapen en nie goe kunnen lezen en het kapen van een topic

gelukkig is maniac een wakkere lezer
              Last edited by mlap; 1 april 2018, 10:11. Reden: niet wakker bij mijn eerste antwoord ;-)

Comment

Is "Ellen85" dan de vrouw van "Ruz", en hebben ze samen een zoontje, die graag in het zand speelt?

Comment

Haha. :-)
                  Ik ben gelukkig getrouwd, maar niet met Ellen85. :-D

Hier is de kogel nog niet door de kerk.
                  Ik moet de RX100III/IV eens gaan bekijken, want misschien is die nog te groot voor een (kinder)broekzak.
                  Een A6000 is zeker geen optie.
                  Fuji FinePix S100fs

Comment

Aan een 12 jarige zou ik een Gopro Hero5 mee geven, kan je foto's mee maken en filmen.
                    Is waterdicht, heel compact, kan tegen een stoot, kost geen gat in je broekzak en ook
                    papa en mama zullen er weg van zijn.
                    met bijhorende software doe je daar verrassende dingen mee.

Comment

Working...
                    X