Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-H1 Gebruikerservaring en Vergelijking X-T2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: X-H1 Gebruikerservaring en Vergelijking X-T2

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
    sorry maar panning met te hoge sluitertijd...de bg is niet vaag genoeg just my 2 cts....
    Geen probleem hoor spikkesenior, deze foto is gemaakt op iso100 1/400s met opening f5.6 maar dan
    wel op minder dan 10 meter afstand en op 85mm snelheid van de motor om en bij de 120 á 130 Km/h
    Aan die snelheden en op zo een korte afstand pannen op sluitersnelheden van minder dan 1/400 mag
    je mij eens komen voortonen, ik doe dat nu dus reeds ruim 40 jaar en weet waarover ik het heb.
    Ik daag je uit Spikke, zoek een plekje ergens langs de snelweg op tien meter afstand met 85mm en doe je ding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Geen probleem hoor spikkesenior, deze foto is gemaakt op iso100 1/400s met opening f5.6 maar dan
      wel op minder dan 10 meter afstand en op 85mm snelheid van de motor om en bij de 120 á 130 Km/h
      Aan die snelheden en op zo een korte afstand pannen op sluitersnelheden van minder dan 1/400 mag
      je mij eens komen voortonen, ik doe dat nu dus reeds ruim 40 jaar en weet waarover ik het heb.
      Ik daag je uit Spikke, zoek een plekje ergens langs de snelweg op tien meter afstand met 85mm en doe je ding.
      u zult het zeker weten, maar u vraagt en ik draai... en ik doe dat al meer dan 50 jaar (als dat al een referentie mag zijn...)

124 mm - 1/100 - iso 100 - f 18 - afstand wagen : een 10-tal meters - snelheid - 130 à 140 km.
      nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        u zult het zeker weten, maar u vraagt en ik draai... en ik doe dat al meer dan 50 jaar (als dat al een referentie mag zijn...)

124 mm - 1/100 - iso 100 - f 18 - afstand wagen : een 10-tal meters - snelheid - 130 à 140 km.
        Mooi, ook toevallig en off topic,
        maar laat deze bestuurder Patrick Vandeputte nu toevallig een ex Philips collega en vriend van mij zijn.
        En ook de uitbater van die Spar winkels in Koksijde.

Comment

Mooi, ook toevallig en off topic,
          maar laat deze bestuurder Patrick Vandeputte nu toevallig een ex Philips collega en vriend van mij zijn.
          En ook de uitbater van die Spar winkels in Koksijde.
          dan mag hij deze foto gratis hebben
          nikon coolpix s9100

Comment

Je hoeft hier voor mij helemaal niets te bewijzen hoor Funcky.
            En het is ook helemaal niet de bedoeling om Fuji in twijfel te trekken, ik heb namelijk ook ervaring met Fuji
            en vind wat er uit komt top, ik wil enkel maar aanhalen dat er nog een paar dingen voor verbetering
            vatbaar zijn, Fuji glas is optisch en mechanisch gewoon top, maar ik blijf erbij dat het lijkt
            alsof de ontwerpers bij Fuji niet tegen elkaar praten als het om bediening gaat.
            Bij Nikon heb ik dat gevoel niet, daar pak je het vast en hoef je gewoon niet na te denken.
            En ik ben ook de eerste om te zeggen dat er bij Nikon ook nog veel voor verbetering vatbaar is,
            SnappBridge bv. werkt hier voor geen meter in koppeling met mijn Ipad Pro en ze mogen bij Nikon
            ook wel eens komen met een nieuw en deftig en lichtsterk midrange DX objectief, want de 17-55 f2.8
            voldoet niet op een D500, je kan er natuurlijk wel de nieuwe 24-70 FF op zetten, maar dan zit je terug
            met het gewicht dat je niet wil.
            Het is natuurlijk maar de vraag of ze daar bij Nikon zelf vraag genoeg naar hebben, daar velen
            de D500 naast een FF gebruiken, en die mensen zijn dan ook geen vragende partij.
            Het Nikon 16-80 f2.8-4.0 E objectief dat ze als kit leverden bij de D500 presteert optisch zeer goed,
            maar is mechanisch niet vergelijkbaar met een Fuji 16-55 f2.8.
            Zo zie je maar dat er bij elk systeem plaats is voor verbeteringen.
            Toen ik de D500 ging proberen was het zelfs de bedoeling niet deze te kopen, tot ik zag
            tot wat de AF en hoge iso in donkere omstandigheden in staat was, en het flitssysteem, dat is en blijft
            reeds jaren ongeëvenaard, daar hoef je niemand van te overtuigen denk ik.

Daarom respect voor wat je hier met ons wil delen. En gelukkig is er voor elk wat wils op de markt.

Zoals je zelf reeds zei zal ons fotografisch doel wel niet hetzelfde zijn.
            Wat ik wil is een zo draagbaar mogelijk toestel dat het vooral goed doet in moeilijke omstandigheden
            en snelle sporten.
            Hoi Geert,

Het is mij niet echt te doen om mij te bewijzen hoor maar eerder voor diegenen die twijfelen of de X-H1 wel een capabele camera is voor sport (indoor)
            De verwijzing naar jouw post kan enig persoon doen twijfelen daaromtrent.
            En ik geloof zeker dat de D500 in het APS segment de beste sportcamera is.
            Dat is dan ook direct de specialiteit van die Camera.
            Moest ik alleen Sport doen of fotografie waar observeren een onderdeel uitmaakt, dan zou de D500 ook in mijn lijstje staan.
            Nikon heeft de Camera en de lenzen die nodig zijn.

De Fuji is meer allround, hij doet van alles heel goed , maar niet specifiek voor iets.
            Daarmee bedoel ik dat de Fuji het op sportvlak het waarschijnlijk moet afleggen tegen een D500.
            Ook bv. voor vogel/vliegtuigspotting of wildlife waar observeren een onderdeel van uitmaakt is niet echt in het voordeel van de X-H1 door het snel leeglopen van de accu's.
            De X-H1 is sterk op videogebied , maar dan weer niet zo goed als een Panasonic GH5 terwijl die laatste dan weer minder gericht is op foto niveau.. maar daarvoor heeft Panasonic dan weer de G9 uitgebracht.
            Met de D500 kan je waarschijnlijk ook goed filmen, maar de X-H1 is hier meer doelgericht.
            Alhoewel .. de nadruk bij mij ligt bij nog altijd hoofdzakelijk fotografie.
            En liefst spiegelloos .. en daar heb ik dan ook mijn redenen voor en wil daar geen verdere eindeloze discussies meer over voeren.
            Ieder moet maar het systeem kopen wat hij het liefst wil volgens zijn noden en behoeften

Je hebt gelijk wat die 17-55 2.8 betreft.
            Ik had deze lens op mijn Nikon D200 staan en voor deze camera was dat objectief zeker ok.
            Ook die lens is mechanisch niet vergelijkbaar met de Fuji 16-55 2.8 imo.
            Dus een vernieuwde 17-55 2.8 zou welkom zijn.. maar ik denk niet dat die er nog zal komen.
            De 17-55 2.8 is uitgebracht toen Nikon nog alleen DX camera's had, en die lens was dan ook een perfecte match voor de D2X.
            Het feit dat al geen andere High-end DX lenzen zijn uitgebracht op telegebied zegt eigenlijk al genoeg.
            Nikon zit met beide systemen nu, DX en FF.. en zoals je zegt een D500 wordt dikwijls naast een D5 of dergelijke gebruikt.

Bij Fuji zit het hier anders.. één systeem met alleen objectieven die geoptimaliseerd zijn voor die kleinere beeldsensor. (GFX valt hier buiten)

Wat de X-H1 betreft.
            Ik hoor hier en daar dikwijls opmerkingen over de grootte en gewicht.
            Ik denk dat het bij Fuji nooit de bedoeling geweest is om alles zo compact mogelijk te maken.
            Daar is de eerste X-Pro het bewijs van (en de tweede ook).
            De X-T2 is groter dan de X-T1 .. en toch worden er voor die camera veel Grips verkocht (zowel extensie als verticale).
            Er is bij vele Fuji gebruikers verlangen naar een grotere grip.

Nu is die grotere grip er in de vorm van een X-H1 .. en nu is het ongenoegen door sommigen dat de X-H1 te groot is.
            Het is moelijk om iedereen tevreden te houden.

Maar ik zie wel geen enkele reden waarom Fuji geen grotere camera zou mogen maken .. in ieder geval niet vanwege het feit dat het een Mirrorless camera is.
            De 16-55 2.8, de 90 2.0, de 50-140 2.8 en de 100-400 ... zijn beter af met een X-H1.

Niemand is verplicht om een X-H1 te kopen.
            Vind je hem te groot, dan koop je gewoon één van de kleinere body's zoals een X-T20 of X-E3 of zelfs een X-T2.
            De X-H1 is uiteraard geen vervanger van de X-T2, maar het is wel de beste camera die Fuji ooit gemaakt heeft, en dat zie je, voel je, ervaar je.

Systeemcamera's worden teveel geassocieerd met licht en compact maar het tegendeel spreekt voor zich.
            De GH5 M43 camera is nog zwaarder, de G9 is ook groot, de EM1 MKII en zelfs de X-Pro 2 waar sommigen ook nog eens een uitgebreide grip opzetten.

Als je een Fuji gebruiker bent en je wil een grotere body, dan is deze X-H1 een welgekomen toevoeging en een beter alternatief dan zo'n add on gripje.
            De X-H1 heeft alles van de X-T2 en is zowat op alle vlakken beter dan deze laatste zoals je kan lezen in mijn openingspost.

Nu in jouw geval, je wil een toestel dat zo draagbaar mogelijk is voor moeilijke omstandigheden en Sporten...maar ik vrees dat
            dit niet mogelijk is.. want zodra er een zwaardere lens aan je toestel hangt is het geheel om zeep

De meeste compacte body's zijn nog altijd de FF body's van Sony.
            En die laatste generatie's geven me de indruk heel goed te zijn wat prestaties betreft. (A9,A7RIII,A7III)
            Ik had in ieder geval een hele goede indruk over de A7RIII die ik bij A&C kunnen proberen heb.

Maar een overstap naar ander merk is altijd een risico, er zijn altijd dingen die je niet kunnen bevallen.
            Ik had al een positief vermoeden bij het aankondigen van de X-H1 en dat is bij deze nu bevestigd
            Last edited by Funcky; 20 maart 2018, 11:37. Reden: aanpassingen Panasonic G9, DX lenzen
            Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

@Funcky. Dien je het IBIS-systeem te activeren ?

Of werkt dit altijd /constant ?

Kwestie van batterijen minder snel te "verbruiken " !

Dank je

Groetjes

Luc
              Groetjes

Lukathi

Comment

je kunt is uitschakelen in het menu
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                  @Funcky. Dien je het IBIS-systeem te activeren ?

Of werkt dit altijd /constant ?

Kwestie van batterijen minder snel te "verbruiken " !

Dank je

Groetjes

Luc
                  Voor IBIS instellingen moet je in het menu gaan.
                  Er zijn drie instellingen

1. Continu
                  2. Alleen Opname
                  3. Uit

Als IBIS uit staat is hij nog altijd te horen net zoals de IOS te horen is van de objectieven.
                  Ik vrees dat uitzetten niet veel opbrengt om verbruik uit te sparen.

Als je een objectief hebt met IOS dan heeft de schakelaar van dat objectief voorrang om de stabilisatie uit te zetten.
                  IBIS en IOS kan je niet apart gebruiken
                  In dit geval kan je naar het menu gaan voor de IBIS instellingen, en je zal zien dat de uit-optie niet meer opgelicht is

Zet je de stabilisatie uit op je objectief, dan heb je geen stabilisatie.
                  Zet je hem aan, dan zal de stabilisatie grotendeels van je objectief komen indien dit met IOS voorzien is.

De IBIS werkt in combo met IOS ... niet in dual
                  d.w.z.

De IBIS compenseert de axis die je lens niet heeft.
                  Bij de 80 mm 2.8 is dit bijvoorbeeld de Roll axis die door de IBIS gecompenseerd wordt ... de andere 4 is door de lens zelf.
                  Elke Fuji lens.. IOS of niet... is altijd 5 axis gestabiliseerd.

Met M mount adapters is dit beperkt tot 3 axis (brandpunt niet vergeten in te stellen)
                  Met Macro extensie ringen is dat eveneens 3 Axis

Met de nieuwe MK-X lenzen is dit 5 axis (video objectieven)

De meeste XF lenzen zijn 5 stops gestabiliseerd (Cipa norm) (altijd 5 Axis)

Uitzonderingen zijn

1. XF 35 1.4 = 5.5 stops
                  2. XF 10-24 = 2.5 stops
                  3. XF 18-55 = 3.5 stops
                  4. XF 55-200 = 4.5 stops

De twee XC lenzen 16-50 en 50-230 zijn 3 stops gestabiliseerd.
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Voor IBIS instellingen moet je in het menu gaan.
                    Er zijn drie instellingen

1. Continu
                    2. Alleen Opname
                    3. Uit

Als IBIS uit staat is hij nog altijd te horen net zoals de IOS te horen is van de objectieven.
                    Ik vrees dat uitzetten niet veel opbrengt om verbruik uit te sparen.

Als je een objectief hebt met IOS dan heeft de schakelaar van dat objectief voorrang om de stabilisatie uit te zetten.
                    IBIS en IOS kan je niet apart gebruiken
                    In dit geval kan je naar het menu gaan voor de IBIS instellingen, en je zal zien dat de uit-optie niet meer opgelicht is

Zet je de stabilisatie uit op je objectief, dan heb je geen stabilisatie.
                    Zet je hem aan, dan zal de stabilisatie grotendeels van je objectief komen indien dit met IOS voorzien is.

De IBIS werkt in combo met IOS ... niet in dual
                    d.w.z.

De IBIS compenseert de axis die je lens niet heeft.
                    Bij de 80 mm 2.8 is dit bijvoorbeeld de Roll axis die door de IBIS gecompenseerd wordt ... de andere 4 is door de lens zelf.
                    Elke Fuji lens.. IOS of niet... is altijd 5 axis gestabiliseerd.

Met M mount adapters is dit beperkt tot 3 axis (brandpunt niet vergeten in te stellen)
                    Met Macro extensie ringen is dat eveneens 3 Axis

Met de nieuwe MK-X lenzen is dit 5 axis (video objectieven)

De meeste XF lenzen zijn 5 stops gestabiliseerd (Cipa norm) (altijd 5 Axis)

Uitzonderingen zijn

1. XF 35 1.4 = 5.5 stops
                    2. XF 10-24 = 2.5 stops
                    3. XF 18-55 = 3.5 stops
                    4. XF 55-200 = 4.5 stops

De twee XC lenzen 16-50 en 50-230 zijn 3 stops gestabiliseerd.
                    Dank je wel !
                    Groetjes
                    Luc
                    Groetjes

Lukathi

Comment

Ik hoop dat er hier mensen kunnen vergelijken
                      Ik fotografeer voornamelijk theater en gebruik daarvoor al jaren mijn Canon 6D's en bijna uitsluitend met een 35mm prime. De Canon 6D focust heel erg goed bij weinig licht en de foto's hebben geen ruisreductie nodig tot op 6400 ISO.
                      Als ik de overstap zou overwegen, wil ik niet inboeten op die twee elementen. Ik vermoed dat het met beeldkwaliteit op hoge ISO wel goed zit, maar hoe zit het met autofocus bij weinig licht?
                      ______
                      www.vue.photo

Comment

Working...
                      X