Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade van Sony A300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade van Sony A300

Oorspronkelijk geplaatst door svenne alpha Bekijk bericht
    Hallo,

Na enkele jaren is mijn Sony A300 aan vervanging toe, de beide lenzen die ik had zijn eigenlijk ook volledig opgebruikt (krassen door dikwijls aan zee te fotograferen, niet meer willen scherpstellen) maar mijn HVL F43Am Flits is wel nog in perfecte staat (de body eigenlijk ook maar deze is niet meer van deze tijd)

Nu ben ik aan het kijken voor een upgrade, fotografie blijft een hobby dus qua budget wil ik het beperkt houden, ik had zitten kijken naar de a68 maar om een of andere reden ben ik niet direct verkocht en twijfel ik hard over de Canon 760D. Uiteraard als ik de overstap maak naar Canon ben ik niets meer met men flits maar ik weet ook niet of de "oude" flits nog op de nieuwe Sony past.

Graag even jullie mening, waarom opnieuw kiezen voor Sony of waarom net niet kiezen voor Sony? Alle tips zijn meer dan welkom.
    zoek bij een winkel op camera's die binnen je budget vallen,
    bekijk ze eens en laat dan weten tussen welke je twijfelt.

geef ook de lenzen mee die je wenst.

je zult een pak meer gerichte antwoorden krijgen dan nu ;-)

Ikzelf ben van Sony naar Nikon gegaan omdat het lijkt alsof de a-vatting ten dode is opgeschreven.
    Zelf heb ik de A77 en liep ik tegen de grenzen van zijn iso aan. Een alternatief is er niet echt ( of veel te duur ).

Voordeel van de A77 tegen mijn Nikon is dat bij zonnige situaties je de foto vlot kunt beoordelen door je zoeker ;-)

Comment

Beeldkwaliteit A7 is nog altijd beter dan van de A6500, toch wel het toestel met hoogste beeldkwaliteit binnen aps. Voor mij zijn de nadelen van de a7:
      -geen beeldstabilisatie, maar canon, nikon, fuji …. hebben dat ook niet
      -tracking is traag, geen probleem indien je niet echt sportfotograaf bent
      -sluiter maakt ongeveer zelfde lawaai als van DSLR
      Als je daar kunt mee leven heb je een prachtig toestel voor relatief weinig geld.
      A7II heeft men deze issues aangepakt maar is momenteel mischien buiten je budget.

Wat lenzen betreft, daar is momenteel een keuze uit zowat 140 a 150 E-mount lenzen (APS+FF) de cine lenzen niet meegeteld.
      Al deze lenzen kun je gebruiken op zowel APS als FF, wel met als restrictie dat APS lenzen op FF in APS mode werken.

Als ik zou beginnen zou ik zonder enige twijfel voor de A6300 gaan met de kitlens.
      Dan heb je een heel compacte combinatie goed voor alledaags gebruik welk je zonder enig probleem overal kunt mee naar toenemen. Gewoon zalig.
      Daarbij zou ik ook de E 18-135mm lens nemen.

Een tweede optie is de A7 met kitlens.

DSLR zou ik afblijven, verkoop zakt jaar na jaar, dat is bijna einde verhaal.
      www.polartha.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
        Oh ja,ik wil gerust de uitdaging aangaan hoor,ik met mijn a7 en u met uw apsc.
        mensen toch, daar gaat het hier NIET over !!!
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Wat de vraag over de oude flits betreft - de flits die u heeft is behoorlijk krachtig en betrouwbaar (beter dan de flash met richtgetal 60 die erop gevolgd is).
          Ik weet niet veel over Canon - dus doe ik geen uitspraken over die optie.
          Ik ken enkel wat van Sony (a en e-mount).

Koop zeker de Sony ADP-MAA-adapter als je ooit met vb. de photix odin's wil gaan werken (en binnen Sony wil blijven) - de clone-adapters werken daar niet zo best mee (en't prijsverschil loont haast niet mits je wat zoekt naar de goedkopere plaats om dat aan te schaffen). Mogelijks kan je je flash nog manueel gebruiken op een niet-sony body op deze manier, de voet zou moeten compatibel zijn en anders bestaan er convertoren in 3th-party die zeer betaalbaar zijn (weliswaar made in china) - ik heb dat nooit uitgetest - maar mocht je dat willen weten, ik heb wel die convertoren liggen.

Zelf heb ik zowel de A68 als de A7II - en ik ga eerlijk zijn - ik heb spijt dat ik geen A77II gekocht heb - af en toe is de A68 iets te traag qua frames per seconde. Verder een degelijke camera - en hij is nog 's een pak betaalbaarder geworden. Gezien uw lenzen hebben afgezien - zoals u schrijft - is de uitstapkost nog te doen (voor mij zou't een ramp zijn - de prijzen zijn ingestort van a-mount op de 2dehands-sites - eigenlijk zou ik nu bakken glas moeten kopen - maar we hebben al alles wat we wilden hebben op één of twee lensjes na).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
            Oh ja,ik wil gerust de uitdaging aangaan hoor,ik met mijn a7 en u met uw apsc.
            En hoe groot moet je afdrukken of verschil te zien tussen uw A7 en de Fuji XT-2/ Sony A6500/ Nikon D7500?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              En hoe groot moet je afdrukken of verschil te zien tussen uw A7 en de Fuji XT-2/ Sony A6500/ Nikon D7500?
              Deze test eens gedaan met een D700 en 800: lens op statief en dan camera wisselen en dan hetzelfde gedeelte op A4 afgedrukt en het verschil: niet zichtbaar, alleen wat tintverschil, omdat we alles gelijk hadden gezet en de wb vergeten waren.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Even on topic blijven. Ik zie niet in waarom TS van merk zou moeten veranderen; de SLT's van Sony moeten toch helemaal niet onderdoen voor Canikon? De A68 is een van de weinige modellen die ik niet heb gebruikt maar is recenter dan mijn A77 II waar ik heel tevreden over was. En waarom geen tweedehands A99 op de kop proberen te tikken? Dan heb je onmiddellijk full frame. Lenzen: ga gewoon voor de Minolta AF-modellen en je vindt alles wat je nodig hebt voor een prikje. Een 50 mm f1.7 voor een 60 - 70 euro is perfect mogelijk. Blijf je bij crop, dan vind je een tweedehands Tamron/Sigma 17/50 2.8 voor een 200 euro.
                A7 is leuk idee, maar dan is TS wel de stabilisatie kwijt die hij in de A-mount SLT wel heeft; toch een niet te onderschatten gegeven.

Comment

De meeste FE lenzen hebben stabilisatie in de lens.Zoals de kitlens 28-70 en mijn 24-240mm.Eind december liep ik langs grobet in Antwerpen.Buiten stond een reclamebord met daarop de vermelding "A7 met 28-70 + cameratas 1099 eu -100 eu cashbac is 999 eu voor een ff systeemcamera en goede kitlens.Een uitstekend ff toestel voor nog geen 1000 eu.

Comment

Working...
                  X