Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Draagtas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Foto Draagtas

    Brian's Hot Tube van Crumpler. www.cornevaniperen.nl Mooi, gemakkelijk om dragen, en ruim.
    [COLOR=DarkRed]Canon EOS 300D + EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6

    Comment


    • #17
      Re: Foto Draagtas

      Tassen... tassen... tassen! Dat is volgens mij één van die onderwerpen waar in feite geen perfect antwoord op te geven is.

      Al van in mijn film SLR tijd heb ik steeds een reeks tassen gebruikt, naargelang van wat ik wou gaan doen, of in combinatie.

      Momenteel ziet mijn assortiment er als volgt uit:

      Een Lowepro Nova 5 AW als "opslagplaats". Daarin passen comfortabel mijn D70 met 1 lens erop, mijn 3 grotere lenzen + een 50mm, wat courant gebruikte filters en voorzetlenzen, een SB-800, en het laadapparaat. Extra CF kaarten, batterijen, blaaspeertje enz in de zijvakjes. Er blijft nog wat extra gerief over dat eerder zelden gebruikt wordt, en dat ik apart bewaar. Ik kan altijd een en ander omruilen als ik wil (bvb macrolens eruit, 2de flits erin).

      Daarnaast een Lowepro Nova 2 AW, heel wat kleiner maar ook heel wat draagbaarder! Daarin kunnen de D70 + 1 lens erop, samen met nog 2 lenzen of 1 lens + SB-800. Die neem ik eigenlijk het vaakst mee, ook op (vlieg)reizen. De inhoud wordt samengesteld naargelang van de verwachtingen. En vaak gaat de Coolpix 5400 er ook bij.

      Tenslotte een Lowepro TLZ-1, net goed voor de D70 + 1 lens erop, voor als het allemaal simpel, gemakkelijk en extra licht moet zijn.

      Voor langere tochten ben ik vaak op stap met Nova 5AW + 2AW, of Nova 2AW + TLZ-1...

      Wanneer ik ooit (of eindelijk? ) een langere (tele)zoom erbij "krijg" zal ik allicht dat setje moeten uitbreiden... maar ook dat is del van het fotoplezier.

      René
      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

      Comment

      Working...
      X