Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De volgende stap in mijn camera-evolutie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De volgende stap in mijn camera-evolutie.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Nou ik heb al prints gezien van een 5DMkIII op A1 formaat waarbij elk detail enorm goed zichtbaar is.
    Wat het dynamisch bereik betreft, niks is meer overroepen dan dat
    Elke camera van de nieuwste generatie heeft meer dan genoeg DR
    Laat je niet leiden door cijfertjes zou ik zeggen, velen zijn op die manier al van een koude douche thuisgekomen ;-)

    grts
    Sieg
    Ik speel in een andere competitie met een 7D2 cropcamera, maar pieker hier ook dikwijls over.

    De door alex606 aangehaalde grafiek toont duidelijk aan dat de oudere Canon sensoren onder ISO 400 niet meer verbeterden (de lijn vlakt af). Mijn 7DII en de 5DIII zijn in dat geval.
    Bij de laatste generatie (80D enz, 5DIV, 1DxII) heeft Canon die lijn wat rechtgetrokken, dwz dat het dynamisch bereik groter is.
    (ik vind trouwens dat de 5DIV goed meekan in de grafiek)

    Er worden nu in reviews testen gedaan met 5 stops onderbelichting om dat te demonstreren. Canon is daar inderdaad nog altijd achter.

    Maar zoals Sieg opwerpt, als je goed belicht, waarom heb je dat nodig.
    Bovendien staan ook de nabewerkingsprogramma's niet stil, een paar 100 EUR hieraan besteden is alvast goedkoper dan van camera of merk veranderen.

    Comment


    • #17
      Re: De volgende stap in mijn camera-evolutie.

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ik speel in een andere competitie met een 7D2 cropcamera, maar pieker hier ook dikwijls over.

      De door alex606 aangehaalde grafiek toont duidelijk aan dat de oudere Canon sensoren onder ISO 400 niet meer verbeterden (de lijn vlakt af). Mijn 7DII en de 5DIII zijn in dat geval.
      Bij de laatste generatie (80D enz, 5DIV, 1DxII) heeft Canon die lijn wat rechtgetrokken, dwz dat het dynamisch bereik groter is.
      (ik vind trouwens dat de 5DIV goed meekan in de grafiek)

      Er worden nu in reviews testen gedaan met 5 stops onderbelichting om dat te demonstreren. Canon is daar inderdaad nog altijd achter.

      Maar zoals Sieg opwerpt, als je goed belicht, waarom heb je dat nodig.
      Bovendien staan ook de nabewerkingsprogramma's niet stil, een paar 100 EUR hieraan besteden is alvast goedkoper dan van camera of merk veranderen.
      Wel, het is inderdaad juist dat alles in-camera (en in voorbereiding) zo goed mogelijk gedaan moet worden.
      Maar er zijn altijd situaties waar je zelfs met de meeste mogelijke voorbereiding in eigen geval kan gaan naar een punt waarop je bepaalde nuances in de beeldopname gaat missen. Uiteraard wil ik het meeste uit mezelf halen, maar ik wil ook meer en meer een camera die daarin mee gaat.
      Ik weet ook wel dat 'dynamisch bereik' alleen, niet het wondermiddel is. Ik zoek dan ook naar een camera die the next step is.

      En met het budget, praat ik over body (niet over lenzen).

      Comment


      • #18
        Re: De volgende stap in mijn camera-evolutie.

        Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
        Voor mij is eigenlijk het belangrijkste om veel informatie in mijn beeld te krijgen, en de mogelijkheid tot gedetailleerde beelden te kunnen printen.
        Snelheid is voor mij géén punt omdat ik vaak shoot in een gestileerde setting.
        Wel in dat geval zal de a7rii ruim voldoen aan je eisen, detail weergave zal ongeveer gelijk zijn met deze vd a7riii, wel is het zo dat de pixel shift functie, enkel beschikbaar is op de a7riii, detail weergave merkelijk verbetert.
        Pixel shift is volgens mij bruikbaar voor het soort opnames welke jij maakt, prachtige foto's trouwens op je site.
        www.polartha.com

        Comment


        • #19
          Re: De volgende stap in mijn camera-evolutie.

          Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
          Wel in dat geval zal de a7rii ruim voldoen aan je eisen, detail weergave zal ongeveer gelijk zijn met deze vd a7riii, wel is het zo dat de pixel shift functie, enkel beschikbaar is op de a7riii, detail weergave merkelijk verbetert.
          Pixel shift is volgens mij bruikbaar voor het soort opnames welke jij maakt, prachtige foto's trouwens op je site.
          dank je wel.

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik speel in een andere competitie met een 7D2 cropcamera, maar pieker hier ook dikwijls over.

          De door alex606 aangehaalde grafiek toont duidelijk aan dat de oudere Canon sensoren onder ISO 400 niet meer verbeterden (de lijn vlakt af). Mijn 7DII en de 5DIII zijn in dat geval.
          Bij de laatste generatie (80D enz, 5DIV, 1DxII) heeft Canon die lijn wat rechtgetrokken, dwz dat het dynamisch bereik groter is.
          (ik vind trouwens dat de 5DIV goed meekan in de grafiek)

          Er worden nu in reviews testen gedaan met 5 stops onderbelichting om dat te demonstreren. Canon is daar inderdaad nog altijd achter.

          Maar zoals Sieg opwerpt, als je goed belicht, waarom heb je dat nodig.
          Bovendien staan ook de nabewerkingsprogramma's niet stil, een paar 100 EUR hieraan besteden is alvast goedkoper dan van camera of merk veranderen.
          Over welke programma's praat je dan? Ik werk met combinatie van LR en PS.

          Bedankt voor de reacties alvast.
          Ik denk, dat ik even ga kijken wat Canon gaat doen dit jaar. En wat de rumored Canon X zou kunnen worden.
          Het is inderdaad zo, dat ik al wat mooi glas bij elkaar heb en dat het zonde zou kunnen zijn om dat te veranderen.

          Maar als ik rondkijk staan Nikon maar zeker Sony wel voorop wat betreft ik zoek in een nieuwe camera. Maar ja...

          Comment

          Working...
          X