Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

Ik heb al veel beelden bekeken ondertussen en soms is dit effect in het deel van de foto dat niet in focus is (bokeh) ?

Op deze site vind je veel voorbeelden :

The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

Comment

In dit geval was dit inderdaad niet het deel dat in focus was. Maar dat heb je al snel bij lucht. .zag het bij veel foto's. Met name lucht, water en dergelijke. Bij drukke delen van een foto zoals gras valt het niet op.
      www.dpix.nl event photography

Comment

In de volgende foto heb je ook zwarte structuren (grapje)

Nee serieus, ik heb structuur nog niet veel gezien in de beelden van E-M1.2 of G9 (20.3MP sensor is wel wat beter dan de vorige, vooral in de schaduwgebieden volgens reviewers)
        Kan wel nog niet goed inschatten wat het verschil in hoge iso is (meeste testen doen ze in situaties met voldoende licht... bij weinig licht, als je high iso echt nodig hebt, zie je meer verschillen)
        Last edited by Dpix; 11 februari 2018, 09:15.

Comment

Inmiddels de camera vaker mogen testen en het fenomeen niet meer gezien.
          Geen idee waar het vandaan kwam. De camera instellingen stonden nog op standaard instellingen.
          Daarin lag dus niet de oorzaak.
          Inmiddels ook de ISO ruis getest en vergeleken met de 5D mk III.
          Daar lever je uiteraard kwaliteit op in, maar het is nog acceptabel. Het valt me nog mee.

Al met al geen verkeerde camera.
          Nu twijfel ik om de overstap te maken van de 5D mi III.

Dat scheelt het nodige gewicht, maar al het glaswerk is niet meer te gebruiken....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
            Dat scheelt het nodige gewicht, maar al het glaswerk is niet meer te gebruiken....
            Daar doe ik het ook voor... En die G9 kan je zeker hele mooie beelden maken als je het goed aanpakt!

Comment

Ik denk dat jullie met de G9 een vrij goed toestel gebruiken.

In het Panasonic forum - hebben ze in het begin enkele problemen gehad - maar die zijn intussen opgelost. De mogelijkheden en de beeldkwaliteit worden steeds indrukwekkender.

Wel werd daar vaak Panasonic Body met de Panasonic lenzen gebruikt. Maar ook de Oly objectieven hebben een uitstekende kwaliteit bij niet bewegende opnames.

Comment

Ik denk er aan om deze te kopen met Olympus lenzen. Ook voor bewegende beelden. Moet geen probleem zijn lijkt me. De lens OS die je verliest heeft toch geen invloed op bewegende opnames.

Comment

Er is een heel mooi vergelijk verschenen op Mirrorless Comparison :

Updated on: January 14th, 2020 In all my time reviewing cameras, never have I received so many requests to write about a specific product as I have with the Panasonic Lumix G9. Many of you have been patiently waiting for this article, and some of you have kindly shared suggestions ... Read more

Comment

Hele mooie vergelijking. Maakt alleen de overstap nog lastiger.
                    Voorkeur gat uit naar de Panasonic G9, maar de lenzen van Olympus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
                      Hele mooie vergelijking. Maakt alleen de overstap nog lastiger.
                      Voorkeur gat uit naar de Panasonic G9, maar de lenzen van Olympus.
                      Panasonic Leica 12-60/2.8-4 vind ik anders wel hele goeie (iets meer bereik dan 12-40)
                      De Oly 12-100/4 is dan nog meer favoriet maar die is redelijk duur en vrij zwaar voor M43
                      Oly 60 Macro werkt op beide evengoed volgens reviewers
                      Pana 100-400 is ook een superlens

...tenzij je enkel 2.8 lenzen wil...

Comment

De Panasonic G9 en de Olympus E-M1MkII zitten dus heel dicht bij elkaar en een keuze tussen de twee hangt van details af kunnen we leren uit de vergelijkende testen. Maar, als je de dienst naverloop nodig hebt is er een heel groot verschil tussen Olympus en Panasonic.
                        Toen mijn Olympus E-M1MkI zijn sluiter heel soms eens bleef hangen volstond een telefoontje naar Olympus. Er werd toen een afspraak gemaakt en de volgende dag stond een koerier aan de deur die mijn toestel kwam ophalen. Drie werkdagen later stond de koerier weer voor de deur met mijn gerepareerd toestel (nieuwe sluiter, sensor gereinigd en nog een poetsdoekje gratis toe). Een paar weken later belde de servicedienst van Olympus mij op om te vragen of de herstelling naar wens verlopen was en het euvel goed verholpen. Kosten NUL euro, service 100%.
                        Begin dit jaar was de beeldstabilisatie van mijn Panasonic 100-400 lens stuk. Bij Panasonic moet je een defect toestel zelf binnenbrengen of opsturen naar de verdeler. Dat dus gedaan. We zijn nu bijna 5 weken verder, maar nog geen nieuws van mijn lens.
                        Moraal van mijn verhaal. De twee camera’s zullen elkaar niet veel ontlopen qua kwaliteit, de diens naverkoop is bij Olympus top, bij Panasonic hmmm,....??. (of heeft iemand andere ervaringen)
                        Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
                        Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

Comment

Geen ervaring met de service van deze merken. Keuze zal voor iedereen persoonlijk zijn.
                          Groot voordeel van de Panasonic is toch wel het display aan de bovenzijde.
                          Dat heb ik ook bij m'n Canon en zou ik niet willen missen. Maar de Olympus lenzen genieten mijn voorkeur. Met name de 12-100. Groothoek en macro lens erbij en de set is compleet. G9 is heel aantrekkelijk geprijsd bij Eglobal. Daar toch al goede ervaringen mee gehad. 1249 euro is wel heel aantrekkelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wike Bekijk bericht
                            De Panasonic G9 en de Olympus E-M1MkII zitten dus heel dicht bij elkaar en een keuze tussen de twee hangt van details af kunnen we leren uit de vergelijkende testen. Maar, als je de dienst naverloop nodig hebt is er een heel groot verschil tussen Olympus en Panasonic.
                            Toen mijn Olympus E-M1MkI zijn sluiter heel soms eens bleef hangen volstond een telefoontje naar Olympus. Er werd toen een afspraak gemaakt en de volgende dag stond een koerier aan de deur die mijn toestel kwam ophalen. Drie werkdagen later stond de koerier weer voor de deur met mijn gerepareerd toestel (nieuwe sluiter, sensor gereinigd en nog een poetsdoekje gratis toe). Een paar weken later belde de servicedienst van Olympus mij op om te vragen of de herstelling naar wens verlopen was en het euvel goed verholpen. Kosten NUL euro, service 100%.
                            Begin dit jaar was de beeldstabilisatie van mijn Panasonic 100-400 lens stuk. Bij Panasonic moet je een defect toestel zelf binnenbrengen of opsturen naar de verdeler. Dat dus gedaan. We zijn nu bijna 5 weken verder, maar nog geen nieuws van mijn lens.
                            Moraal van mijn verhaal. De twee camera’s zullen elkaar niet veel ontlopen qua kwaliteit, de diens naverkoop is bij Olympus top, bij Panasonic hmmm,....??. (of heeft iemand andere ervaringen)
                            Er is al zelden iets stuk gegaan van mijn Panasonic toestellen... maar als het stukgaat.. is de service gewoon een ramp bij Pana.
                            Het duurt gewoon veel te lang ...
                            Ik heb dezelfde ervaringen gehad met een Home-cinema projector.. triestig gewoon .. dus hier nu alleen nog maar Epson Projectoren met top service
                            Wat Service bij Olympus betreft.. heel goed dus.
                            Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
                            X