Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?

Hallo,

Nog een vergelijking:
    https://www.dpreview.com/articles/4945973337/panasonic-lumix-g9-vs-olympus-om-d-e-m1-ii

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
      Komt erop neer dat ze zeer gewaagd zijn aan mekaar...
      ...om het nog wat moeilijker te maken LOL....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Komt erop neer dat ze zeer gewaagd zijn aan mekaar...
        ...om het nog wat moeilijker te maken LOL....
        Veel plezier met uw keuze
        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Gisteren kort met de combi G9 en 40-150 f2.8 mogen spelen.
          Opvallend was het oranje hulplicht gebruikt wordt bij minder licht. Deels scheen het tegen de zonnekap. Deels tegen de persoon waarvan ik een foto maakte. Ik fotografeer regelmatig in theaters. Daar is flitsen niet toegestaan. Maar dit licht zal ook niet gewaardeerd worden. Ik neem aan dat het noodzakelijk is voor de autofocus methode die Panasonic gebruikt? Maakt de Olympus omd em1 mark ii hier ook gebruik van? Gaat de autofocus flink achteruit als ik het hulplicht uitschakel? Voor mij is dit licht echt geen optie.
          www.dpix.nl event photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scannie Bekijk bericht
            Gisteren kort met de combi G9 en 40-150 f2.8 mogen spelen.
            Opvallend was het oranje hulplicht gebruikt wordt bij minder licht. Deels scheen het tegen de zonnekap. Deels tegen de persoon waarvan ik een foto maakte. Ik fotografeer regelmatig in theaters. Daar is flitsen niet toegestaan. Maar dit licht zal ook niet gewaardeerd worden. Ik neem aan dat het noodzakelijk is voor de autofocus methode die Panasonic gebruikt? Maakt de Olympus omd em1 mark ii hier ook gebruik van? Gaat de autofocus flink achteruit als ik het hulplicht uitschakel? Voor mij is dit licht echt geen optie.

Dit soort hulplichten zijn beschikbaar op meerdere toestellen/merken en heeft op zich niet veel te maken met de DFD focus van Panasonic.
            Ook denk ik niet dat dit licht iets zou helpen in theater of sporthal ofzo... Dit heeft enkel op beperkte afstand nut. De meesten zettten dit ook uit volgens mij.

Ik weet niet of je deze shooting experience gelezen hebt?

Je kan de vraag daar misschien eens stellen maar vermoed niet dat ze dat AF-hulplicht gebruikt hebben.
            Volgens de meeste testen is de AF-C wel heel goed, enkel wat raar in het begin als je DFD niet gewend bent (wobbling AF in zoeker) maar het resultaat is blijkbaar toch best netjes.

Wat vond je van het toestel zelf?

Comment

Ik kom van een 5D mark III. Vind het een mooi toestel maar wel wennen. Met name het feit van de zoeker tov een spiegelreflex camera.

Wil voor de overstap naar deze camera er zeker van zijn dat hij zonder hulplicht ook een goede focus heeft. Hulplicht zit er niet voor niets op vrees ik...

Comment

Ik kom van een 5D mark III. Vind het een mooi toestel maar wel wennen. Met name het feit van de zoeker tov een spiegelreflex camera.

Wil voor de overstap naar deze camera er zeker van zijn dat hij zonder hulplicht ook een goede focus heeft. Hulplicht zit er niet voor niets op vrees ik...
                Hoi Scannie,

Zoals dpix al aangaf, hulplicht voor AF is op veel body’s toepasselijk, is eigenlijk als er bijna totaal geen licht is.
                Een EVF, persoonlijk zou ik nooit zonder willen. En ik heb daar redenen genoeg voor. Dus wees geduldig, test je camera volledig en oordeel niet te snel. Er is een zekere inloop periode nodig om een goed beeld van je toestel te kunnen vormen, maar uiteraard is een eerste positieve indruk belangrijk alvorens je tot een aankoop overgaat. Maar ook dat zegt niets.
                Het zou de eerste niet zijn die in de beginfase positief is over een nieuw systeem en achteraf er spijt van heeft.
                Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Gebruik geen af-hulplicht bij combi van lumix/olympusOMD met 40-150 omdat zelfs dit storend kan zijn in theater. En is zeker niet slechter dan ik van nikon gewoon was. Lumix gx8 doet het net iets beter dan OMDEM1 om te focussen bij slechter licht naar mijn gevoel.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Hallo,

Ik heb vandaag de E-M1MkII + 14-150mm gebruikt tijdens "VRT Vooruitzicht 2018 On tour".
                    Alles op "stil", AF-hulplicht uit en toch perfecte en snelle AF. Geen probleem dus. De E-M10MkII doet trouwens hetzelfde.

Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Blijkbaar is de OM-D E-M1 Mark II in prijs gezakt naar 1699 (ik vermoed door komst Pana G9)
                      Ik hou de nieuwe Fuji ook nog in 't oog (X-H1 wordt aangekondigd op 15 feb)
                      Hier review van de G9 door de ogen van een Olympus bediende
                      Robin Wong... altijd interessant https://blog.mingthein.com/2018/01/2...g9/#more-16849

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                        Hier review van de G9 door de ogen van een Olympus bediende
                        Robin Wong... altijd interessant https://blog.mingthein.com/2018/01/2...g9/#more-16849
                        Heb ik gelezen en is door hem zeer goed ontvangen...MAAR...reviews lezen van Robin Wong is altijd gevaarlijk!!...Dan wil je naar de winkel gaan en ene gaan kopen

Comment

Heb nu serieuze plannen om van de 5D mark III over te stappen op deze camera vanwege onder andere het gewicht. Combi met Olympus 12-100 pro f4.0. Andere lenzen zoals een groothoek en macro komen later. Eerst nog eens de ISO ruis testen. Dat kan nog een struikelblok zijn bij low light situaties.
                          Iemand al ervaring?

Comment

Heb nu serieuze plannen om van de 5D mark III over te stappen op deze camera vanwege onder andere het gewicht. Combi met Olympus 12-100 pro f4.0. Andere lenzen zoals een groothoek en macro komen later. Eerst nog eens de ISO ruis testen. Dat kan nog een struikelblok zijn bij low light situaties.
                            Iemand al ervaring?
                            Op pagina 2 an cameralabs review kan je dit zien...

Ik vind het enorm meevallen en erg bruikbaar tot iso 3200...
                            6400 kan misschien nog met wat nabewerking.

Comment

Ik heb gisteren nog eens met de G9 kunnen ' spelen'.
                              Bij het beoordelen van de foto's kom ik tot een vreemde ontdekking.
                              Bij het vergroten van foto's (ook op 100 ISO) is er een ongewenste structuur zichtbaar die ik niet kan thuisbrengen.
                              Het is geen ISO ruis. Maar is wel in sterke mate aanwezig.
                              Zie hier een willekeurige foto met een deel van de wolken.

Ter vergelijking een foto met de 5D mark III, die dit verschijnsel totaal niet heeft.

https://www.dropbox.com/s/9y240aayv8...51.29.png?dl=0
                              Last edited by scannie; 10 februari 2018, 15:11. Reden: link aangepast

Comment

Ik heb gisteren nog eens met de G9 kunnen ' spelen'.
                                Bij het beoordelen van de foto's kom ik tot een vreemde ontdekking.
                                Bij het vergroten van foto's (ook op 100 ISO) is er een ongewenste structuur zichtbaar die ik niet kan thuisbrengen.
                                Het is geen ISO ruis. Maar is wel in sterke mate aanwezig.
                                Zie hier een willekeurige foto met een deel van de wolken.

Ter vergelijking een foto met de 5D mark III, die dit verschijnsel totaal niet heeft.

https://www.dropbox.com/s/9y240aayv8...51.29.png?dl=0
                                Staat er op de Panasonic iets van hoge lichten aan? Dat hij 2 opnamen met elkaar combineert.
                                Waar een wil is, is een weg
                                ---------------------------------

Comment

Working...
                                X