Re: Panasonic MFT (G9) icm Olympus lenzen, welke nadelen?
Ja, als je reeds Olympus lenzen hebt dan lijkt met de EM-1 MKII inderdaad de beste keuze...
De voordelen voor G9 zou voor mij de volgende zijn:
- EVF heeft 3.68 pixels/ 0.83x vergroting en zou bijna geen blackout hebben tijdens het tracken van bewegende voorwerpen
- joystick om AF punten te selecteren
- USB charging
- 300€ goedkoper
De nadelen zijn grotere body en zwaarder gewicht...
Uiteindelijk niet veel verschil inderdaad.
Ik vind het wel een nadeel om meer te betalen voor de Oly die al meer dan een jaar gereleased is...
Ik dacht ook gelezen te hebben op dit forum dat Funky deze EM-1 MKII een overhyped toestel vond maar vind dit niet direkt terug.
Panasonic heeft wel de 100-400 en Olympus heeft een geweldige 12-100/F4
Ik fotografeer het meeste landschappen en daarom twijfel ik over Fuji die vooral beter is op hogere iso tov m43...
Sony aps-c IQ is dik in orde, enkel de lenzen en body''s zijn minder (aps-c)
Zoals je al kan lezen ben ik er nog niet uit :-)
Ik kom dan ook van de schitterende Sony A7RII...
Ja, als je reeds Olympus lenzen hebt dan lijkt met de EM-1 MKII inderdaad de beste keuze...
De voordelen voor G9 zou voor mij de volgende zijn:
- EVF heeft 3.68 pixels/ 0.83x vergroting en zou bijna geen blackout hebben tijdens het tracken van bewegende voorwerpen
- joystick om AF punten te selecteren
- USB charging
- 300€ goedkoper
De nadelen zijn grotere body en zwaarder gewicht...
Uiteindelijk niet veel verschil inderdaad.
Ik vind het wel een nadeel om meer te betalen voor de Oly die al meer dan een jaar gereleased is...
Ik dacht ook gelezen te hebben op dit forum dat Funky deze EM-1 MKII een overhyped toestel vond maar vind dit niet direkt terug.
Panasonic heeft wel de 100-400 en Olympus heeft een geweldige 12-100/F4
Ik fotografeer het meeste landschappen en daarom twijfel ik over Fuji die vooral beter is op hogere iso tov m43...
Sony aps-c IQ is dik in orde, enkel de lenzen en body''s zijn minder (aps-c)
Zoals je al kan lezen ben ik er nog niet uit :-)
Ik kom dan ook van de schitterende Sony A7RII...
Comment