Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke oudere Nikon body (D90, ..) nog aanschaffen - doel: gebruik oudere lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke oudere Nikon body (D90, ..) nog aanschaffen - doel: gebruik oudere lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
    Ik zag net een Nikon D90 voor 150 euro in de koopjeshoek. Voor dit geld kun je wel leuk spelen met de oude lenzen. De nieuwe D7100 zal ongetwijfeld betere resultaten geven op hogere iso's. Maar de D7200 nog beter. En zo kun je maar verder gaan en verder gaan.

Ik heb hier nog een oude 30D, maakt nog altijd mooie foto's. Maar de huidige 80D (na de 70D, 60D, 50D, 40D) zal zeker betere opnamen maken. Maar voor de prijs van de tweedehandse 30D heb ik altijd nog en leuk toestelletje met magnesium behuizing en met speciale flits aansluiting.

Ik heb soms de indruk dat hier op bd door sociale druk soms meer wordt uitgegeven, dan men eigenlijk wou. Omdat men op de proppen komt omdat beter het huidige verkocht kan worden en een nieuwere type van meer geld beter zou zijn voor het doel.
    Mijn gedacht. +1 !

Comment

Re: Welke oudere Nikon body (D90, ..) nog aanschaffen - doel: gebruik oudere lenzen?

Opapol geeft EEN van de redenen om liever een D300 of D700 te kopen i.p.v. een D90.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Even opletten. Er blijken nog maar weinig mensen te zijn die kunnen leven zonder AF maar persoonlijk kan me dat geen bal schelen. Als het gaat over MF AiS lenzen dan heb je op veel digitaaltjes geen lichtmeting, DAT pas vind ik erg lastig.
        Informeer je goed !
        Ik heb regelmatig met een D300 gewerkt en daar is echt niks mis mee, nog altijd niet. Maar als die de AiS lenzen ondersteunt op het gebied van lichtmeting weet ik niet echt.

Maar ik snap jouw probleem, ik heb hier een aardige verzameling AiS MF liggen die ik zeker nooit in de vuilbak wou pieren, nog altijd niet trouwens...
        Geen denken aan.
        Om concreet te worden, de lenzen zijn de volgende:
        70-210mm 1:4-5.6 D
        AF Nikkor 28mm 1:2.8
        AF micro Nikkor 105mm 1:2.8 D
        AF Nikkor 50mm 1:1.8

Ik ga er van uit dat deze dus allemaal autofocus hebben op een body met motor.
        2 lenzen zijn non-D lenzen, na nalezen begrijp ik dat dit enig effect kan hebben op de licht metering (geen afstandsmeting tot het onderwerp) maar dat dit eigenlijk verwaarloosbaar is, en vooral effect heeft bij fotografie met flits?
        Last edited by Dirk76; 15 januari 2018, 09:40.

Comment

Ik zag net een Nikon D90 voor 150 euro in de koopjeshoek. Voor dit geld kun je wel leuk spelen met de oude lenzen. De nieuwe D7100 zal ongetwijfeld betere resultaten geven op hogere iso's. Maar de D7200 nog beter. En zo kun je maar verder gaan en verder gaan.
          Bedankt voor de tip!
          Late reactie maar ik heb net enkele dagen goed ziek in bed doorgebracht

Ik heb soms de indruk dat hier op bd door sociale druk soms meer wordt uitgegeven, dan men eigenlijk wou. Omdat men op de proppen komt omdat beter het huidige verkocht kan worden en een nieuwere type van meer geld beter zou zijn voor het doel.
          Eens je je begint in te lezen denk je inderdaad, hmm, maar het volgende model is nog net iets beter, zou ik niet beter... totdat je de uiteindelijke jumps in prijskaartje ziet..

ik twijfel momenteel heel erg tussen een D90, en de D3200 houden, of de D3200 verkopen en overstappen op een tweedehands D7000, ik heb de indruk dat dit netto ongeveer op hetzelfde neerkomt.
          Ik heb begrepen dat de stap naar een D7100 een grotere stap vooruit zou zijn, maar dan moet ik wel een opleg doen..

2 verschillende bodies hebben heeft natuurlijk ook zijn charmes, gezien mijn dochter ook interesse in fotografie begint te vertonen
          Last edited by Dirk76; 15 januari 2018, 09:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk76 Bekijk bericht
            Bedankt voor de tip!
            Late reactie maar ik heb net enkele dagen goed ziek in bed doorgebracht

Eens je je begint in te lezen denk je inderdaad, hmm, maar het volgende model is nog net iets beter, zou ik niet beter... totdat je de uiteindelijke jumps in prijskaartje ziet..

ik twijfel momenteel heel erg tussen een D90, en de D3200 houden, of de D3200 verkopen en overstappen op een tweedehands D7000, ik heb de indruk dat dit netto ongeveer op hetzelfde neerkomt.
            Ik heb begrepen dat de stap naar een D7100 een grotere stap vooruit zou zijn, maar dan moet ik wel een opleg doen..

2 verschillende bodies hebben heeft natuurlijk ook zijn charmes, gezien mijn dochter ook interesse in fotografie begint te vertonen
            Persoonlijk zou ik niet zo snel de D3200 verkopen. Maar kijk ook eens naar de D300 waar Spanjaart over had. Dit is weer een meer professionele body tov van de D90.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

Comment

Ik sluit me aan bij Rogier. Koop een D300s voor een prikje en geniet van een professionele body met top ergonomie.
              Deze bijvoorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Ik sluit me aan bij Rogier. Koop een D300s voor een prikje en geniet van een professionele body met top ergonomie.
                Deze bijvoorbeeld.
                Ik ken niet zoveel van Nikon, maar wat is het verschil tussen de D300 en D300s?
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

Comment

Het enige noemenswaardig verschil met de D300 is dat de D300s video kan schieten aan 720p@24fps.
                  D300 doet geen video.

Comment

Maar 199 euro voor een D300s is een mooie prijs.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Working...
                    X