Een tijd geleden heb ik al mijn Nikon materiaal weggedaan omdat het stof begon te vergaren. Na een paar jaar blijft de microbe er en wil ik mij terug wat meer toeleggen op fotografie. Dit zal vooral bestaan uit onderweg fotograferen met de motor, landschappen en de gewone huis en tuin foto's. Ook wil ik deze zomer als ik in de alpen zit tijdens een klimstage het toestel meenemen.
Daarom komt ik dus bij een systeemcamera uit omdat deze redelijk makkelijk mee te nemen zijn en toch voldoende instelmogelijkheden kunnen bieden tov een compactcamera.
Na lang zoeken twijfel ik nog altijd over een paar modellen/ Systemen. Dus alle hulp en eigen meningen zijn zeker welkom.
De Olympus OMD E-M5 mark 2: Weathersealed, IBIS, high res mode, optionele grip en long exposure.
De panasonic G80: ook weathersealed, IBIS, optionele grip en 4K video
Fuji X-T20: APC sensor, betere autofocus( zeggen ze toch) en ook 4K.
Andere? Moest ik sterke kandidaten vergeten zijn laat het zeker weten.
Ik zou wel graag 2 controlwielen hebben omdat ik bijna altijd op de M stand werk en ik trek altijd foto's in RAW.
Video is nu nog niet belangrijk, maar we weten nooit he.
Reflex heb ik naar gekeken, maar dan kom ik al bij de D7200 uit en die vind ik te groot om overal mee te slepen tijdens het klimmen en op de motor.
En mss ook niet onbelangrijk: mijn budget is +/- €1250 voor body en lens.
Daarom komt ik dus bij een systeemcamera uit omdat deze redelijk makkelijk mee te nemen zijn en toch voldoende instelmogelijkheden kunnen bieden tov een compactcamera.
Na lang zoeken twijfel ik nog altijd over een paar modellen/ Systemen. Dus alle hulp en eigen meningen zijn zeker welkom.
De Olympus OMD E-M5 mark 2: Weathersealed, IBIS, high res mode, optionele grip en long exposure.
De panasonic G80: ook weathersealed, IBIS, optionele grip en 4K video
Fuji X-T20: APC sensor, betere autofocus( zeggen ze toch) en ook 4K.
Andere? Moest ik sterke kandidaten vergeten zijn laat het zeker weten.
Ik zou wel graag 2 controlwielen hebben omdat ik bijna altijd op de M stand werk en ik trek altijd foto's in RAW.
Video is nu nog niet belangrijk, maar we weten nooit he.
Reflex heb ik naar gekeken, maar dan kom ik al bij de D7200 uit en die vind ik te groot om overal mee te slepen tijdens het klimmen en op de motor.
En mss ook niet onbelangrijk: mijn budget is +/- €1250 voor body en lens.
Comment