Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D750

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D750

toch nog even 'on topic' aan de TS: gewoon doen !!!

Comment

Als we allemaal alleen moesten kopen wat we nodig hebben zou de economie maar half zo groot zijn.
      Last edited by Franciskine; 22 december 2017, 21:24.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Ik ben net terug van 5 weken Nieuw Zeeland en Australie en schitterende foto's genomen met mijn D750. Toch besloten om mijn camera te gaan verkopen omdat ik er te weinig mee fotografeer dus mocht je interesse hebben
        Sony RX10 III en RX100 III

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          Als we allemaal alleen moesten kopen wat we nodig hebben zou de economie maar half zo groot zijn.
          Half zo groot? Ik vrees zelfs nog geen 30%..

On topic : De D750 is nog steeds een absolute topper...
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Half zo groot? Ik vrees zelfs nog geen 30%..

On topic : De D750 is nog steeds een absolute topper...
            Tja, als het eerder moet dienen voor laat ons zeggen vogels te fotograferen, is dan de D750 nog wel de beste keuze?

--
            map.
            T.T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Tja, als het eerder moet dienen voor laat ons zeggen vogels te fotograferen, is dan de D750 nog wel de beste keuze?

--
              map.
              T.T.
              dan ben je beter af met een D500
              snellere, betere autofocus
              en crop camera dus je hebt minder tele nodig om toch de vogels vol in beeld te brengen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                en crop camera dus je hebt minder tele nodig om toch de vogels vol in beeld te brengen
                Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht

--
                map.
                T.T.
                Als je bij FF blijft is de D850 nog beter natuurlijk.....het grote aantal pixels laat je toe uitsnedes te maken, bij een crop camera kies je inderdaad beter voor de D500.
                Ik heb ooit prachtige foto's kunnen maken van roofvogels met een D3S icm met een Tokina 80-400.
                ( hebben destijds in het foto tijdschrift Zoom gestaan )
                De huidige toestellen zou ik eerder handiger noemen omdat ze meer mogelijkheden bieden en dingen gemakkelijker maken dan vroeger.
                Of de beeldkwaliteit van een camera evenredig verbeterd is met de voorbije evolutie, daar heb ik mijn bedenkingen bij. Het is nu gemakkelijker bepaalde omstandigheden op te vangen dan vroeger, ik denk bvb aan de hogere ISO waarden zonder ruis nu.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Als je bij FF blijft is de D850 nog beter natuurlijk.....het grote aantal pixels laat je toe uitsnedes te maken, bij een crop camera kies je inderdaad beter voor de D500.
                  Ik heb ooit prachtige foto's kunnen maken van roofvogels met een D3S icm met een Tokina 80-400.
                  ( hebben destijds in het foto tijdschrift Zoom gestaan )
                  De huidige toestellen zou ik eerder handiger noemen omdat ze meer mogelijkheden bieden en dingen gemakkelijker maken dan vroeger.
                  Of de beeldkwaliteit van een camera evenredig verbeterd is met de voorbije evolutie, daar heb ik mijn bedenkingen bij. Het is nu gemakkelijker bepaalde omstandigheden op te vangen dan vroeger, ik denk bvb aan de hogere ISO waarden zonder ruis nu.
                  Als het werkt met de lenzen van de TS ( want daar gaat het nog altijd om )
                  dan heb je misschien wel gelijk. maar dan kijken we niet naar de kostprijs en kunnen we evengoed nog wat lenzen aankopen die beter passen op de d850.

Om zo juist mogelijk te antwoorden op de vraag van de TS
                  Oorspronkelijk geplaatst door Walterverheyden Bekijk bericht
                  Ik overweeg om de Nikon D750 aan te schaffen. Goede keuze?
                  moet hij eerst zeggen waarom hij wil overschakelen.
                  Wil hij gewoon een D750 --> Dan is het gemakkelijk, doen, het is een heel goed toestel.
                  Schiet zijn d3300 te kort en zoekt hij dat op te lossen met een D750, dan moeten we weten wat de tekortkomingen zijn, en welke lenzen hij heeft om een zo goed mogelijk advies te geven.

@Walterverheyden, als je wat meer met fotografie bezig bent, dan is een groot verschil zeker het gemakkelijker instellen door de meerdere knopjes en wieltjes.
                  maar dit vind je ook al in de 7000 reeks.
                  Last edited by mlap; 23 december 2017, 12:53.

Comment

Het werken met een D 750 is zonder meer een grote stap vooruit, een trap omhoog. En prijs/kwaliteit (in het FF gamma dn wel) zeker geen slechte keuze.
                    Het feit dat de DX-lenzen er op passen lijkt een pluspunt, maar dat is het hoogstens tijdelijk. Want daardoor wordt de sensor ineens zoveel kleiner (het bruikbaar deel natuurlijk), en dat zal vroeg of laat op de zenuwen werken. Dus zou ik al rekening houden met de aankoop van een (of meerdere) FF-lenzen, gewoon om uit de camera te kunnen halen wat er in zit. En de redenering over de D 500 als alternatief klopt natuurlijk ook. Maar hier moet de TS zelf kiezen tussen DX en FF. Tenslotte is er altijd beter en best....the sky is de limit zeker ?

Comment

Zag er juist eentje staan hier in de rubriek 'Aangeboden' op BD

Comment

Nikon 750 is puik toestel. Toch 3300 niet wegdoen. Tweede body geeft meestal een betere nachtrust en is altijd een alternatief als de 750 te zwaar wordt of toch eens 'binnen' moet.
                        Succes en prettige feesten toegewenst.

Comment

Ik denk dat onze TS van gedachte is veranderd, we hebben hem niet meer gehoord sinds zijn vraag [emoji17]

--
                          map.
                          T.T.

Comment

Working...
                          X