Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijduur Nikon D850

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Batterijduur Nikon D850

    Hoi,

    Lieven Lens, als je van een D4 afkomt, is het normaal dat je het gevoel hebt dat de batterij snel in capaciteit zakt.
    Volgens de Nederlandse handleiding zou de D4 batterij geschikt zijn voor 2600 opnamen... tegen de 1840 van de D850 (ik haal 400 à 500 max...)
    Het gaat me om harde cijfers, aantallen... het liefst met grofweg de manier, instellingen van het toestel.
    Single shots met live view AF verbruikt natuurlijk veel meer dan multi shots met door de zoeker AF.
    Na een totale fabrieksinstellingen reset is er bij mij nog geen verbetering, helaas.
    Na mijn Sevilla vakantie over 1,5 week zal mijn D850 een bezoek gaan maken aan het Nikon hospitaal.

    Comment


    • #32
      Re: Baterijduur Nikon D859

      400 opnames met één batterij is wel héél weinig hoor, lijkt me niet normaal

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: Baterijduur Nikon D859

        Update op#27: Ondertussen terug een 400tal opnames met liveview en ND filters dus camera blijft constant in gebruik en 45% van de batterij over dus tevreden.
        Op een middag thuis een poos in de menu's bezig geweest en camera aan en uit en veel testen en dan zie je dat de batterij snel verminderd dus is het voor mij toch duidelijk
        dat het zoeken in de menu instellingen een groot verbruik als resultaat is.

        Comment


        • #34
          Re: Batterijduur Nikon D850

          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht

          400 en nog 40% over zou mij ook positiever stemmen...
          Meestal is het bij mij dan al op en ík probeer dan zo weinig mogelijk stroom te verbruiken.
          Effetjes... wat bedoel je met "LE opnames"? Live View?

          Ik mag toch een beetje ontevreden gevoel krijgen als ik bij zo zuinig mogelijk gebruik maar 400 à 500 stuks haal in plaats van 1850 theoretisch, 1200 (?) praktijk.
          (bij een auto zou je echt wel ontevreden zijn...)

          Gisteren heb ik m'n D850 nog eens een keer ge-reset. Maar dan nu niet met de 2 groene dot knopjes, maar in het menu.
          Dan gaat de cam echt helemaal op zijn fabrieksinstellingen, behalve datum en tijd instelling.
          Met de 2 button reset, reset de camera maar een paar dingen, de meeste instellingen blijven gewoon staan.
          Kijken of dit effect heeft.
          En zelfde resultaten met andere accu ?
          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

          Comment


          • #35
            Re: Batterijduur Nikon D850

            Hoi,
            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
            En zelfde resultaten met andere accu ?
            Als je de camera reset, veranderd er het een en ander in de camera, niet met de batterijen.
            Helaas heeft de reset geen verandering gebracht, ook niet met m'n 2e originele batterij...
            Volgende week genieten van een weekje Sevilla, daarna mag m'n D850 naar de Nikon doctoren in Beverwijk.

            Comment


            • #36
              Re: Batterijduur Nikon D850

              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
              Hoi,

              Als je de camera reset, veranderd er het een en ander in de camera, niet met de batterijen.
              Helaas heeft de reset geen verandering gebracht, ook niet met m'n 2e originele batterij...
              Volgende week genieten van een weekje Sevilla, daarna mag m'n D850 naar de Nikon doctoren in Beverwijk.
              Ik bedoelde met de reserve Accu ook niet op de reset Adrie, gewoon of je dezelfde resultaten hebt met 2é batt. bij het algemene probleem van het leeglopen. (het kon ook zijn dat je nog geen 2e accu had)

              Dit probleem doet me zo'n beetje denken aan onze Landis en Staeffa thermostaat.
              Om de drie maanden liepen de 4 AA batterijen leeg. Wat niet normaal is voor zo'n toestel.
              We hebben deze na 2 jaar vervangen door éénzelfde typ/model en deze functioneert nu al 3 jaar op dezelfde batterijen.

              Vermits zo'n thermostaat niet zoveel elektronica bezit, zou het probleem bij jouw Nikon misschien ook erg eenvoudig kunnen zijn.
              Nu ja, het is op garantie maar het is toch altijd balen als je camera weer binnen moet (ook voor iets banaal)
              En ik ken dat gevoel, ik kan mijn camera niet missen .. ook al heb ik hem niet nodig.
              Hopelijk vind je nog zelf een oplossing en vind je het kleine issue zelf .. maar ik vrees ervoor
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #37
                Re: Batterijduur Nikon D850

                Hoi Funcky,
                Ik heb 2 originele EN-EL15a batterijen, waarmee ik m'n kunstjes moet vertonen...
                De batterijen zijn oké, ze lopen niet leeg en zijn goed op te laden met de originele lader.
                Tuurlijk vind ik het vervelend, maar ik heb de camera niet nodig voor werk of iets dergelijks. Puur hobby.
                Ik wil gewoon minimaal 1000 foto's kunnen maken met één batterijvulling.
                Mocht ik in die tijd een camera nodig hebben, leen ik een D750/D800/D810 van de winkel.
                Het zelf vinden heb ik opgegeven, ik heb al mijn instellingen doorworteld, zonder effect.
                Anders had de fabrieksinstellingen reset wel soelaas geboden.
                Ik heb alle stroomverslinders uit staan, maar fotografeer wél op mijn eigen manier, anders hou ik mezelf voor de gek.
                Nee, ik heb het gevoel dat er iets niet goed is en hoop dat Nikon dat kan vinden.
                Anders moeten ze me maar een nieuwe geven en deze laten refurbishen...
                Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het prima voor mekaar komt.
                Bij mijn laatste contacten, 1 maandje terug, met mijn dealer en Nikon reageerde Nikon (en m'n dealer) heel snel en kordaat. En naar wens.

                Comment


                • #38
                  Re: Batterijduur Nikon D850

                  Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
                  Hoi heeft er iemand ervaring met het baterijgebruik van de D850?
                  Tot ze leeg is zeker, wat is eigenlijk het probleem?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Batterijduur Nikon D850

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Tot ze leeg is zeker, wat is eigenlijk het probleem?

                    Te koud voor u om buiten iets leuks te gaan doen?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Batterijduur Nikon D850

                      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht

                      Te koud voor u om buiten iets leuks te gaan doen?
                      Te koud is ook niet goed voor je batterij.
                      In onze analoge tijd was het om de 36 kliks filmpje wisselen, nu klagen ze dat ze
                      maar 500 kliks kunnen maken met één batterijlading, is dat dan zo een ramp om even 10 sec.
                      een batterijtje te wisselen?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Batterijduur Nikon D850

                        Als er getest wordt via standaard CIPA tests en 1840 stuks gehaald wordt...
                        Wat toch wel mag betekenen, dat je in de gemiddelde praktijk er 1000 à 1200 stuks moet kunnen halen...
                        Dan mág je bij 500 stuks max klagen... de camera kost tenslotte €3800...
                        Als uw 1400cc autootje 1:5 loopt en de andere 300.000 1400cc autootjes 1:20,8...
                        Vind u dat helemaal niet erg of vervelend en leeft tevreden verder.
                        Niet hé?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Batterijduur Nikon D850

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Te koud is ook niet goed voor je batterij.
                          In onze analoge tijd was het om de 36 kliks filmpje wisselen, nu klagen ze dat ze
                          maar 500 kliks kunnen maken met één batterijlading, is dat dan zo een ramp om even 10 sec.
                          een batterijtje te wisselen?
                          Het is inderdaad een gezeur: mijn D800 zou circa 300 kliks moeten kunnen maken op een acculading, of dat zo is ben ik nooit achter gekomen omdat ik hooguit 50 opname maak wanneer ik op pad ben ( observeren dan pas fotograferen) en ik heb ook nog nooit mijn reserve accu hoeven te gebruiken.
                          Wanneer ik het resultaat zie van de veelklikkers dan lijken negen van de tien foto's op elkaar die ze geslaagd of niet onbewerkt op het internet gooien en waar natuurlijk geen mens meer naar kijkt. Overigens waren halen ze de tijd vandaan om duizenden foto's van één sessie te beoordelen laat staan zo nodig te bewerken.
                          Last edited by Eenbes; 25 februari 2018, 23:46.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Batterijduur Nikon D850

                            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Het is inderdaad een gezeur: mijn D800 zou circa 300 kliks moeten kunnen maken op een acculading, of dat zo is ben ik nooit achter gekomen omdat ik hooguit 50 opname maak wanneer ik op pad ben ( observeren dan pas fotograferen) en ik heb ook nog nooit mijn reserve accu hoeven te gebruiken.
                            Wanneer ik het resultaat zie van de veelklikkers dan lijken negen van de tien foto's op elkaar die ze geslaagd of niet onbewerkt op het internet gooien en waar natuurlijk geen mens meer naar kijkt. Overigens waren halen ze de tijd vandaan om duizenden foto's van één sessie te beoordelen laat staan zo nodig te bewerken.
                            Omdat u zo "geweldig" bezig bent met uw observeren/fotograferen...
                            Met "Goddelijke" overtuiging anderen veroordeeld tot gootfotografen...
                            Ben ik toch genoodzaakt uwen Heiligheid licht/ligt te corrigeren.
                            Uw kennis van uw eigen materiaal schiet te kort, maar is wel voldoende groot om anderen te ver/beoordelen.
                            CIPA test van uw D800 is 900 stuks. Als u daar maar 300 stuks mee haalt moet u daarover zeuren.
                            Maar geen nood, ik zal me van verdere tekst hier onthouden, dus moet u andere onderwerpen gaan ver/beoordelen of ze wel voldoende waardig zijn.

                            Gegroet en tot een volgend leven.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Batterijduur Nikon D850

                              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              Als er getest wordt via standaard CIPA tests en 1840 stuks gehaald wordt...
                              Wat toch wel mag betekenen, dat je in de gemiddelde praktijk er 1000 à 1200 stuks moet kunnen halen...
                              Dan mág je bij 500 stuks max klagen... de camera kost tenslotte €3800...
                              Als uw 1400cc autootje 1:5 loopt en de andere 300.000 1400cc autootjes 1:20,8...
                              Vind u dat helemaal niet erg of vervelend en leeft tevreden verder.
                              Niet hé?
                              Als je het dan toch over een auto wil hebben, ik ken geen enkele auto die de testnormen haalt....

                              En nu terug naar de camera, je zegt hierboven zelf dat de CIPA test bij een D800 op 900 staat.
                              Deze testen worden uitgevoerd op een manier om een zo groot mogelijk aantal te behalen.
                              D800 en D850 hebben dezelfde EN-EL 15 batterij net als de D500.
                              D850 heeft een veel uitgebreidere AF module (volgens Nikon Club Nederland een stroomvreter)
                              D850 met heel wat meer verwerken en wegschrijven en heeft een nog beter scherm, is bovendien
                              voorzien van knopverlichting enz.
                              En wat zijn de instellingen om een CIPA norm te bepalen?
                              Stel de camera zodanig in dat het scherm uitstaat, zet er slechts één enkel kaartje in stel in op NEF
                              knopverlichting uit, lcd verlichting ook uit geen jpg verwerking AF uit enz enz.
                              Zelf heb ik nog nooit en bij geen enkele camera uitgezocht hoeveel kliks ik kan maken per lading.
                              Moest mijn batterij abnormaal snel leeg lopen in standby stand, dan zou ik mij wel zorgen maken,
                              maar als ik bij normaal gebruik met wat gebruik van de vele mogelijkheden en dubbel wegschrijven naar
                              twee kaartjes jpg en nef 500 opnames kan maken, dan maak ik mij daar totaal geen zorgen over omdat er
                              ergens vermeld staat dat dat ding tot 1840 opnames kan maken op één lading.
                              Ik denk zelfs dat ik nog nooit op geen enkele van mijn Nikon camera’s 1.000 opnames heb gehaald,
                              zelfs niet op mij D3s met grote batterij en zeker niet op mijn D800 en D500.
                              Nog een punt is welk objectief gebruik je, is het een AF-s, staat VR aan.
                              Zet daar eens een Nikon 200mm macro AF-D op, en gebruik wisselende afstanden met AF-c aan,
                              wedden dat je er geen 300 zal halen.
                              Om nog eens met auto’s te vergelijken, als ik met mijn auto van hier naar Langmark rijd bij mooi warm weer
                              dan kom ik gemakkelijk aan een verbruik van 1 op 20, is een lange rechte weg zonder stoplichten.
                              Als ik daarentegen hier de rijksweg neem en van hier naar Izegem rijd (ongeveer zelfde afstand) en dat
                              bij koud en guur weer, ruit en zetelverwarming aan en 25 keer stoppen en terug vertrekken, dan kom
                              ik aan een verbruik van 1 op 8, zowel met mijn Mercedes of met de Subaru.
                              Moet ik dan gaan klagen dat er in de documentatie staat “gemiddeld verbruik tussen 4,5 en 6,8 liter per 100 Km” ?
                              Of als ik met de Subaru in de bergen een stukje off road ga in low gear stand, dan zal ik vooral zorgen
                              dat mijn tank vol genoeg is, want ik weet dat ik dan wat meer verbruik mag verwachten.
                              Daarom dat ik een paar antwoorden terug zei “wat is eigenlijk het probleem?”

                              Comment

                              Working...
                              X