Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opnames bij weinig licht: Nikon D5500 vs Nikon D7500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opnames bij weinig licht: Nikon D5500 vs Nikon D7500

    Je hebt (meestal) ook de mogelijkheid om de AF-assist te gebruiken zonder te flitsen,

    Inderdaad. De AF-assist staat bij mij steeds aan, al gebruik ik de flitser an sich niet.

    In donkere omstandigheden heb ik redelijke resultaten met de d5500, maar een van de grootste problemen is dat op een vrij groot aantal foto's op het verkeerde punt wordt scherpgesteld, niettegenstaande ik meestal één centraal scherpstelpunt gebruik en dan herkadreer. Anderzijds kan je ook geen wonderen verwachten in donkere omstandigheden hé. Maar ik vroeg me af of de D7500 - met een meer geavanceerd scherpstelsysteem dan de D5500 - dat niet beter zou doen.

    Comment


    • #17
      Re: Opnames bij weinig licht: Nikon D5500 vs Nikon D7500

      Oorspronkelijk geplaatst door PeterjmTim Bekijk bericht
      Waarom overweeg je geen d500? Wel wat duurder maar echt wel goed op hogere iso . Zeker voor een crop

      Bij mijn weten gebruikt de D500 dezelfde sensor en dezelfde processor als de D7500, dus ik denk niet dat er verschil is qua beeldkwaliteit tussen de twee.
      daar kan je wel eens versteld van staan
      veel beter autofocus, meer gewone en meer cross sensoren 153 (99) vs 51 (15)
      betere gevoeligheid voor autofocus EV-4 tov EV-3
      deze twee punten zorgen al voor betere en meer gelukte fotos onder slechte lichtomstandigheden
      ....
      ik zou zo is zo voor een D500 gaan
      ook al voor de betere sluiter , beter afdichting tegen vocht en stof

      Comment

      Working...
      X