Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeemcamera of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Systeemcamera of niet?

    ligt er maar net aan welke lenzen inderdaad.

    ik gebruik nu een Nikon D610 met 200-500, weegt 3150 gram, ik ben aan het kijken naar een Olympus Em1 m2 met panasonic 100-400 lens, weegt 1559 gram (ik overweeg ook nog de Panasonic G9 dan weegt het totaal 1643 gram) . Toch een behoorlijk verschil als je dat op je rug mee moet dragen tijdens wandelingen in de bergen. als ik mijn hele set vervang ga ik van 4650 gram naar 1953 gram. komen misschien een paar batterijen bij maar dat mag de pret niet meer drukken. Voor mij persoonlijk omdat ik veel reis wel een groot verschil.
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #17
      Re: Systeemcamera of niet?

      Een vooringenomen antwoord.

      Fuji x-T20 zit in je budget en is behoorlijk compact. Batterij kan ook in-camera opgeladen worden via usb. Is handig in de rugzak, maar ook op hotel omdat je dan 2 batterijen tegelijk kan opladen.

      Ik meen dat Nepal niet zo droog is in maart, kan verkeerd zijn. Misschien ook iets om mee rekening te houden. Buiten budget is de Fuji x-T2 weather resistant + enkele van de WR primes (23, 35, 50).
      Maar in dat geval kan je - toch qua winst in grootte en gewicht - beter bij je Nikon blijven.

      Los van systeemcamera's en de zoekerkwestie... wat met premium compactjes?
      Nepal heb ik bv. zelf gedaan jaren geleden met een Canon G9. Het was een nogal actieve reis. De 40D bleef daarom thuis. Geen spijt van gehad.
      De suggestie van unalom voor een Sony RX100 vind ik in die zin zeer terecht.
      Afhankelijk van hoe je welbepakt je reist (valies, rugzak, trekken van hot naar her of vervoerd van hotel naar hotel?, afgesloten kamers of niet?) kan je uw Nikon materiaal zelfs combineren met zo'n RX100.
      Het ding weegt minder dan een lens, en het kost u ook peanuts. Koop hem voor de reis en verkoop hem achteraf.

      Nepal betekent mooie mensen om te fotograferen en mee te babbelen, dus een "non intrusive" camera heeft zo zijn voordelen.
      Last edited by JuLi; 15 december 2017, 07:26.
      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

      Comment


      • #18
        Re: Systeemcamera of niet?

        Wat mij telkens opvalt bij de voorgestelde configuraties is de beperkte groothoek (met 28mm FF-equivalent kom je bv bij gebouwen snel tekort).

        Comment


        • #19
          Re: Systeemcamera of niet?

          Olympus heeft een 9-18 groothoek (18-36 FF equivalent) die momenteel rond de € 400 draait.

          Comment


          • #20
            Re: Systeemcamera of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door NicoR Bekijk bericht
            Olympus heeft een 9-18 groothoek (18-36 FF equivalent) die momenteel rond de € 400 draait.
            155g is niet veel.

            De Canon EF-M 11-22 weegt er 220, maar dat is voor een APS-C.
            De nieuwe EOS M100 is qua gewicht en afmetingen (en ook prijs) vergelijkbaar met de Four Thirds.

            In elk geval loop je dan al rond met een breedhoekzoom, een normaal- en een tele.

            Comment

            Working...
            X