Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen opladen Canon en Fujifilm en MacBookAir in Mobilhome 12 V

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm en laptop in Mobilhome 12 V

Hey Bart,
    dank je vr deze uitgebreide info , de batterij expert.
    Dus deze zou dan voldoende zijn om, om op te laden tijdens het NIET rijden.
    Heb gezien vr de MBA is 45 W nodig dus dat valt mee.

Idd er zijn twee accu's in de mobilhome.
    de vraag is waar die 12V aansluitingen aanhangen, die ééne in het dashbord zou ik denken aan de "start accu" en dat is dan niet zo best die te gebruiken denk ik dan.
    ik zie dat er toch een beveiliging op zit, dus ik denk dat het ééntje is die kan dienen.

heb aan de verhuurders gevraagd of er nog meerdere 12V aansluitingen zijn en aan welke batterij die gekoppeld zijn, dus ff afwachten.
    Last edited by IngridVD; 1 december 2017, 19:58.
    groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Die kan 150W leveren bij 230V, dat is voldoende voor wat je ermee wil doen.
      Let er wel op dat 150W bij 12V overeenkomt met 12,5A, zonder rekening te houden met de interne verliezen van de omvormer (het zal eerder maximum 13-14A zijn als die op zijn maximum belast wordt).
      Maar de lader voor een camera-accu zal nooit 150W trekken uit het stopcontact, de lader van een laptop kan wel 100W of iets meer nodig hebben (dat zou op de lader moeten staan).
      In ieder geval zal je al een grote accu nodig hebben als de omvormer een hele nacht met 150W wordt belast, maar in de praktijk zal je voor het laden van de laptop en een paar camera-accu's wel wat minder stroom nodig hebben.

Als er twee accu's in de mobilhome zitten, dan is de ene de gewone "start accu", die wordt gebruikt voor alles wat er tijdens het rijden nodig is.
      De tweede accu is dan een speciale die er beter tegen kan dat ze wat dieper wordt ontladen, en daar zou als het goed is ook een beveiliging op moeten zitten zodat je die nooit helemaal leeg kan trekken.
      In de meeste omvormers van 12V DC naar 230V AC zit trouwens ook zo'n beveiliging zodat die uitvalt als de ingangsspanning te laag is.
      Als dat zo is, dan kan je nog altijd de motor van de mobilhome starten, want die werkt op de andere accu.
      Bart,

nu heb ik te horen gekregen dat het niet werkt als je niet rijd; wat weet jij hierover ?
      groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
        Bart,

nu heb ik te horen gekregen dat het niet werkt als je niet rijd; wat weet jij hierover ?
        Als er alleen stroom uit dat 12V stopcontact komt terwijl je rijdt, dan kan je de accu's alleen laden tijdens het rijden (terwijl de motor draait, stationair is al voldoende).
        Sommige omvormers worden ook geleverd met klemmen die je rechtstreeks op de accu kan aansluiten, maar als het een gehuurde mobilhome is, dan ben je daar best wel voorzichtig mee (als er iets fout gaat, wie draait dan op voor de kosten?).
        Als je met zo'n klemmen werkt, zorg er dan zeker voor dat er geen kortsluiting kan worden gemaakt (tijdens het rijden kunnen de krokodillenklemmen misschien wat verdraaien en ergens kortsluiting maken).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als er alleen stroom uit dat 12V stopcontact komt terwijl je rijdt, dan kan je de accu's alleen laden tijdens het rijden (terwijl de motor draait, stationair is al voldoende).
          Sommige omvormers worden ook geleverd met klemmen die je rechtstreeks op de accu kan aansluiten, maar als het een gehuurde mobilhome is, dan ben je daar best wel voorzichtig mee (als er iets fout gaat, wie draait dan op voor de kosten?).
          Als je met zo'n klemmen werkt, zorg er dan zeker voor dat er geen kortsluiting kan worden gemaakt (tijdens het rijden kunnen de krokodillenklemmen misschien wat verdraaien en ergens kortsluiting maken).
          heb antwoord gekregen van de verhuurder, en er zijn meerdere 12V aansluitingen in de mobielhome die aangesloten zijn op de woonbatterij.
          dus het zou gaan, ik veronderstel dan dat je niet moet rijden om hier gebruik van te maken.
          Wel oppassen hoeveel ik oplaad maar denk dan om hoogstens 2 camera batterijen en GSM op te laden wel géén probleem gaan geven.
          groetjes Ingrid

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
            heb antwoord gekregen van de verhuurder, en er zijn meerdere 12V aansluitingen in de mobielhome die aangesloten zijn op de woonbatterij.
            dus het zou gaan, ik veronderstel dan dat je niet moet rijden om hier gebruik van te maken.
            Wel oppassen hoeveel ik oplaad maar denk dan om hoogstens 2 camera batterijen en GSM op te laden wel géén probleem gaan geven.
            Normaal gezien is het woongedeelte voorzien van aansluitingen waarop continu spanning zit Ingrid, dus ook wanneer je stil staat.
            Batterijen van camera en gsm opladen zou totaal geen problemen mogen geven

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Normaal gezien is het woongedeelte voorzien van aansluitingen waarop continu spanning zit Ingrid, dus ook wanneer je stil staat.
              Batterijen van camera en gsm opladen zou totaal geen problemen mogen geven

grts
              Sieg
              Sieg, bedankt, ik veronderstel dan ook als je zo'n omvormer aansluit waar spanning op staat dan ook zal werken.
              't zou spijtig zijn dat het niet lukt, we gaan wel op wandelverlof, maar gaan ook nr bepaalde plekken vr foto's te maken dat je dan met platte batterijen zit
              grts Ingrid
              groetjes Ingrid

Comment

oplossing voor de uitneembare batterijen ( dus niet voor de laptop) : een of meerdere universele laders , bvb de Hähnel Unipals .... dik 20 Euro te vinden http://www.hahnel.ie/contentFiles/us...%20PLUS_A4.pdf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  oplossing voor de uitneembare batterijen ( dus niet voor de laptop) : een of meerdere universele laders , bvb de Hähnel Unipals .... dik 20 Euro te vinden http://www.hahnel.ie/contentFiles/us...%20PLUS_A4.pdf
                  kan ook, maar als ik een omvormer vr 35 € kan aanschaffen die ik voor alles dan kan gebruiken (camera batterijen, gsm, laptop) is toch ook een goeie aankoop ?
                  groetjes Ingrid

Comment

Working...
                  X