Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weg van het gesleur.... dsc rx10-mark 4 Sony?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: weg van het gesleur.... dsc rx10-mark 4 Sony?

Qua beeld kwaliteit is mirrorless even goed als een DSLR, kijk naar de A7R III die op DxO evenveel scoort als een D850.
    Maar de ergonomie en opties geven de DSLR nog een kleine voorsprong, voorlopig

Dat ze lichter zijn is mooi meegenomen maar met een collectie lenzen en batterijen is de winst marginaal.

Echter de in body stabilisatie, evf, silent shooting en het niet moeten af fine tunen van lenzen zijn toch wel enorme voordelen.

Voor mij is voorlopig de ergonomie het enige nadeel, ze voelen in mijn grote handen gewoon iets te klein aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Goh ja Sieg, de één noemt het zus de ander noemt het zo hé. Dat zijn de woorden die me te binnen schieten wanneer ik sommigen bezig zie.
      Maar wie was ook al weer die be(ge)kende fotograaf die zei "Wanneer ik de perfecte foto maak dan stop ik" ????
      Maar akkoord, er is ook een streven naar...

Maar soms heb ik toch medelijden wanneer ik een koppel zie waarvan één van beide een strever naar de perfecte foto is. Dan zie je die strever minutenlang aan het werk om die foto toch maar zo mooi mogelijk te kunnen maken, terwijl de partner ergens in de nabijheid op een bankje (in het beste geval) zich steendood zit te vervelen.
      Ze trekken er dan best alleen op uit misschien die strevers, dat kan ook natuurlijk.
      Maar ik vraag me dan af hoe lang zal dat duren, dat naast elkaar leven...

Wij zijn nog van de oude stempel, zo van samen uit, samen thuis. Wij gaan fietsen, wandelen, op reis enz, SAMEN en ik neem hier en daar een foto.
      Mijn wederhelft moet nooit wachten omdat ik een foto wil nemen, en worden die dan snapshots genoemd... so what.
      Ik ben één keer 7 dagen alleen op fotojacht geweest in het buitenland en ik heb me stierlijk verveeld, gelukkig was het maar een weekje.

Maar misschien is het wel net door die ouderwetse manier van samenleven dat wij het reeds 47 jaar met elkaar uithouden . En we gaan het lekker ouderwets houden.
      Je hoort hier en daar dat men z'n partner moet loslaten, beetje elk zijn gang gaan... maar in mijn ogen zijn de massa's echtscheidingen daar het gevolg van (maar dat is voer voor een maatschappelijk discussie, die hier niet mag).

Maar nogmaals, elk diertje zijn pleziertje zeker.

Ps Maar het gaat nu niet meer over de DSC RX, daarom is dit het laatste wat ik er over schrijf .
      Mijn vrouw stapt trager dan ik. Zij is dan ook blij wanneer ik een macro of telelens bijheb en de nodige tijd besteed aan de vlinders en de vogels.
      Als ik er echt voor ga doe ik dat alleen.
      Je moet er inderdaad wel genoeg tijd voor nemen om enig resultaat te bereiken.
      Wie hier met prachtige foto's komt heeft daar veel meer ingestoken dan ik zelf kan opbrengen.
      Het komt dan ook niet in mijn kop op om hierover denigrerend te doen.

Comment

Zodra canon en nikon met een serieuze systeem camera komen is het volgens mij zo goed als gedaan met de dslr.Mijn mening uiteraard en wie ben ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
          Zodra canon en nikon met een serieuze systeem camera komen is het volgens mij zo goed als gedaan met de dslr.Mijn mening uiteraard en wie ben ik.
          Steek een A7RIII of A9 in een D850 body en ze zijn er...

Comment

goed voorbeeld die Jason Lanier boven vermeld. Die laat zien dat het vaak niet het allerduurste materiaal is dat je nodig hebt om mooie foto's te hebben, maar de creativiteit, wat kennis over licht, het talent van het "zien" en het "juiste moment" ontdekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
              Randbemerking
              Het probleem is niet de camera maar de lenzen. Nieuwe FF mirrorless productlines vereisen een andere mount: zoals ik als eerder opmerkte is het ontwerp van een mirrorless lens anders dan een een normale DSLR lens: dit vindt Nikon (ik denk Canon ook - maar gebruik dat merk niet) zeker niet interessant: waarom dan nog voor Nikon kiezen als Nikon V1.0 uitkomt.
              Sony en Panasonic zijn way ahead in die technologie. De enigste oplossing is loeidure adapters uitbrengen voor een lenstechnologie die niet meer gewenst is.
              C + N hebben een serieus probleem ...

YMMV

NB. Veronderstel een 16mm FF DSLR lens. Het brandpunt op een dergelijke lens is 16mm te beginnen vanaf de achterste lens. Een DSLR is 'dikker' dan 16mm. dus het brandpunt moet met extra optische constructies naar achteverschoven worden '=retrofocus' . Dit maakt de lens zwaar en duur . Een ander nadeel is dat beeldcirkels daardoor zeer klein worden.
              Dunnere camera's (zoals een smartphone) hebben voor dezelfde beeldkwaliteit die retrofocus constructie niet nodig.

Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Randbemerking
                Het probleem is niet de camera maar de lenzen. Nieuwe FF mirrorless productlines vereisen een andere mount: zoals ik als eerder opmerkte is het ontwerp van een mirrorless lens anders dan een een normale DSLR lens: dit vindt Nikon (ik denk Canon ook - maar gebruik dat merk niet) zeker niet interessant: waarom dan nog voor Nikon kiezen als Nikon V1.0 uitkomt.
                Sony en Panasonic zijn way ahead in die technologie. De enigste oplossing is loeidure adapters uitbrengen voor een lenstechnologie die niet meer gewenst is.
                C + N hebben een serieus probleem ...
                Nerdi
                Bedoel je dat het niet mogelijk is dat Nikon een D850 body neemt en de spiegel eruit knalt en daarop met de huidige lenzen mirrorless te werken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Bedoel je dat het niet mogelijk is dat Nikon een D850 body neemt en de spiegel eruit knalt en daarop met de huidige lenzen mirrorless te werken?
                  Dat zou gaan maar is betekenisloos. Het gaat hier niet om wat technisch haalbaar is maar wat economisch haalbaar is voor N+C in de toekomst. Hun vroeger winstgevend segment van Point-and-shoot camera's zijn ze al kwijt. En dat vergt radicale herconstructies (spreek investeringen) in technologie waar zover ik weet N+C niet koploper in zijn.

Met high-end DSLR (mijn mening) gaan ze niet overleven.

YMMV
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                    Ik dacht dat de on-sensor fasedetectie AF ook een andere constructie vd lens nodig heeft. Ik had eens een artikel gelezen op dpreview en daar zeiden ze dat Canon en Nikon hun volledig lenzenarsenaal moesten vernieuwen bij overschakeling naar spiegelloos.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Ik dacht dat de on-sensor fasedetectie AF ook een andere constructie vd lens nodig heeft. Ik had eens een artikel gelezen op dpreview en daar zeiden ze dat Canon en Nikon hun volledig lenzenarsenaal moesten vernieuwen bij overschakeling naar spiegelloos.
                      Ok, wist ik niet....Weeral bijgeleerd

Comment

Ik ben er ook van overtuigd dat de DSLR zal verdwijnen over tijd en daar nemen merken als Fuji, Sony, ... ferme sprongen met hun systeemcamera's. Ook correct is dat vandaag merken als Nikon en Canon hier een inhaalrace moeten doen willen ze bijbenen.
                        Echter, ik ben er ook van overtuigd dat Nikon vriend en vijand gaat verrassen met een fantastische (reeks?) systeemcamera(s). Of het al dan niet te laat is zal voor de geschiedenisboeken zijn maar positief is dat hun de DL reeks geschrapt hebben wat budget kan vrijmaken voor het serieuzere werk.
                        Nu, vandaag ben ik nog steeds de grote fan van DSLR met mijn pro bodies en bijhorende lenzen. Ik spreek me niet uit over andere merken en hun mogelijkheden, dat laat ik liever aan anderen over

Comment

En voor hun die houden van roddels en geruchten:
                          Let’s start talking about the upcoming Nikon mirrorless camera I have been reporting about the new Nikon mirrorless camera for over a year now, but I still don’t have any reliable technical details. Several different scenarios are possible: Nikon will bring back the Nikon 1 with a new and better adapter. Maybe they can squeeze […]

Comment

Ik heb ook ooit de sprong gemaakt naar een systeem camera, fuji xpro 2. Na een volledig jaar toch terug naar een ff nikon.
                            Voor het gewicht moet je het niet doen. Een degelijke rugzak een niet heel je collectie lenzen mee sleuren heeft een betere uitwerking.

Ik zie eigenlijk helemaal het nut niet in van systeem camera's. Zeker de full frames moet je al niet kopen voor minder gewicht of afmetingen. De lenzen zijn even groot en zwaar. En een kleinere sensor verliest het altijd van een grotere.

Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf uitmaken welk type materiaal hij verkiest.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

En op een ander forum las ik deze reactie:

Look at it this way.. The D850 will ALWAYS be more dependable. There has no been one Alpha release from Sony (A7, A7 II, A9) that have not suffered a combination of issues from the most common being shutter failures, then firmware issues, overheating here and there, garbage battery life. It's sad people are comparing a studio camera (sony) to a well rounded camera like the D850 that can take a drop, with a battery that can last all day that in the end is dependable. Sony needs years to get their camera game perfected. Until then, their cameras are just a gamble. Its like buying an Audi out of warranty looks good but not so good underneath.

Comment

En hoe zit het dan met die nikons waarmee zoveel problemen zijn geweest.Het fijne weet ik er niet van want nikonvolg ik niet,maar bv.die d600 die pijlsnel vervangen werd door de d610 enz.

Comment

Working...
                                X